Nėra vieno visuotinio sprendimo

Perėjimas prie tvaraus transporto simbolizuoja galimybes ir iššūkius transporto pramonei. „Volvo Trucks“ nuolat dirba ir plėtoja naujas technologijas, padėsiančias pagerinti energijos vartojimo efektyvumą, taip skatindama pažangą ir glaudžiai bendradarbiaudama su klientais.

Larsas Mårtenssonas

„Volvo Trucks“ gamina sunkvežimius gamyklose, neutraliose CO₂ atžvilgiu. Perdirbimas – tai pagrindinė aplinkosauginio darbo dalis. Galima perdirbti daugiau kaip 90 proc. sunkvežimio ir šis skaičius augs.

Kaip „Volvo Trucks“ siekia sumažinti transporto pramonės poveikį aplinkai?
„Mes gyvename ir dirbame pereinamuoju laikotarpiu, kuriame žengiame nuo dešimtmečius trukusios priklausomybės nuo naftos prie visuomenės, naudojančios atsinaujinančius išteklius. Mes, kaip transporto priemonių gamintojas, dirbame ir kuriame naujas technologijas, kurios viso sunkvežimio eksploatacijos ciklo metu efektyviau naudoja išteklius. Tai reiškia, kad itin svarbu bendradarbiauti glaudžiai – ne tik biodegalų gamintojams, atstovams ir vežėjams, bet ir politikams. Pavyzdžiui, dirbame su JT, teikdami rekomendacijas dėl didesnio tarptautinės plėtros finansavimo, pagalbinių teisės aktų ir iniciatyvų, siekiant skatinti naujas transporto technologijas.”

Kuriais degalais „Volvo Trucks“ pasikliauna labiausiai žvelgdama į ateitį?
„Nemanome, kad yra vienas visuotinis sprendimas. Įvairiu metu, skirtingose pasaulio dalyse ir skirtingai paskirčiai turime rasti alternatyvų. Be to, visi degalai turi privalumų ir trūkumų. Svarbu atsižvelgti į emisiją ne tik važiuojant, bet ir visos sunkvežimio eksploatacijos metu. Vis dėlto yra sprendimų, kuriuos laikome itin įdomiais įvairiems segmentams ilguoju laikotarpiu, pavyzdžiui, dujomis varomos transporto priemonės ir elektrifikacija.”

Įvairiu metu, skirtingose pasaulio dalyse ir skirtingiems vartotojams turėsime rasti alternatyvų.

„Volvo Trucks“ aplinkosaugos ir inovacijų reikalų skyriaus direktorius Larsas Martenssonas,

„Volvo Trucks“

Kodėl nėra didesnių investicijų į elektros energiją tolimųjų gabenimų segmente?
„Šiuo metu „Volvo Trucks“ tiki elektros naudojimu važiuojant mieste. Visgi, elektrifikacija taip pat turi puikių galimybių įsitvirtinti tolimųjų gabenimų segmente ateityje. Vien elektra varomai tolimųjų gabenimų transporto priemonei reikės nuolat tiekiamos elektros energijos šaltinio, pavyzdžiui, iš kelio paviršiumi nutiestų elektros bėgių, kai nebus galimybių naudoti energiją iš akumuliatorių gaunančių tolimųjų gabenimų sunkvežimių. Elektrifikuotiems maršrutams nutiesti reikės didelių investicijų į infrastruktūrą. Tikėtina, kad tai bus plėtojama ateityje. Nepaisant to, atliekame bandymus. Jau ir dabar mums reikia alternatyvių sprendimų. Dujos – tai galimybė, padedanti greitai plėtoti naujus gaminius, padėsiančius tausoti klimatą.”

Ar dujų pramonėje vystoma kas nors naujo?
„2018 m. pristatysime naują dujomis varomą sunkvežimį regioniniams ir tolimiesiems gabenimams. Mums pavyko padidinti dujų panaudojimą sunkvežimyje iki daugiau kaip 90 proc., palyginti su mūsų ankstesniu EURO 5 standarto dujomis varomu sunkvežimiu. Be to, suskystintos dujos turi pakankamai energijos, kad iki kito bako pildymo būtų galima nuvažiuoti iki 1 000 km. Visa tai lemia faktas, jog tai nėra tradicinis dujinis variklis su žvakėmis, tačiau dyzelinis variklis, kuriame dujas uždega nedidelis kiekis dyzelino arba HVO. Taip apjungiami dyzelinio variklio našumo, energijos panaudojimo efektyvumo, važiavimo savybių ir biodujų privalumai aplinkosaugos atžvilgiu. Aš ir mano kolegos labai tikime metano dujų naudojimu tolimųjų gabenimų transporto srityje, kai išlaikant našumą degalai suteikia galimybę labiau tausoti aplinką – dėl mažos anglies dvideginio emisijos.”

HVO

Dyzelino, gaminamo iš augalinių aliejų arba gyvūninės kilmės riebalų, kurie chemiškai tapatūs dyzelinui iš iškastinio kuro, tipas.

Gamtinės dujos
Iškastinės dujos, kurių didžiąją dalį sudaro metanas. Maždaug 10–20 proc. sumažina anglies dvideginio emisiją, palyginti su dyzelinu.

Suskystintosios gamtinės dujos (LNG)
LNG ir Bio-LNG – tai gamtinės dujos arba biodujos, kurios paverstos į skystą formą, tinkančią transportuoti arba sandėliuoti.

Biodujos
Atsinaujinančios dujos, kurių didžiąją dalį sudaro metanas. Gaminamos dumblo nuotėkų įrenginių, tačiau gali būti gaunamos iš maisto atliekų, mėšlo arba organinių liekanų. Gali sumažinti poveikį klimatui iki 80 proc.

Atsinaujinanti elektros energija
Elektros energija, kurią gamina greitai atsinaujinantys ir nesibaigiantys energijos šaltiniai. Pavyzdžiui, saulė, vėjas, biomasė ir hidroenergija.

Susijęs turinys

Hibridinis perversmas – daugybė tyrimų ir plėtros metų

2011 m. birželio mėn. „Volvo Trucks“ klientams pristatė savo pirmąjį hibridinį sunkvežimį. Dabar eksploatuojama daugiau nei 50 „Volvo FE“ hibridų. Šiems sunkvežimiams pagaminti prireikė daugybės tyrimų ir plėtros metų, ir dabar „Volvo Trucks“ ...

Kaip įveikti vėjo pasipriešinimą patobulinus aerodinamiką

Išlaidos degalams sudaro maždaug trečdalį krovinių gabenimo įmonės išlaidų. Sujungus patobulintos aerodinamikos savybes ir naująjį „EURO 6“ C pakopos variklį, „Volvo Trucks“ dabar leidžia sutaupyti iki trijų proc. degalų vykdant tolimuosius ir ...

Tiesioginis vairuotojų trūkumo problemos sprendimas

Šiuo metu sunkvežimių sektorių neramina vairuotojų trūkumas. Australijoje, kur ši problema ypač aštri, „Volvo Group Australia“ vadovas ir generalinis direktorius Peteris Voorhoeve'as ir jo kolegos nusprendė spręsti šią problemą aktyviai....

Filtruokite straipsnius

5 true 5