FA-LOW | žema priekinė ašis, skirta vidutinio aukščio važiuoklėms, ašies apkrova – iki 9 / 18 tonų. |
FA-MED | vidutinė priekinė ašis, skirta vidutinio aukščio važiuoklėms, ašies apkrova – iki 10 / 20 tonų. |
FA-HIGH | aukšta priekinė ašis, skirta aukštoms važiuoklėms, ašies apkrova – iki 10 / 20 tonų. |
FA-XHIGH | ypač aukšta priekinė ašis, skirta ypač aukštoms važiuoklėms, ašies apkrova – iki 10/ 20 tonų. |
FA-XXHIGH | priekinė varomoji ašis, ašies apkrova gali būti iki 10 / 20 tonų. |
Dvigubos priekinės ašys – FA-HIGH / FA-XHIGH | galima rinktis 8×2, 8×4 ir 10×4 konfigūracijoms, ašies apkrova – iki 20 tonų. |
Tipas | Ašių deriniai | Pakabos tipas | Ašies / galinio vežimėlio apkrova | Reduktorius | Kitos ašys |
---|---|---|---|---|---|
Vienguba | |||||
RAD-L90 | 4×2 | Parabolinė / kelių lingių | 13 t | Viengubas / stebulės | |
RAD-GR | 4×2 | Pneumatinė | 13 t | Viengubas / stebulės | |
RAD-G2 | 4×2 | Pneumatinė | 13 t | Stebulės | |
RAD-G4 | 4×2 | Pneumatinė | 12 t | Pavienis |
|
RAD-L90 | 4×4 | Parabolinė / kelių lingių | 13 t | Stebulės | |
RAD-G2 | 4×4 | Pneumatinė | 13 | Stebulės |
|
Vežimėlis | |||||
RADT-GR | 6×2/8×2 | Pneumatinė | 19 / 20,5 / 22,5 / 23 t | Viengubas / stebulės | Nevairuojamoji / vairuojamoji / pasyvaus vairavimo velkamoji ašis |
RAPD-GR | 6×2 | Pneumatinė | 16 / 19 / 22 t | Viengubas / stebulės | Nevairuojamoji / vairuojamoji papildoma stumiamoji ašis |
RAPD-G4 | 6×2 | Pneumatinė | 16 t | Pavienis | Pastovus |
RADD-G2 | 6×4/6×6/8×4/8×6 | Pneumatinė | 21 / 23 / 26 t | Viengubas / stebulės | |
RADD-BR | 6×4/6×6/8×4/8×6 | Parabolinė | 20 / 21 t | Viengubas / stebulės | |
RADD-TR1 | 6×4/8×4 | Parabolinė / kelių lingių | 23/26 t | Viengubas / stebulės | |
RADD-TR2 | 6×4/8×4 | Kelių lingių | 26 / 32 t | Stebulės | |
RADD-GR | 6×4/8×4 | Pneumatinė | 17 / 21 / 23 / 26 t | Viengubas / stebulės | |
RADD-BR | 6×6 | Parabolinė | 21 t | Stebulės | |
RAPDT-GR | 8×2 | Pneumatinė | 27 / 30 / 30,5 / 31,5 / 32 t | Viengubas / stebulės | 3 ašys / vairuojamoji papildoma stumiamoji ir vairuojamoji arba nevairuojamoji papildoma galinė ašis |
RADD-TR3 | 6×4/6×6/8×4/8×6 | Parabolinė | 38 t | Stebulės | |
RADDT-GR | 8×4/10×4 | Pneumatinė | 27 / 33 / 36 t | Viengubas / stebulės | vairuojamoji velkamoji ašis |
RAPDD-GR | 8×4 | Pneumatinė | 27 / 30,5 / 32 / 35 t | Viengubas / stebulės | vairuojamoji papildoma stumiamoji ašis |
RADDT-G2 | 8×4/10×4/10×6 | Pneumatinė | 27 / 33 / 36 t | Viengubas / stebulės | 3 ašys / vairuojamoji papildoma galinė ašis |
RADD-TR1 | 6×6/8×6 | Parabolinė / kelių lingių | 26 t | Stebulės | |
RADD-TR2 | 6×6/8×6 | Kelių lingių | 26 / 32 t | Stebulės |
Sukabinimo įtaisai
Viduryje, iš dalies ar visiškai po rėmu montuojami sukabinimo skersiniai, skirti priekaboms, kurių ašys sutampa su jų svorio centru. Sukabinimo įtaisai gali būti tvirtinami kas 25 mm.
Degalų bakai
Aliumininiai arba plieniniai 150–900 litrų tūrio bakai. Didžiausia 4×2 vilkiko degalų bako talpa yra 1 480 litrų.
Dviguboms priekinėms ašims EU6 plastikinis degalų bakas tarp priekinių ašių.
„AdBlue“ bakai
Plastikiniai. Tūris nuo 32 iki 100 litrų. „AdBlue“ siurblys yra integruotas „AdBlue“ bako modulyje.
Balnai
Patvirtinta iki 36 tonų leistina balno apkrova. Pasiūla pakankamai didelė – galima rinktis ISO L profilio įvairių aukščių balną. Jungėmis tvirtinamas balnas yra nedidelio svorio, jam nereikia montavimo plokštės. Balno aukštis virš važiuoklės tėra tik apie 140 mm. Konkretiems variantams galima papildomai užsisakyti integruotąjį tepimo ir priekabos jungties rodytuvą.
Stabdžiai
EBS (elektronikos valdoma stabdžių sistema) užtikrina aukščiausio lygio atsaką, efektyvumą ir stabdymo pojūtį bei suteikia galimybę naudoti įvairias patogias ypatybes. Nuo šiol EBS gali būti įrengta tiek diskinius, tiek „Z-cam“ tipo būgninius stabdžius turinčiuose sunkvežimiuose (galioja tam tikroms ašių konfigūracijoms ir tam tikro aukščio važiuoklėms). Modernizuokite stabdžių sistemą, užsisakydami EBS vidutinį paketą arba kitas papildomas funkcijas.
EBS yra standartinė įranga visų komplektacijų sunkvežimiuose.
„Volvo“ dinaminio vairavimo sistema
Aktyvi vairo sistema su sukimo momento persidengimu. Daugiau valdymo galios esant mažam greičiui, sumažėja vairavimo atatranka, vairas išlaikomas tiesus, kai stabdoma važiuojant paviršiumi su skirtingu ratų sukibimu. Vairaratis natūraliai grįžta į neutralią padėtį, kai važiuojate priekine ir atbuline eigomis.
„Volvo“ dinaminio vairavimo sistema gali būti montuojama bet kokią ašių konfigūraciją turinčiuose sunkvežimiuose, išskyrus turinčius priekinę varančiąją ašį (4 × 4, 6 × 6, 8 × 6 ir 10 × 6).
Papildomos aktyviosios vairavimo funkcijos (kaip antai asmeninės nuostatos ir per didelio vairo pasukamumo valdymas) važiavimą daro dar malonesnį ir saugesnį.
Sudvejintos ašies pakėlimas
Leidžia atjungti ir pakelti pačiame gale ant tandeminės važiuoklės sumontuotą varančiąją ašį, kad sumažėtų degalų sąnaudos ir apsisukimo spindulys. Kai sunkvežimis nepakrautas, vairuotojas ašį gali pakelti paspausdamas mygtuką prietaisų skyde. Kai sunkvežimis pakraunamas, ašis automatiškai nuleidžiama ir įjungiama.
Sudvejintos ašies pakėlimo funkcija siūloma 6×4 ir 8×4 konfigūracijos sunkvežimiams (su pneumatine pakaba ir dviašiais vežimėliais), kuriuose sumontuoti diskiniai stabdžiai.
Automatinė traukos kontrolė (ATC)
Automatiškai įjungia priekinę varančiąją ašį, kai jos prireikia, ir išjungią ją, kai leidžia vietovės sąlygos, kad būtų taupomi degalai ir padidėtų manevringumas. ATC montuojama su standartine įranga visų konfigūracijų „Volvo FMX“, turinčiuose priekinę varančiąją ašį (4 × 4, 6 × 6, 8 × 6 ir 10 × 6).
Papildomos galinės ašys
Gali būti kelių konfigūracijų – nevairuojamosios su viengubais arba dvigubais ratais, su pasyvaus arba aktyvaus vairavimo funkcija. Ašies apkrova: 7,5, 9,5, 10 arba 16 t.
Stumiamosios ašys
Vilkikams ir kėbuliniams sunkvežimiams galima rinktis nevairuojamąsias arba su aktyvaus vairavimo funkcija. Ašies apkrova: 4,5, 7,5 arba 9 t.
Palyginti su EBS standartiniu paketu, EBS vidutiniame pakete yra šios funkcijos:
EBS būsenos kontrolė
Sunkvežimio elektronine (TEA2+) ir „Volvo Tech Tool“ sistemomis atliekama EBS būsenos stebėsena.
Pagalbinė pajudėjimo iš vietos įkalnėje funkcija
Stabdžiai atleidžiami tik tada, kai išvystomas pakankamas variklio sukimo momentas, kad sunkvežimis pajudėtų į priekį.
Antdėklų dėvėjimosi analizatorius
Įspėjimas apie stabdžių antdėklų nusidėvėjimą – apskaičiuojama, kiek kilometrų liko važiuoti, kol susidėvės stabdžių antdėklai. (Tik diskiniams stabdžiams.)
Automatinis stovėjimo stabdžio atleidiklis
Stovėjimo stabdys atleidžiamas vairuotojui paspaudus akceleratoriaus pedalą, jei yra įjungta pavara (tik su „I-Shift“ pavarų dėže).
Be programų paketų, taip pat galima užsisakyti ir toliau aprašytas parinktis:
„Stretch Brake“
Jei ši funkcija įdiegta, vairuotojas gali įjungti priekabos pulsuojančio stabdymo režimą. Stabdžiai įjungiami automatiškai tam, kad būtų kuo mažesnis susiskersavimo pavojus.
ESC (elektroninė stabilumo kontrolės sistema)
Stabdžių stabilumo sistema kiekvieną ratą stabdo atskirai ir tokiu būdu užtikrina viso autotraukinio stabilumą bei apsaugo nuo skersavimosi, apvirtimo ir priekabos svyravimo. ESC atitinka sunkvežimių elektronines stabilumo kontrolės sistemas reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus ir gali būti įrengta dviašiuose, triašiuose, keturašiuose ir penkiaašiuose sunkvežimiuose.
Avarinio stabdymo žibintas
Jei didesniu nei 50 km/val. greičiu važiuojantį sunkvežimį tenka stabdyti avariniu būdu, stabdymo žibintai ima mirksėti keturis kartus per sekundę.
Hidraulinis lėtintuvas
Prie pavarų dėžės tvirtinamas kompaktiškas lėtintuvas. Didž. efektas – 440 kW.