Tiesioginis vairuotojų trūkumo problemos sprendimas

Šiuo metu sunkvežimių sektorių neramina vairuotojų trūkumas. Australijoje, kur ši problema ypač aštri, „Volvo Group Australia“ vadovas ir generalinis direktorius Peteris Voorhoeve'as ir jo kolegos nusprendė spręsti šią problemą aktyviai.

Peteris Voorhoeve'as.

Mes norime motyvuoti vairuotojus, norinčius dirbti šiame sektoriuje“, – sako Peteris Voorhoeve'as.

Kada „Volvo Group Australia“ nustatė vairuotojų trūkumo problemą?
„Daugybę metų tai buvo didelė problema. Prieš dvejus metus kalbėjau „Victorian Transport Association“ prezidento pietų metu apie didesnį rūpestį vairuotojais ir kiek dėmesio buvo skirta vairuotojui projektuojant naująjį FH, o žiūrovai netikėtai ėmė ploti. Jie visi buvo maloniai nustebinti, kad tokį pareiškimą gali pateikti sunkvežimių gamintojas, norėdamas padėti pritraukti naujų vairuotojų. Tuo metu mes supratome, kokia tai rimta problema.“

Kokių veiksmų dėl to ėmėtės?
„Pirmiausia apklausėme klientus. Mūsų gauti atsiliepimai atskleidė, kad profesionalių sunkvežimio vairuotojų populiacija sensta, ateina labai mažai naujokų ir trūksta įvairovės. Tada atlikome išplėstinį tyrimą, kuriame dalyvavo beveik 600 bendrovių ir 35 000 sunkvežimio vairuotojų. Savo klientus laikome savo verslo partneriais, todėl visa mūsų pagalba sprendžiant problemą galiausiai jiems padeda. Tačiau kaip Australijos sunkiasvorių sunkvežimių rinkos lyderiai norėjome kažką mainais duoti bendrai pramonei ir visuomenei.“

Kaip manote, kas sulaiko jaunesnius žmones siekti sunkvežimio vairuotojo karjeros?
„Tai nėra laikoma itin madingu darbu. Visuomenė vis dar prastai suvokia sunkvežimio vairuotojus ir bendrai transporto pramonę. Struktūrizuoto švietimo ar valstybiniu mastu pripažįstamos kvalifikacijos pramonės segmente trūkumas taip pat yra problema. Iš tiesų šiandien vairuotojai turi būti itin profesionalūs. Jie yra savo bendrovių ambasadoriai, todėl tai norime skatinti, palaikydami geresnį ryšį. Čia, Australijoje, veikianti sunkvežimių prekybos žiniasklaida itin padėjo perduoti mūsų pranešimą, tačiau mes, kaip pirmaujantis gamintojas, ieškome atsvaros savo pozicijai, kad pranešimą išgirstų daugiau žmonių.“

Kokios konkrečios iniciatyvos yra įgyvendinamos?
„2017 m. „Volvo Group Australia“ steigia vairuotojų akademiją, teikiančią reikiamus mokymus ir patirtį, kad sunkiasvorės transporto priemonės vairuotojo pažymėjimo turėtojai taptų profesionaliais sunkvežimio vairuotojais. Mes norime motyvuoti vairuotojus, norinčius dirbti šiame sektoriuje. Tai bus pramonėje pripažintas pažymėjimas, kurį vairuotojai galės naudoti darbui rasti. Padedant mūsų plačiam prekybos atstovų tinklui, pasieksime visas svarbias Australijos vietoves.“

Dar viena problema – moterų vairuotojų trūkumas. Kaip paskatintumėte daugiau moterų sėsti už vairo?
„Mes itin didžiuojamės savo partneryste su „Pilbara Heavy Haulage Girls“. Tai vairavimo akademija, per kurią moterys gali prisijungti prie pramonės šakos. Mes remiame du sunkvežimius ir nuolat su jais bendradarbiaujame. Yra daugybė moterų, norinčių tapti sunkvežimio vairuotojomis ir turėti sunkvežimio vairuotojo pažymėjimą, tačiau neturinčių patirties. Ši iniciatyva daro išties teigiamus pokyčius.“

Vairuotojų trūkumas Australijoje, skaičiai

  • 75 proc. nebirių vidaus krovinių gabenama keliu. Tikimasi, kad krovinių vežimo keliais poreikis iki 2030 m. padvigubės.
  • 46 proc. transporto bendrovių jau susiduria su profesionalių sunkvežimio vairuotojų trūkumu.
  • 88 proc. mano, kad Australijoje sukurtas neigiamas sunkvežimio vairuotojų įvaizdis.
  • Vidutinis sunkvežimio vairuotojo Australijoje amžius: 47 metai.
  • Tik 15 proc. vairuotojų yra jaunesni kaip 30 metų.
  • „Volvo Group Australia“ tirtose bendrovėse vairuotojomis dirba tik 3 proc. moterų.

Statistiniai duomenys paimti iš „Volvo Group Australia“ 2016 m. gegužės mėn. profesionalių sunkvežimio vairuotojų trūkumo ataskaitos

Susijęs turinys

Filtruokite straipsnius

5 true 5