Trucks

Tobulo derinio pateikimas

Sunkvežimių parko savininkas australas Craig Fox savo sėkmę transporto sektoriuje grindžia dviem dalykais: priimame pelningus, tačiau įvairius krovinius.
„Fox Transport“ sunkvežimis
„Fox Transport“ įsikūrusi Australijos mieste Port Feryje, ji gabena įvairius birius krovinius.

Sunkvežimių parko savininkas australas Craig Fox savo sėkmę transporto sektoriuje grindžia dviem dalykais: priimame tik pelningus, tačiau įvarius krovinius.

Prieš šešerius metus Craig Fox apie sunkvežimius beveik nieko nežinojo.

„Buvau žvejys, tačiau, kai buvo imtos taikyti kvotos ir žvejyba tapo neperspektyvi, turėjau ieškoti kitos veiklos, todėl iš tėvo nusipirkau gabenimų sunkvežimiais verslą.“

Tuo metu įmonės „Fox Transport“, įsikūrusios Port Feryje, Viktorijos valstijoje Australijos pietvakariuose, parką sudarė tik trys autotraukiniai. C. Fox įžvelgė galimybių išplėsti savo parką ir nuo tada jį papildė dviem „B-double“ tipo grūdovežiais, tentiniu sunkvežimiu ir cisterna birioms cheminėms medžiagoms.

„Mes vis dar esame įsikūrę Port Feiryje,“ – sako C. Fox. „Tačiau dabar veiklą vykdome visoje Viktorijos valstijoje. Įprastinio „B-double“ tipo sąstato maršruto pavyzdys: iš mūsų karjero paimtas juodo dekoratyvinio akmens krovinys vežamas į Melburną, iš ten paimtos trąšos vežamos į Miduros miestą, jame paimtas grūdų arba gipso krovinys vežamas atgal į Gipslandą arba mūsų būstinę. Į tokią kelionę vairuotojas išvažiuoja maždaug trims dienoms.“

Saugodamasis, kad netaptų priklausomu nuo vieno tipo krovinių, C. Fox krovinius kiek įmanoma diversifikavo.

„Grūdai, kalkės, smėlis, akmuo, trąšos, įprasti kroviniai – viską vežame,“ – sako C. Fox. „Taip pat turime cisterną cheminių medžiagų gabenimui, todėl joje galime vežti ir kai kuriuos skystus krovinius. Kai viena verslo kryptis nutyla, trūkumą dažnai kompensuoja kiti verslai. Krovinių įvairovė vairuotojus verčia būti budrius, o tai jiems patinka.“

Mėgstantis valdyti situaciją vadovas Craig Fox kiekvieną savaitės dieną sėda į vieną iš savo sunkvežimių važiuoja į Melburną, Gipslandą ar Mildurą. Pertraukas jis praleidžia bendraudamas su klientais, planuodamas ir stengdamasis užtikrinti, kad visų lūkesčiai būtų išpildyti.

„Mano požiūriu, svarbiausia yra rūpintis savo klientais. Jei kam nors ko nors skubiai prireikia, neriamės iš kailio, kad pritaikytume savo tvarkaraštį ir jais pasirūpintumėme,“ – sako C. Fox.

„Su klientais kalbu kasdien, todėl žinau, ko jiems reikia. Būti lanksčiu yra privaloma. Tai, kad tenka vairuoti, taip pat padeda, nes galiu patirti tai, su kuo kasdien susiduria vairuotojai, pamatyti, ar sunkvežimiai veikia kaip priklauso. Tai man padeda pajusti, kaip veiklą galėtumėme padaryti dar efektyvesnę.“

Mano požiūriu, svarbiausia yra rūpintis savo klientais.

Kadangi pelno marža vis mažėja, degalų taupymas yra viena iš C. Fox labiausiai dominančių sričių.

„Man labai rūpi degalų taupymas, – sako įmonės vadovas, – tai yra viena iš priežasčių, dėl kurių renkuosi „Volvo“. Iš „Volvo“ vairuotojų instruktorių gavome patarimų ir tikrai pajutome skirtumą. Kai perpratome kelis paprastus vairavimo stilius ir pradėjome išnaudoti visas sunkvežimiuose įdiegtų technologijų galimybes, degalų sąnaudos stipriai pasikeitė. Anksčiau, sunaudodami litrą degalų, nuvažiuodavome 1,8 kilometro, dabar – apie 2,1.“

Tai reiškia, kad vienas sunkvežimis per savaitę sutaupo 240 litrų dyzelino. Tiesioginė nauda „Fox Transport“ pelnui yra akivaizdi. „Išmokę išnaudoti visas automatizuotos pavarų dėžės „I-Shift“ galimybes ir visada stengdamiesi riedėti iš inercijos, o ne laikydami koją ant akceleratoriaus pedalo, mūsų vairuotojai sutaupo daug degalų, – sako Craig, – be to, tai neturi jokios neigiamos įtakos reiso trukmei. Kitas žingsnis – eksperimentuosime su galinės ašies reduktoriaus perdavimo skaičiais kituose FH sunkvežimiuose, norėdami kiek įmanoma ilgiau važiuoti aukščiausia pavara.“

 

Suvokdamas, kad efektyvumas yra vienas iš nedaugelio likusių būdų didinti pelningumą, Craig Fox mano, kad technologijos jam gali suteikti konkurencinį pranašumą.

„Dviejuose FH naudoju „Volvo“ transporto sistemą „Dynafleet“, – sako C. Fox. – Ji man suteikia daug žinių apie kiekvieno sunkvežimio eksploatacinius aspektus. Pavyzdžiui, „Dynafleet“ akivaizdžiai parodė, kad beveik nenaudojame riedėjimo iš inercijos. Vos tik tai pastebėjome, pradėjome ieškoti progų išnaudoti šią galimybę ir dabar 10 % reiso laiko praleidžiame riedėdami iš inercijos. Tai labai padeda mažinti degalų sąnaudas.

Būdama neatskiriama Viktorijos valstijos žemės ūkio pramonės dalimi ir klestinčiu verslu, įmonė „Fox Transport“ po metų ar kelerių planuoja atnaujinti savo parką.

„Dynafleet“ suteikia daug žinių apie kiekvieno sunkvežimio eksploatacinius aspektus.

„Atnaujinsime priekabas, senuosius FH pakeisime naujais to paties modelio „Euro5“ standarto sunkvežimiais, o FE tikriausiai rinksimės galingesnius 340 AG variklius, kad vietiniais maršrutais galėtumėme vežti šiek tiek sunkesnius krovinius. Kad ir kokią valstijos dalį beaprėptumėme, nepamirštame ir vietinių klientų.“

Nors Craig Fox šiame versle dirba tik šešerius metus, akivaizdu, kad jis puikiai suvokia, kas verčia transporto įmonę suktis.

„Tinkamas elgesys su klientais, dirbti kuo efektyviau ir dėmesys detalėms – štai mano paslaptis,” – sako bendrovės vadovas. „Nors nemažai dėmesio skiriame techninei pusei, tačiau žinome, kad svarbiausia yra patikimas klientų aptarnavimas. Jei to nėra, neturite nieko. Pelnėme puikią reputaciją kaip nedidelė šeimos valdoma įmonė, galinti suteikti individualiai pritaikytas paslaugas.

„Vieną dalyką išmokau tikrai, – užbaigia jis. – Žaisdamas šį žaidimą niekada nenustoji mokytis.“

SUNKVEŽIMIŲ PARKAS

Transporto priemonės: trys 6x4 konfigūracijos „FH Globetrotter XXL“, FH ir NH vilkikai „B-Double“ tipo junginiuose. FM važiuoklė su savivarčiu antstatu ir savivarte priekaba. FE tentinis sunkvežimis su priekaba. Sunkvežimiai yra nuo 2002 iki 2012 m. gamybos.
Darbo aplinka:
 „Fox“ sunkvežimiai pakraunami įvairiomis bekelės sąlygomis – smėlyje, pievose ar purve, dažnai naudojama diferencialo blokiruotė, kad būtų galima įvažiuoti ir išvažiuoti iš ten, kur nėra gero kelio. Vėliau greitkeliais važiuojami dideli atstumai.
Įranga:
 visuose sunkvežimiuose, išskyrus NH, įrengta automatizuota pavarų dėžė „I-Shift“. Dviejuose FH įdiegta „Dynafleet“, įspėjimo apie nukrypimą nuo važiuojamos kelio juostos ir adaptyvioji nuolatinio važiavimo greičio palaikymo sistemos.
Degalų sąnaudos:
 FH vilkikas su 540 AG varikliu „B-Double“ tipo junginyje su 1 l dyzelino nuvažiuoja 2 km, o kai prikabinta tik viena puspriekabė – iki 2,5 km. FH su 520 AG varikliu nuvažiuoja iki 1,9 km/l.