Tikros spalvos

„Volvo Trucks“ dažymo centre visiškai automatizuoti robotai dirba su dažymo specialistų komanda ir padeda užtikrinti, kad kabina būtų nudažyta tolygiai, būtų aukštos kokybės ir tobulos spalvos.

Purkštuvu dažyta kabina

Kasdien „Volvo Trucks“ Umeo dažų centre, tiksliai parinkus nurodytą atspalvį, nudažoma iki 350 kabinų.

Andreasas Baskas

„Volvo Trucks“ kabinų ir transporto priemonių surinkimo skyriaus Umeo mieste Švedijoje dažymo laboratorijos vadovas Andreasas Baskas.

„Volvo Trucks“ kabinų gamykloje, kuri įsikūrusi Umeo mieste šiaurės Švedijoje, dažymo centras ir laboratorija pasirūpina visų sunkiasvorių transporto priemonių kabinų nudažymu, prieš jas išsiunčiant į surinkimo linijas. Aukštos kokybės ir tolygaus padengimo užtikrinimas – tai ilgas ir rūpestingas procesas, kuriam reikia daugiau kaip devynių kilogramų dažų ir visos dienos. „Žmonės tikisi užsakytos spalvos, todėl jei ji kitokia, kad ir nedaug, jie bus itin nepatenkinti”, – sako kabinų ir transporto priemonių surinkimo skyriaus Umeo dažų laboratorijos vadovas Andreasas Baskas.

Visas procesas prasideda nuo kliento, kuris gali rinktis iš daugiau kaip 800 skirtingų spalvų asortimento, kurį „Volvo Trucks“ šiuo metu siūlo savo spalvų paletėje. Nepaisant didelės siūlomos įvairovės, populiariausia yra balta spalva – ir būtent „Winter White“, kuri naudojama beveik pusei visų Umeo nudažomų kabinų. Didelę likusios pusės dalį sudaro kiti įvairūs balti atspalviai.

Visi dažai, išskyrus „Winter White“, yra maišomi vietoje – kiekvieną savaitę paruošiama beveik 4 000 litrų. Jei klientas turi specialų pageidavimą ir norimos spalvos nėra spalvų paletėje, dažų laboratorijos specialistai ją gali paruošti. „Pavyzdžiui, esame gavę spalvų pavyzdžių ant audinio gabalėlio, mobiliojo telefono dėklo ar nagų lako, – papildo Andreasas Baskas. – Daugeliu atvejų klientams galime pasiūlyti spalvas, kurios labai panašios į norimas, arba galime sukurti visiškai naują spalvą. Tik retais atvejais negalime pagelbėti. Taip nutinka, jei pageidaujamai spalvai negalime užtikrinti reikiamų mechaninių savybių.”

Nuo 2000 m. dažymo darbams pradėti naudoti robotai, o šiandien visas procesas yra visiškai automatizuotas. Po pagrindiniu dažymo cechu yra sandėliavimo patalpa, kurioje laikomi nesuskaičiuojami kiekiai statinių su skirtingų spalvų dažais. Kiekvieną jų galima nustatyti pagal brūkšninį kodą, jie prijungti vamzdžiu prie virš jų esančių robotų. Čia laikoma pakankamai dažų, kurių prireiktų dviem ar trims gamybos dienoms.

 

Yvonne Maatta patikrina kabiną

Nepaisant itin automatizuotos sistemos, svarbų vaidmenį ir toliau atlieka žmogaus regėjimas ir lytėjimas. Kokybės kontrolieriai, pavyzdžiui, Yvonne Määttä, patikrina kiekvieną kabiną ir įsitikina, ar nėra dėmių ir nelygumų.

Žmonės tikisi užsakytos spalvos, todėl jei ji kitokia, net jei ir nedaug, jie bus itin nepatenkinti.

Kabinų ir transporto skyriaus surinkimo skyriaus Umeo mieste dažų laboratorijos vadovas Andreasas Baskas

Automatinė dažų sistema.

Pažangi visiškai automatizuota sistema pumpuoja dažus iš pasirinktos statinės, panašiai kaip per šiaudelį, ir užtikrina, kad bus naudojamas tikslus reikalingas dažų kiekis, taip sumažinant atliekų kiekį.

Pažangi visiškai automatizuota sistema pumpuoja dažus iš pasirinktos statinės, panašiai kaip per šiaudelį, ir užtikrina, kad bus naudojamas tikslus reikalingas dažų kiekis, taip sumažinant atliekų kiekį. Vėliau naudojamas tirpiklis, kuris nuvalo vamzdį ir užtikrina, kad nesusimaišys skirtingų spalvų dažai.

Pastaraisiais metais dažymo cecho specialistai itin stengėsi, kad sumažintų poveikį aplinkai, didžiausią dėmesį skiriant sunaudojamo tirpiklio kiekio mažinimui. Trys iš penkių gamybos linijų naudoja vandens pagrindo dažus, o pažangi valymo sistema suprojektuota taip, kad sumažintų naudojamų valiklių kiekį.

Kiekvienai kabinai, įskaitant visus sluoksnius, bus sunaudota maždaug devyni kilogramai dažų. Pirmieji du sluoksniai – apsauginė priemonė nuo rūdijimo, toliau naudojamas gruntas, užtikrinantis geresnį dažų sukibimą bei tinkamą dengiamąją spalvą. Kitas sluoksnis – bazinis sluoksnis, ant kurio vėliau naudojamas skaidrus sluoksnis, arba pigmentuotas viršutinis sluoksnis, uždedamas tiesiai ant grunto. Šie sluoksniai suteikia galutinę kliento nurodytą spalvą ir turi reikiamas mechanines savybes. 

Spalvų paletė

Klientai gali rinktis įvairias spalvas iš„Volvo Trucks“ paletės. Jei to nepakanka, dažų laboratorija gali pabandyti paruošti specialią spalvą.

Dažant kabiną, nudažoma ir nedidelė metalinė plokštelė, kuri yra svarbi kokybės kontrolės dalis. Baigus darbą, skydelis nunešamas į dažų laboratoriją, kurioje įdedamas į spektrofotometrą ir palyginamas su pagrindine spalva pagrindinėje duomenų bazėje. Kadangi labai daug spalvų ir atspalvių yra panašūs, žmogaus akis gali lengvai nepastebėti nedidelio skirtumo. Spektrofotometrui nustačius neatitikimą, kabina grąžinama į liniją ir yra perdažoma.

Baigiamąją patikrą atlieka žmogus, kuris šviečiant stipriai fluorescencinei šviesai apžiūri kabiną ir užtikrina, kad nėra jokių nenudažytų vietų ar netolygumų. Kokybės kontrolieriai rankomis perbraukia per paviršių ir įsitikina, kad nėra jokių iškilimų, įbrėžimų ar netolygaus paviršiaus. 

Tik atlikus visus kabinos patikrinimus ji ruošiama perdavimui į surinkimo liniją gamykloje.

Dažų maišymas

Umea patalpose kiekvieną savaitę paruošiama maždaug 4000 litrų dažų.

Šiuo metu „Volvo Trucks“ gali pasiūlyti 800 spalvų.
Per dieną Umea centre nudažoma 250–350 kabinų.
2016 m. nudažyta 64 000 kabinų.
Kiekvienai kabinai nudažyti sunaudojami 9 kilogramai dažų.

Susijęs turinys

Kaip surenkama „Volvo“ sunkvežimio kabina

Kabinų įrengimo linijoje, esančioje „Volvo Trucks“ sunkvežimių gamykloje Tuvėje, Geteborge, maždaug 900 dalių yra sujungiamos tam, kad būtų pagaminta „Volvo” sunkvežimio kabina. Visa tai atliekama per šešias valandas....

Tobulo sunkvežimio garso kūrimas

Dažnai sunkvežimio skleidžiamas triukšmas laikomas savaime suprantamu dalyku. Jis tiesiog yra. Tačiau „Volvo“ komanda stengiasi padidinti saugumą ir patogumą, optimizuodama sunkvežimio viduje ir išorėje skleidžiamą triukšmą. ...

Kur gimsta varikliai

Apsilankykite „Volvo“ variklių gamykloje Šiovdėje, Švedijoje, kur gaminami visi jos varikliai, ir susitikite su inžinieriais, dirbusiais su „Euro 6“ projektu....

Filtruokite straipsnius

5 true 5