Kodėl sukūrėme šią skaičiuoklę?

Žinios – tai kelias į pokyčius, o apskaičiavus visą mūsų sunkvežimių eksploatavimo ciklą galima priimti geresnių sprendimų dėl transporto poveikio mažinimo atsižvelgiant į visuomenės poreikius.

Nepakanka vertinti keliais važiuojančio sunkvežimio emisiją. Turime vertinti viską – iš kur gaunamos žaliavos, kiek energijos ir medžiagų sunaudojame, kiek emisijos išskiria mūsų gamyklos ir kaip galime efektyviai perdirbti. Dėl šios priežasties sukūrėme pirmąją pasaulyje CO2 atžvigiu neutralią transporto priemonių gamyklą.

Tikimės, kad toks skaidrumas paskatins mūsų klientus siekti holistinio požiūrio teikiamų privalumų, kad drauge galėtume prisiimti atsakomybę už tikrove virstantį tvarų transportą.

Gamyklos piktograma

Gamyba

Šis skaičiavimas apima visą gamybą, net ir žaliavų gavybą, medžiagų ir dalių gabenimą, taip pat surinkimą.

Važiuojančio sunkvežimio piktograma

Naudojimas

Šiame skyriuje apžvelgiamas ekologinis sunkvežimio pėdsakas visu jo eksploatavimo laikotarpiu, įskaitant degalų gamybą, sąnaudas ir techninę priežiūrą.

Sunkvežimio su perdirbimo simboliu piktograma

Eksploatavimo pabaiga

Galima perdirbti maždaug 85–90 % „Volvo“ sunkvežimio, todėl vieną trečiąją naujo sunkvežimio dalį sudaro perdirbtos medžiagos. Į skaičiavimus įtraukta perdirbimo ir atliekų emisija bei galimybės perdirbti.

Pasivaikščiojimas žeme basomis.

Ekologinio pėdsako skaičiuoklė

Kaip galime geriau sumažinti ekologinį pėdsaką? Pirmasis žingsnis – sužinoti, koks tai poveikis. Štai kam sukūrėme ekologinio pėdsako skaičiuoklę, kuri leistų mums visiems priimti sumanesnius ir tvaresnius sprendimus.

Žvelgiame į ateitį, kuri priklauso nuo to, ar žmonija prisiims atsakomybę už tai, kaip naudojame planetos išteklius ir kokį poveikį darome aplinkai. Tai požiūris, reikalaujantis susidaryti išsamų vaizdą: kaip gaminami mūsų sunkvežimiai, kiek emisijos jie išskiria ir kaip juos galima perdirbti.

„Volvo Trucks“ didžiuojasi galėdami patvirtinti, jog turi faktų apie poveikį visu eksploatavimo laikotarpiu. Štai kaip galime prisiimti atsakomybę.

Larsas Mårtenssonas

„Volvo Trucks“ aplinkosaugos ir inovacijų reikalų skyriaus direktorius

Du „Volvo“ sunkvežimio remontą atliekantys vyrai

Žvilgsnis į visą eksploatavimo ciklą

Ekologinio pėdsako skaičiuoklė yra paremta viso gyvavimo ciklo vertinimu (LCA), naudojančiu nuo gamybos iki eksploatavimo pabaigos metodą. Šis metodas sukurtas kartu su mokslinių tyrimų įstaigomis ir jis apima visus sunkvežimio gamybos, naudojimo ir eksploatavimo pabaigos fazių darbus, turinčius reikšmingo poveikio aplinkai. Tai apima viską – nuo žaliavų gavybos iki gauto laužo šalinimo ar perdirbimo.

 

Mes „Volvo Trucks“ naudojame LCA metodiką nuo XX a. 10-ojo dešimtmečio pradžios ir ji tapo mūsų ekologinio pėdsako skaičiuoklės pagrindu.

„Volvo FH“ vairavimas kelyje šviečiant saulei

Žinios siekiant tvarios ateities

Viso eksploatavimo ciklo skaičiavimą suskirstėme į penkis skyrius: medžiagos ir gamyba, degalai, išmetamieji teršalai, priežiūra ir apdorojimas pasibaigus eksploatavimui (perdirbimas). Daugiau kaip 90 % įprastinių dyzelinių sunkvežimių ekologinio pėdsako sudaro faktinis transporto priemonės naudojimas. Užpildymo greitis, logistika, svoris ir ilgis, bendrasis derinimas, ekonomiškas vairavimas ir ekologinio pėdsako skaičiuoklė – tai visuma, mažinant transporto poveikį aplinkai.

Vienas svarbiausių dalykų mažinant sunkvežimių poveikį – transportas yra daugelio gaminių gyvavimo ciklų dalis, o beveik viskas, ką matote aplink, tam tikru metu buvo atgabenta sunkvežimio. Labai svarbu gerinti transporto bendrovių žinias, o kalbant plačiąja prasme – pageidautina gerinti visuomenės informuotumą, kad bendrovės galėtų prašyti transporto priemonių parkų savininkų vykdyti aplinkosaugos standartų reikalavimus.

Kitos kartos sunkvežimių gamyba

Nuo to laiko, kai pirmą kartą pristatyta ekologinio pėdsako skaičiuoklė, pasitelkus geresnes technines žinias ir naujus duomenis, techninė priežiūra buvo nuolat tobulinama. LCA gauti duomenys taip pat padeda kurti kitos kartos „Volvo“ sunkvežimius. Jie būna kaip orientyras, kadangi dirbame su alternatyviais degalais ir įvairiais elektrifikavimo modeliais.

Prie kavos puodelio ekologinio pėdsako skaičiuokle planšetiniame kompiuteryje besinaudojantis asmuo

Kaip atliekame skaičiavimus

Tai išplėstinė skaičiuoklė, suteikianti apytikslių duomenų apie faktinį sunkvežimio pėdsaką. Šiais skaičiavimais paremta duomenų bazė yra didelė ir sudėtinga – ji apima išplėstinių tyrimų ir sunkvežimių bandymų duomenis. Atlikti eksploatavimo ciklo vertinimai sudaro skaičiavimų pagrindą, jie apima medžiagų gamybą nuo žaliavų gavybos iki dalių, naudojamų mūsų tiekėjų gamyklose ir mūsų gamyklose Europoje, gamybos.

Be to, priežiūra įtraukta kaip medžiagų perdirbimas, gabenimas tarp gamyklų, degalų gamyba ir išmetamieji teršalai. Atliekų atidavimo į metalo laužą etapu stengiamasi išvengti poreikio kitam gaminiui reikalingo naujo metalo gamybos.

Poveikis buvo analizuojamas trijose srityse:

  • Gamyba
  • Naudojimas
  • Eksploatavimo pabaiga

Vertinant duomenis yra aišku, kad daugelis su ekologiniu poveikiu susijusių svarbiausių sričių yra degalų sąnaudos, rida, varikliai ir degalai.

Žinoma, naudojimui poveikį gali daryti ne vien tik pasirinktas variklis; pavyzdžiui, svarbūs ir vairuotojų mokymai, ratų sureguliavimas ir slėgis padangose. Ekologinio pėdsako skaičiuoklė taip pat rodo, jog verta stengtis nepamiršti to, kaip valdome sunkvežimių parkus ir mokome vairuotojus.

Ekologinio pėdsako skaičiuoklė

Leiskite mums patobulinti jūsų parką!

Norėdami daugiau sužinoti, kaip galite sumažinti poveikį, kreipkitės į vietinį prekybos atstovą.

Artimiausios prekybos atstovybės paieška