Trucks

Puikaus vaizdo kūrimas

Naujasis „Volvo FH“ galinio vaizdo veidrodis buvo sukurtas tam, kad užtikrintų geresnį matomumą, kartu sustiprinant sunkvežimio tapatybę.
Ismailas Ovacikas kuria eskizus.
„Geometrija yra labai svarbi. Reikėjo integruoti keturis skirtingus veidrodžius, todėl pasistengėme, kad jie atrodytų kaip vienas elementas“, – sako Ismailas Ovacikas.

Kiek išsamių detalių reikia kuriant sunkvežimį? Ir ką perteikia dizaino detalės? Kai „Volvo Trucks“ kūrė naują galinio vaizdo veidrodį, kuris pagerintų

vairuotojų matomumą, saugumas neabejotinai buvo svarbiausia užduotis. Ne mažiau svarbu buvo ir perteikti patobulinimus sukuriant novatorišką estetišką išvaizdą.

Naujasis „Volvo FH“ su keletu svarbių technologinių atnaujinimų buvo pristatytas 2012 m. Vienas iš pačių sėkmingiausių sunkiasvorių sunkvežimių modelių pasaulyje taip pat pasižymėjo nauju

dizainu. Funkcionalumas ir ergonomika buvo svarbiausi raktažodžiai, apibūdinantys naująją „FH“ kabiną, o keletas su saugumu susijusių funkcijų patobulinimų lėmė tai, kad šis sunkvežimis buvo puikiai sutiktas rinkoje.

„Volvo“ komanda naujojo galinio vaizdo veidrodžio kūrimo darbus pradėjo 2006 m. Ismailas Ovacikas yra vyriausiasis „Volvo Group Truck Technology“ eksterjero dizaineris. Jis pabrėžia įvairių „Volvo“ inžinerinių ir ergonominių partnerių, kurie kartu ši naujo kūrė galinio vaizdo veidrodžių dizainą, svarbą. „Kartu ieškojome būdų, kaip atlikti

maksimalius patobulinimus. Kaip galime pranešti rinkai, kad „Volvo“ sunkvežimiai užtikrina geriausią matomumą? Saugumas taip pat yra viena iš svarbiausių mūsų vertybių, todėl buvo labai svarbu paskleisti šią žinią.“

Svarbiausias naujojo „FH” modelio patobulinimas – tiesioginis matomumas. Vienas iš svarbiausių tobulintinų ankstesnės kartos „Volvo FH“ aspektų buvo vertikalūs priekiniai statramsčiai, esantys abiejose sunkvežimio priekinio lango pusėse.

Norėjome ne tik pasiūlyti vairuotojui tobulą matomumą ar geresnį funkcionalumą, bet ir integruoti šią savybę kaip neatskiriamą sunkvežimio „visumos“ dalį.

Naujojoje versijoje palikta daugiau vietos tarp statramsčių ir veidrodžių. Tai suteikia galimybę vairuotojui geriau matyti žemę žiūrint per šoninį langą. Erdvės požiūriu išsiskiria grakštus dizainas – beveik nėra stiklo ribų, veidrodžiai sukiojasi aplink vieną lankstą, neatsižvelgiant į didelį korpusą. Be to, tarp veidrodžių yra tarpas, siekiant išnaudoti net mažiausią galimybę geresnio matomumo užtikrinimui.

Aišku, kad projektavimo metu siekta teisingai nustatyti kiekvieną kampą. Veidrodžio tvirtinimo vieta, nukreipta į kabinos galinę dalį taip pat buvo kruopščiai planuojama, jis dailiai sujungia viršutinę ir apatinę kabinos dalis. 

 

„Geometrija yra labai svarbi, – pakartoja Ismailas Ovacikas. Reikėjo integruoti keturis skirtingus veidrodžius, todėl pasistengėme, kad jie atrodytų kaip vienas elementas.“

Kai tobulinama sunkvežimio savybė, pabrėžiant jo tapatybę, inžinerija turi būti suvienyta su kūrybingumu. Pirkėjai ir žiniasklaida palankiai įvertino galinio vaizdo veidrodėlių patobulinimus, ir tai laikoma pavyzdiniu pirmtako patobulinimu.

Nors saugumo gerinimas neabejotinai buvo svarbiausias tikslas, komandai buvo svarbu sukurti išskirtinį estetišką vaizdą.

„Stengėmės sukurti savybę, kuri atspindėtų „Volvo“ prigimtį,“ – sako Ismailas Ovacikas. Norėjome ne tik pasiūlyti vairuotojui tobulą matomumą ar geresnį funkcionalumą, bet ir integruoti šią savybę kaip neatskiriamą sunkvežimio „visumos“ dalį. Jei daiktai taip atrodo – tam yra priežastis. Mes pasirinkome metodą „nuo viršaus iki apačios“ ir siekiame sukurti visa apimantį dizainą, kuris pabrėžia sunkvežimio tapatybę. „Volvo“ tapatybę.”

Ismailas Ovacikas

PAREIGOS: vyriausiasis „Volvo Group Truck Technology“ eksterjero dizaineris.
AMŽIUS:
 36.
METAI SU „VOLVO“:
 8.
DARBO VIETA:
 Europos dizaino studija „Volvo GTT“ Geteborge, Švedijoje.