Trucks

Geriausi galimi įgūdžiai

Vairuotojų, turinčių puikius įgūdžius, vaidmuo tampa vis didesnis. Švedų transporto bendrovei „Jardlers Åkeri“ tokie vairuotojai yra labai svarbūs.
„Jardlers Åkeri“ „Volvo FH“
„Jardlers Åkeri“ dirba drauge su „Volvo Trucks“ ir stengiasi parengti specialiai pritaikytą, jos vairuotojams skirtą mokymo programą.

Naujas sidabro spalvos „Volvo FH“ ką tik pristatytas „Jardlers Åkeri“ į Lindesbergo miestą centrinėje Švedijoje. Naujasis sunkvežimis žvilga saulėje, o bendrovės transporto parko vadovas Henrikas Carlzonas yra sužavėtas. 

„Tai mūsų antrasis naujas „Volvo FH“. Nuostabus jausmas!“, – sako jis. 

„Jardlers Åkeri“ yra ilgą istoriją turinti bendrovė. Ji veiklą pradėjo 1931 m.  

Šiandien tai viena iš daugybės įmonių Švedijoje, „Volvo Trucks“ tiekiančių sunkvežimių komponentus. Lindesbergo mieste, kur ji buvo įsteigta, gaminamos ratų ašys „Volvo“ sunkvežimiams, o „Jardlers Åkeri“ gabena jas į sunkvežimių gamyklą Geteborge. 

Trys iš devynių bendrovės vairuotojų šiandien dalyvauja sunkvežimio priėmime eksploatacijai. Henrikas Carlzonas sako, kad tai laikoma savaime suprantamu dalyku. 

„Vairuotojai turi dalyvauti mokymuose apie visas naujas šio sunkvežimio ypatybes. Jei kas nors nutinka ir vairuotojai žino, kokia galėjo kilti sunkvežimio problema, taupome tiek laiką, tiek pinigus.“ 

Henrikas Svedbergas iš „Volvo Trucks“ prekybos atstovo „Tage Rejmes i Örebro Lastvagnar AB“ ir Andrew Lowas, atsakingas už „Volvo Trucks“ vairuotojų mokymus, taip pat yra čia. 

„Jardlers Åkeri“ yra puikus transporto bendrovės, kuri nusprendė investuoti į vairuotojų mokymus, pavyzdys. Tai tikrai puikus požiūris. Juk vairuotojai, tinkamai naudojantys sunkvežimio ypatybes, gali sutaupyti išties daug pinigų“, – sako Andrew Lowas. 

Norime atsidėkoti mūsų vairuotojams, puikiai atliekantiems savo darbą.

Tačiau mokymai svarbūs ne vien tik sužinant apie naujojo sunkvežimio savybes. 

Nuo 2009 m. rugsėjo 10 d. visi ES sunkvežimių vairuotojai turės gauti kvalifikacijos pažymėjimą (CPC). Vairuotojai, kurie įsigaliojus šiam įstatymui jau turėjo profesionalaus vairuotojo pažymėjimą, turės dalyvauti 35 valandų trukmės vairuotojų mokymuose ir gauti kvalifikacijos pažymėjimus. Kiekviena ES šalis narė gali nuspręsti, kada šis mokymas turi būti baigtas. Švedijoje tai būtina atlikti iki 2016 m. rugsėjo 10 d.  

„Organizuojame vieną vairuotojų CPC mokymo kursą per metus. 2016 m. visi transporto bendrovės vairuotojai turės būti baigę savo 35 valandų mokymus“, – sako Henrikas Carlzonas.

Vairuotojo CPC mokymai yra skirstomi į penkias dalis, apimančias efektyvų vairavimą, saugą, transporto pramonę ir teisės aktus, sveikatą, saugų vairavimą ir dėmesį klientui. Bendrovėje „Jardlers Åkeri“ šie mokymai yra organizuojami bendradarbiaujant su „Volvo Trucks“ prekybos atstovu „Tage Rejmes i Örebro Lastvagnar AB“.

„Norėdami vairuotojams suteikti geriausius mokymus, „Jardlers Åkeri“ labai aktyviai imasi veiksmų, ir mes drauge paruošėme mokymo planą, apimantį įvairias kurso dalis“, – paaiškina vairuotojų CPC instruktorius Henrikas Svedbergas. 

Atsižvelgiant į teisės aktus, kiekvienas vairuotojas turi turėti arba gauti galiojantį CPC. 

Tačiau „Jardlers Åkeri“ nusprendė visiems bendrovės vairuotojams apmokėti už CPC mokymą.

„Pirmiausia, norime atsidėkoti mūsų vairuotojams, puikiai atliekantiems darbą. Antra, mes visiškai priklausome nuo vairuotojų, turinčių geriausius įmanomus įgūdžius“, – sako Henrikas Carlzonas. 

Sunkvežimių gamintojas „Volvo Trucks“ kiekvienam gamybos proceso etapui kelia griežtus reikalavimus. Kad galėtų pervežti ašis į „Volvo Group“ gamyklas, „Jardlers Åkeri“ turi turėti keturis ISO pažymėjimus (aplinkosaugos, eismo, darbo aplinkos ir kokybės). 

Mes visiškai priklausome nuo vairuotojų, turinčių geriausius įmanomus įgūdžius.

„Norėdami gauti šiuos sertifikatus, turime nuolat mokyti savo vairuotojus. Mokymai yra mums būtini“, – sako Henrikas Carlzonas. 

Aplink sunkvežimį vyksta veiksmas. Andrew Lowas ir Henrikas Svedbergas demonstruoja keletą naujų sunkvežimio funkcijų, o tuo metu vairuotojai užduoda klausimus. 

Viena iš vairuotojų yra Anna-Lena Kristoffersson. Bendrovėje „Jardlers Åkeri“ ji dirba aštuonerius metus.

„Važiuoti žymiai lengviau, kai žinai, kaip veikia naujos pačios svarbiausios funkcijos“, – sako ji. 

Anna-Lena įsitaiso vairuotojo vietoje, o Andrew Lowas supažindina ją su naujomis prietaisų skydelio funkcijomis ir mygtukais. 

„Naujų funkcijų yra tik kelios, tačiau vis tiek turiu su jomis susipažinti“, – besišypsodama sako ji.

 

SUNKVEŽIMIŲ PARKAS

Transporto priemonės: du 700 AG „Volvo FH16“ (2013 m.), du 540 AG „Volvo FH16“ (2011 m.), du 480 AG „Volvo FH“ (2009 m.) ir vienas 500 AG „Volvo FH“ (2011 m.).

Papildoma įranga: keturiuose „Volvo FH16“ sunkvežimiuose įdiegta „Dynafleet“ transporto sistema. Dviejuose naujuose sunkvežimiuos „Volvo FH“ yra „Volvo Trucks“ aktyvios saugos paketas, ASAFE+, taip pat adaptyvioji važiavimo greičio palaikymo sistema.

Degalų sąnaudos: du nauji sunkvežimiai „Volvo FH16“ suvartoja apie 4,4 litro degalų 10-iai km. Kitų dviejų „Volvo FH16“ sąnaudos yra 4,7 litro 10-iai km.