Pažemintomis pavaromis per apledijusius miškus

Apledėję, siauri, kalvoti keliai ir 76 tonų bendras svoris. Medienos gabenimas per Suomijos miškus – sunkus uždavinys tiek vairuotojams, tiek transporto priemonėms. Tačiau „Volvo“ sunkvežimiu, kuriame yra „I-Shift“ su palėtintomis pavaromis, Saku Simpanenas ir jo komanda gali leistis į kelionę ir kalvotais keliais, ir blogomis oro sąlygomis.

Saku Simpaneno sunkvežimis Suomijos apledėjusio miško kelyje.

Medienos gabenimas per Suomijos miškus – sunkus uždavinys tiek vairuotojams, tiek transporto priemonėms.

Pats viduržiemis; medžius dengia toks storas sniego sluoksnis, kad net linksta šakos, o nuolatinė prieblanda tvyro net trumpomis šviesiojo paros laiko valandomis. Bendrovės „Kuljetus S. Simpanen“ miškavežio „Volvo FH16“ priekiniai žibintai skrodžia rūką ir kelią supantį sniegu padengtą mišką.

Saku Simpanenui važiuojant gilyn į mišką, keliai tampa tokie nedideli ir siauri, kad jiems net nėra suteikti pavadinimai. Kai kurie iš jų yra slidūs kaip ledas. Palei kelią vienodais atstumais išsibarstę elnių medžioklei skirti mediniai bokšteliai. Žiemą šiame regione elnius galima dažnai pamatyti, bet būtent šiuo metu jie tūno pasislėpę miške.

„Volvo FH16“ vairavimas apledėjusiu keliu.

Kai kurie iš kelių, kuriais važiuoja Saku Simpanenas, tampa tokie nedideli ir siauri, kad jiems net nėra suteikti pavadinimai.

Saku dar kartą žvilgteri į sunkvežimyje įmontuotą kompiuterį ir pasitikrina, iš kur reikia paimti kitą krovinį. Tai jo antroji dienos užduotis. Auštant jis jau pristatė rąstų krovinį į vietinę lentpjūvę Keitelėje, Šiaurės Savonijoje, kuri yra Suomijos centrinėje dalyje. Saku teko važinėti šio regiono keliais dar tada, kai jam buvo 10 metų, todėl jis pažįsta kiekvieną kalvą ir posūkį. Vaikystėje jis dažnai važinėjo su tėčiu jo „Volvo“ sunkvežimyje ir, pradėjęs lankyti mokyklą, jau žinojo, kokia bus jo profesija, kai užaugs. 1998 m. Saku prisijungė prie šeimos verslo, o 2006 m. jį perėmė.

„Važiavimas ir transporto priemonės – tai mano aistra. Tai tikriausiai yra įsigėrę į mano kraują. Mano tėvas Seppo turėjo transporto įmonę, todėl man buvo nesunku suprasti, kad seksiu jo pėdomis“, – paaiškina jis.

Suomių vežėjas Saku Simpanenas.

Saku Simpanenui teko važinėti šio regiono keliais dar tada, kai jam buvo 10 metų, todėl jis pažįsta kiekvieną kalvą ir posūkį.

Dabar Saku kartu su žmona Jaana-Riita vadovauja bendrovei „Kuljetus S. Simpanen“ – tai įmonė, kuri specializuojasi medienos pervežimo srityje. Ši pora drauge jau 20 metų, ir beveik 10 metų kartu vadovauja šiam verslui. Saku yra generalinis direktorius ir vairuotojas, o Jaana-Riita rūpinasi finansų administravimu ir transporto planavimu. Be to, bendrovėje dirba dar penki vairuotojai.

Saku naujausias „Volvo FH16“ turi įmontuotą „I-Shift“ su palėtintomis pavaromis, kuri pagerina transporto priemonės pajudėjimą iš vietos sudėtingomis sąlygomis. Kiti sunkvežimio elementai taip pat sukomplektuoti itin daug dėmesio skiriant detalėms. Ir sunkvežimis, ir priekaba turi pilnai pneumatinę pakabą; rąstams laikyti skirtos atramos yra ištraukiamos automatiškai ir valdomos nuotoliniu būdu, o kraną galima valdyti iš šildomos kabinos. Be to, įrengta apsaugos nuo palindimo sistema, kuri Suomijoje nėra privaloma miškavežiams.

„Mano miškavežis yra beveik tobulas. Jei Dievas sukūrė geresnį, tai jį pasiliko sau“, – šypsodamasis sako Saku.

Jo nuomone, vienas iš didžiausių palėtintų pavarų privalumų yra tai, kad jos užtikrina net labai sunkiai pakrauto sunkvežimio pajudėjimą iš vietos. „Atbulinės eigos pavara yra tokia pat gera, kaip ir priekinės eigos pavara. Ji leidžia labai tiksliai judėti atbuline eiga ir apsisukti, visiškai išlaikant kontrolę.“ 

Mano miškavežis yra beveik tobulas. Jei Dievas sukūrė geresnį, tai jį pasiliko sau.

Bendrovės „Kuljetus S. Simpanen” savininkas Saku Simpanenas

Palėtintos pavaros – tai tik vienas iš pavyzdžių, kuris rodo, kad Saku siekia visada naudotis naujausia technine pažanga šioje pramonės srityje. Kai 2013 m. Suomijoje didžiausia leistina transporto priemonės su priekaba apkrova buvo padidinta iki 76 tonų, jo „Volvo“ buvo vienas iš pirmųjų šalies sunkvežimių, kuriam atlikta naujo leidžiamo svorio modifikacijos patikra.

 

Medienos krovimas Suomijos miške.

Ir sunkvežimis, ir priekaba turi pilnai pneumatinę pakabą; rąstams laikyti skirtos atramos yra ištraukiamos automatiškai ir valdomos nuotoliniu būdu, o kraną galima valdyti iš šildomos kabinos.

Medienos krūva.

Prieš prasidedant gamybos procesui, rąstai yra išmatuojami ir surūšiuojami pagal ilgį ir storį.

„Noriu nuolat siekti pažangos ir kurti naujus dalykus. Todėl man reikia labai gerų pagalbinių priemonių, tokių kaip patikimi sunkvežimiai, antstatai ir kranai. Beveik 50 metų trunkantis bendradarbiavimas su „Volvo“ padėjo pasiekti sėkmę“, – pabrėžė Saku.

Po 15 minučių važiavimo vingriais miško keliais Saku priartėja prie pakrovimo taško. Dabar jis tokioje atokioje vietoje, kad žemėlapyje netgi nėra rodomas atgalinis kelias. Kai „Volvo FH16“ stabteli sankryžoje, Saku ant kelio pastato įspėjamąjį trikampį, tuo informuodamas kitus vairuotojus apie priekyje esantį miškavežį. Tai labai svarbu, nes keliai tokie siauri, kad transporto priemonės negalėtų viena kitos praleisti ar aplenkti.

Trišalėje sankryžoje Saku paberia druskos ir smėlio mišinio. „Volvo FH16“ važiuoja įkalne, tada leidžiasi nuokalne kitoje kalvos pusėje, kad pasiektų apsisukimo tašką. Apsisukęs su sunkvežimiu, jis sustoja šalia didžiulės rąstų krūvos. Išlipęs iš sunkvežimio kabinos ir nuleidęs stovėjimo atramas, įlipa į keliamojo krano kabiną.

Beveik 50 metų trunkantis bendradarbiavimas su „Volvo“ padėjo pasiekti sėkmę.

Bendrovės „Kuljetus S. Simpanen” savininkas Saku Simpanenas

Krano griebtuvai – tai tarsi dirbančios Saku rankos. Prireikus, jis sulygina pušų rąstus, pastatydamas juos stačiai ir padaužydamas galinę krūvos dalį į žemę. Pirmiausia pakraunamas sunkvežimis, po to priekaba, o rietuvės apsaugomos automatiškai ištraukiamomis atramomis. Kai pakraunama pirmoji rietuvė, ji perstumiama į galą hidraulinio cilindro pagalba.

Visiškai pakrovęs sunkvežimį ir priekabą, Simpanenas sėda prie vairo. „I-Shift“ automatiškai įjungia pažemintas pavaras, kai nustato didelę apkrovą, – būtent tokiomis aplinkybėmis pažemintos pavaros veikia geriausiai, ir „Volvo FH16“ stabiliai pajuda įkalne, nepaisydamas 76 tonų svorio.

Medienos iškrovimas lentpjūvėje.

„Kadangi labai dažnai važiuojame mažais miškų keliukais ir kalvotomis vietovėmis, mums reikia galingų sunkvežimių. „Volvo“ sunkvežimis su palėtintomis pavaromis puikiai tinka medienai gabenti, nes turi visas reikiamas savybes: jis galingas, patogus vairuoti ir saugus.“

Saku važiuoja atgal pažįstamu keliu į Keitelės lentpjūvę, esančią už 20 km, kur atsistoja į eilę laukti, kada galės iškrauti rąstus ant plačios konvejerio juostos. Būtent čia pristatoma dauguma bendrovės „Kuljetus S. Simpanen“ krovinių, o jos sunkvežimiai į lentpjūvę užsuka vidutiniškai dešimt kartų per dieną. Lentpjūvėje sunkvežimiai turi būti iškrauti vos per 20 minučių. 

Prieš prasidedant gamybos procesui, rąstai yra išmatuojami ir surūšiuojami pagal ilgį ir storį. Po to lentpjūvės šakiniu krautuvu rąstai sukraunami į atskiras krūvas saugojimo aikštelėje. Įpusėjus šiam procesui, Saku jau būna išvykęs paimti kito krovinio. Tokiu tempu iki pamainos pabaigos jis gali atvežti dar tris krovinius.

„Kuljetus S. Simpanen Oy”

Biuras: Pielavesis, Säviä gyvenvietė.
Istorija: Seppo Simpanenas įkūrė bendrovę 1968 m.
Dabartiniai savininkai: Saku ir Jaana-Riitta Simpanenai – nuo 2006 m.
Darbuotojai: du savininkai, penki vairuotojai.
Sektorius: medienos gabenimas Šiaurės Savonijos teritorijoje.

Sunkvežimių parkas:

• „Volvo FH16 750 8X4“ su „Tridem“ ašimi, 2016 m. modelis.
• „Volvo FH16 750 8X4“ su „Tridem“ ašimi, 2014 m. modelis.
• „Volvo FH16 750 8X4“ su „Tridem“ ašimi, 2013 m. modelis.
• Penki miškavežiai, naudojami pagal subrangos sutartis, iš kurių trys yra „Volvo“.
• Kitos „Volvo Trucks“ paslaugos: „Dynafleet“, „Auksinė“ paslaugų sutartis, dalyvavimas „Volvo Trucks“ vairuotojų mokymuose.
• Pagrindiniai klientai: UPM, „Keitele Forest”.

Susijęs turinys

Filtruokite straipsnius

5 true 5