Kaip surenkama „Volvo“ sunkvežimio kabina

Kabinų įrengimo linijoje, esančioje „Volvo Trucks“ sunkvežimių gamykloje Tuvėje, Geteborge, maždaug 900 dalių yra sujungiamos tam, kad būtų pagaminta „Volvo” sunkvežimio kabina. Visa tai atliekama per šešias valandas.

Galutinė kabinos surinkimo patikra.

Kabinos surinkimo linijos gale visiškai užbaigta kabina apšviečiama ryškiomis šviesomis dažams ir apdailai patikrinti.

Paulina Lundgren.

Paulina Lundgren, gamybos inžinierė ir komandos vadovė, atsakinga už kabinų apdailą.

Svarbiausia – labai gerai organizuotas procesas, kai apgalvotos visos smulkmenos ir veiksmai, siekiant išgauti maksimalų greitį, tikslumą ir efektyvumą.

„Svarbu, kad viskas veiktų ir derėtų tarpusavyje, – teigia gamybos inžinierė ir komandos vadovė Paulina Lundgren, atsakinga už kabinų įrengimą. „Viskas turi vykti sklandžiai: techniniai sprendimai, gamybos planavimas, medžiagų pristatymas ir operatorių darbas. Todėl šis procesas turi būti tobulas.”

Gamyba prasideda nuo kabinos karkaso, kuris gaminamas ir dažomas „Volvo Trucks“ kabinų gamykloje Umeo, Šiaurės Švedijoje. Iš čia karkasai traukiniu gabenami į Tuve gamyklą Geteborge. Darbuotojai paruošia kabiną perkelti į pagrindinę surinkimo liniją nuimdami prietaisų skydą ir priekinį dangtį. Tada kabina perkeliama į pagrindinę surinkimo liniją, kurioje ji juda vieno metro per minutę greičiu.

Su kabina dirbama 56 skirtingose darbo stotyse, kiekvienoje iš jų darbuotojai turi vidutiniškai 5,5 minutės užduočiai atlikti. Kiekviena darbo stotelė yra rūpestingai sukurta ir struktūrizuota, kad būtų užtikrintas didžiausias efektyvumas ir greitis, o visi reikalingi įrankiai ir dalys būtų išdėstytos kuo arčiau ir patogiau. Saugumas ir ergonomija taip pat labai svarbu, todėl darbuotojams suteikiamos įvairios priemonės įrangai pakelti bei kitokia pagalba.

„Visos stotelės įrengtos taip, kad bet kuris darbuotojas galėtų jose dirbti“, – teigia Paulina Lundgren.

Priekinio stiklo sumontavimas.

Naudojami du robotai, kurie sumontuoja „Volvo FH“ kabinų priekinius stiklus, šoninius langus ir stoglangius.

 

Surinkimo linija suformuota pagal „žuvies griaučių” struktūrą: viena pagrindinė linija yra per vidurį, o dideliems moduliams skirtos mažesnės išankstinio surinkimo linijos yra išdėstytos šonuose. Prietaisų skydui surinkti išankstinio surinkimo linijos turi netgi dar smulkesnes išankstinio surinkimo linijas: atskiros sudedamosios dalys yra sujungiamos į nedidelius modulius, kurie surenkami į galutinį prietaisų skydą, o jis tada įstatomas tiesiai į kabiną pagrindinėje linijoje.

Viskas turi vykti sklandžiai: techniniai sprendimai, gamybos planavimas, medžiagų pristatymas ir operatorių darbas. Todėl šis procesas turi būti tobulas.

Paulina Lundgren

Gamybos inžinierė ir komandos vadovė, atsakinga už kabinų įrengimą

Stoglangio sumontavimas.

Kiekvienas robotas sureguliuotas taip, kad įdėtų stiklą 0,1 mm tikslumu.

Vidutiniškai kabiną sudaro apie 750–900 dalių. Tačiau yra apie 3 500 skirtingų dalių numerių, ir dėl gausybės šių dalių specifikacijų kiekviena kabina iš esmės yra unikali. Procesas yra ypač sudėtingas ir sukurtas taip, kad būtų apribota žmogiškosios klaidos rizika. Pavyzdžiui, siekiant užtikrinti, kad dalių surinkėjai kiekvienai kabinai atrinktų tinkamas dalis, naudojama šviesų sistema, kuri parodo, kurių dalių reikės kitai kabinai. Kai tik visos dalys surenkamos ir gaminys pristatomas į surinkimo liniją, dalių surinkėjas paprasčiausiai paspaudžia mygtuką, kad užsidegtų kita šviesų seka.

Dauguma detalių ir dalių yra montuojamos rankiniu būdu. Tačiau naudojami ir du robotai, kurie sumontuoja „Volvo FH“ kabinų priekinius stiklus, šoninius langus ir stoglangius. Kiekvienas iš jų siurbtukais pakelia stiklą ir atsargiai nukreipia jos kraštą po klijų tepimo įtaisu. Įvairūs aplink kabiną išdėstyti jutikliai padeda užtikrinti, kad šis įtaisas būtų tiksliai ten, kur ir roboto „rankos“. Kiekvienas robotas užprogramuotas taip, kad tiksliai atpažintų, kuris kabinos modelis tam tikru momentu turėtų būti linijoje, ir sureguliuotas taip, kad įdėtų stiklą 0,1 mm tikslumu.

Paskutinėse darbo stotelėse darbuotojai patikrina visas valdymo funkcijas. Kabina apšviečiama ryškiomis šviesomis dažams ir apdailai patikrinti. Tuomet kabina gabenama į važiuoklės liniją, kurioje sujungiama su važiuokle ir jėgos agregatais.

Kabinos surinkimo linijoje.

Kabinų surinkimas – Tiuvė

  • 3500 dalių numerių yra naudojama kabinoms surinkti.
  • 240 operatorių dirba kabinų surinkimo srityje gamybos metu.
  • 56 darbo stotys kabinų surinkimo linijoje.
  • 5,5 minutės – tai vidutinis laikas, skirtas darbui atlikti kiekvienoje stotyje.
  • 6 valandos – tai laikas, per kurį kabina pereina visą surinkimo liniją.
  • 120 kabinų šiuo metu pagaminama Tiuvėje kiekvieną dieną.

Susijęs turinys

Filtruokite straipsnius

5 true 5