Mūsų bendrovės išlikimas priklauso nuo mažų degalų sąnaudų, apmokytų vairuotojų ir našių sunkvežimių

Vairuotojų mokymai, specialios paskatos, investicijos į naujausius sunkvežimius ir technologijas padėjo Lenkijos gabenimo bendrovei „Jastim” sumažinti degalų sąnaudas iki lygio, anksčiau laikyto neįmanomu.

Naujieji „Volvo FH“ sunkvežimiai su „Euro 6” C pakopos varikliais ir naujausiais aerodinaminiais patobulinimais padėjo „Jastim” sumažinti degalų sąnaudas tūkstančiais litrų.

Naujieji „Volvo FH“ sunkvežimiai su „Euro 6” C pakopos varikliais ir naujausiais aerodinaminiais patobulinimais padėjo „Jastim” sumažinti degalų sąnaudas tūkstančiais litrų.

Eismas Gridloke nėra idealus dėl degalų sąnaudų, bet patyrę, gerai apmokyti vairuotojai žino būdų, kaip juos taupyti.

Eismas Gridloke nėra idealus dėl degalų sąnaudų, bet patyrę, gerai apmokyti vairuotojai žino būdų, kaip juos taupyti.

Lenkijoje, Varšuvos priemiestyje, sunkvežimių vairuotojas Robertas Sekas lėtai juda per eismo spūstis „Volvo FH”. Tam, kuris didžiuojasi degalus taupančiais vairavimo įgūdžiais, tai yra nemaloni situacija. „Tai nėra gerai”, – sako jis, didindamas greitį po kito sustojimo prie šviesoforo. „Net ir šiuo atveju galima sutaupyti daug degalų, jei vairuojate sklandžiai, geriau numatote veiksmus ir išlaikote atstumą nuo priekyje važiuojančių transporto priemonių.” 

Robertas Sekas dirba sunkvežimio vairuotoju daugiau nei 20 metų ir yra vienas iš „Jastim” labiausiai degalus taupančių vairuotojų; jo vidutinis degalų sunaudojimas yra 24 litrai 100 km. Už tai jis nuolat apdovanojamas pagal degalų taupymo skatinimo programą, pradėtą įgyvendinti „Jastim” bendrovėje prieš kelerius metus. Kiekvienas vairuotojas, neviršijantis 28 litrų degalų sąnaudų, gauna 300 zlotų (70 eurų) ir dar 100 zlotų už kiekvieną papildomai sutaupytą litrą.

Robertas Sekas dirba sunkvežimio vairuotoju daugiau nei 20 metų ir yra vienas iš „Jastim” labiausiai degalus taupančių vairuotojų.

Robertas Sekas dirba sunkvežimio vairuotoju daugiau nei 20 metų ir yra vienas iš „Jastim” labiausiai degalus taupančių vairuotojų.

Ši programa – tik viena iš keleto iniciatyvų, įgyvendinamų „Jastim” bendrovės, siekiančios sumažinti viso įmonės sunkvežimių parko degalų sąnaudas. Kitos iniciatyvos apima investicijas į naujus sunkvežimius ir technologijas. Naujausios„Jastim” transporto priemonės yra su „Volvo Trucks” nauju „Euro 6” C pakopos varikliu ir naujausiais aerodinaminiais patobulinimais, pritaikytais sunkvežimiams, važiuojantiems pastoviu 60–90 km/val. greičiu. Su naujuoju „Euro 6“ C pakopos varikliu aerodinamikos našumo patobulinimai gali padėti sutaupyti papildomai iki trijų proc. degalų vykdant tolimuosius ir regioninius gabenimus.

Šiandien sąnaudų lygis yra toks, koks vos prieš 3–4 metus buvo neįsivaizduojamas. Dabar tai įprasta.

„Mus domina visi nauji technologijų patobulinimai”, – sako „Jastim“ savininkas Jacekas Słowińskis. „Atsižvelgiant į kas mėnesį sunaudojamų degalų kiekį, papildomas iki trijų proc. sudarantis degalų sutaupymas mums atitinka tūkstančius litrų.“

Degalai sudaro didelę dalį bet kurios gabenimo bendrovės sąnaudų – dažnai siekia jų trečdalį – bet „Jastim” tai lėmė, ar įmonė išliks. „Iš esmės, neturėjome kito pasirinkimo”, – priduria Jacekas Słowińskis. „Šiandien mes negalime sau leisti, kad degalų sąnaudos būtų tokios kaip prieš trejus metus, t. y. 31–32 litrai. Dėl to mums tektų pasitraukti iš rinkos.”

„Jastim” savininkas Jacekas Słowińskis sėkmingai sumažino degalų sąnaudas, investuodamas į naujus sunkvežimius, naujas technologijas ir vairuotojų mokymą.

„Jastim” savininkas Jacekas Słowińskis sėkmingai sumažino degalų sąnaudas, investuodamas į naujus sunkvežimius, naujas technologijas ir vairuotojų mokymą.

„Jastim” labai anksti suprato, kad, kalbant apie degalų sąnaudas, yra svarbu ne tik sunkvežimiai, bet ir vairuotojai, todėl įvedė premijų sistemą. „Mes aiškiai pasakėme, kad mūsų įmonės išlikimas priklauso nuo degalų sąnaudų mažinimo“, – teigia Jacekas Słowińskis. „Bet nuo pat pradžių taip pat leidome suprasti, kad mūsų įmonė nori pasidalyti šiomis santaupomis su vairuotojais. Negalime tikėtis, kad vairuotojai važiuos taupydami degalus, jei visa nauda atiteks įmonei.”   

Tuo pačiu metu, norėdama padėti vairuotojams, „Jastim” taip pat investavo į vairuotojų mokymą, todėl kiekvienas vairuotojas, kuriam skiriamas „Volvo” sunkvežimis, dalyvauja „Volvo“ ekonomiško vairavimo mokymuose. Todėl visi „Volvo” vairuotojai pasiekia savo tikslus ir atitinka kriterijus, kad gautų mėnesinę premiją.

„Mokymuose vairuotojai ne tik sužino, kaip vairuoti taupant degalus, bet ir kaip tinkamai rūpintis sunkvežimiu, o tai užtikrina sklandų važiavimą be gedimų”, – sako „Jastim” parko valdytojas Tomaszas Vrublevskis. „Tai lemia didesnį bendrovės pelningumą, o vairuotojai gauna daugiau pinigų už sutaupytus degalus pagal skirtas premijas.”

Varšuva – Lenkijos sostinė ir miestas, kuriame įsikūrusi „Jastim” buveinė. Daug jos klientų pageidauja, kad „Jastim” nuolat mažintų degalų sąnaudas.

Varšuva – Lenkijos sostinė ir miestas, kuriame įsikūrusi „Jastim” buveinė. Daug jos klientų pageidauja, kad „Jastim” nuolat mažintų degalų sąnaudas.

Nauda yra ne tik finansinė. Trys didžiausi „Jastim” klientai yra „Schenker“, „IKEA“ ir „DHL“ – bendrovės, kurioms itin svarbus poveikis aplinkai, todėl jos spaudžia tiekėjus nuolat mažinti degalų sąnaudas. Pastarojo meto santaupos, pasiektos naudojant naujas transporto priemones ir vairuotojų mokymą, padėjo bendrovei patenkinti didelius klientų lūkesčius.

Vėl kelyje – Robertas Sekas dabar lengvai važiuoja greitkeliu. Būtent čia jis tikrai gali pajusti vairuotojų mokymo naudą ir privalumus, teikiamus „Volvo FH” funkcijų: pastovaus greičio palaikymo bei „I-See“ sistemų ir 500 AG „Euro 6“ C pakopos variklio. Jis sparčiai artėja prie 85 km/val. greičio, kuris, kaip jis žino iš savo mokymo, yra optimalus greitis ilgoms kelionėms, nes užtikrina aukštą našumą minimaliomis degalų sąnaudomis. Pastovaus greičio palaikymas yra esminis sėkmės veiksnys.

„Variklis toks stiprus, kad galima važiuoti aukštesne pavara, nei nustato automatinė pavarų dėžė, ir sutaupyti daug degalų,” – sako Robertas Sekas, aiškindamas apie savo važiavimo techniką. „Su išmaniąja pastovaus greičio kontrolės sistema, leisdamiesi nuokalne, galite perjungti pavarą į neutraliąją padėtį, kad sunkvežimis riedėtų laisvai ir sunaudotų ypač mažai degalų.” 

„Jastim” pradėjo investuoti į naujuosius „Volvo FH” ir vairuotojų mokymą prieš trejus metus, nuo tada jos vidutinis degalų sunaudojimas sumažėjo nuo 32 litrų iki 26 litrų 100 kilometrų.

„Jastim” pradėjo investuoti į naujuosius „Volvo FH” ir vairuotojų mokymą prieš trejus metus, nuo tada jos vidutinis degalų sunaudojimas sumažėjo nuo 32 litrų iki 26 litrų 100 kilometrų.

 

Tai – puikus pavyzdys, kaip pažangiausios technologijos ir kvalifikuoti vairuotojai padeda užtikrinti optimalų degalų sunaudojimą. Būtent dėl to vidutinės degalų sąnaudos „Jastim” sumažėjo beveik nuo 32 litrų iki 26 litrų 100 kilometrų. Geriausi vairuotojai, pavyzdžiui, Robertas Sekas, sunaudoja vidutiniškai 24 litrus. „Šiandien sąnaudų lygis yra toks, koks vos prieš 3–4 metus buvo neįsivaizduojamas”, – sako Jacekas Słowińskis. „Dabar tai įprasta.“

„JASTIM”

Įsteigta: 1999 m.
Savininkas: Jacekas Slawinskis
Pagrindinis biuras: Varšuva, Lenkija
Darbuotojų skaičius: 94, įskaitant 70 vairuotojų
Užsakymai: vidaus ir tarptautinių krovinių transportavimas ir ekspedijavimas. Dabar „Jastim” turi apie 200 klientų, didžiausieji yra „DB Schenker”, „DHL” ir „IKEA”.
„Volvo“ sunkvežimių parke: 4 „Volvo FH 500“ ir 21 „Volvo FH 460“.
Sunkvežimių specifikacijos: „Volvo FH” su „Globetrotter” kabina, „Euro 6” C pakopos varikliu D13K500, F kartos „I-Shift” pavarų dėže su „Fuel Eco” paketu, įskaitant „I-See”, įspėjimo apie susidūrimą sistemą su avarinio stabdymo funkcija ir nukrypimo nuo važiuojamosios eismo juostos įspėjimo sistemą.
Degalų sąnaudos: 26 litrai / 100 km – sumažėjo nuo 32 litrų / 100 km prieš ketverius metus.
Vairuotojų mokymas: visi vairuotojai privalo dalyvauti mokymuose bent kartą per metus. „Volvo” vairuotojų mokymą visada atlieka Lenkijos „Volvo Trucks”.
Kitos paslaugos: „Jastim” naudoja „Dynafleet“ savo „Volvo“ sunkvežimiuose. Bendrovė nuomoja sunkvežimius, pasinaudodama „Volvo” finansinėmis paslaugomis; lizingo laikotarpiai trunka nuo 3 iki 4 metų.