Trucks

Pirmasis „Volvo FH16“ Graikijoje

Graikijos skolų krizė labai pakenkė logistikos sektoriui. Nepaisant sudėtingų sąlygų, įmonė „Marinos Vasilopoulos International Transport“ auga.
Eliasas Marinosas.
„Marinos Vasilopoulos International Transport“ savininkas Eliasas Marinosas matė, kaip jo verslas išgyveno Graikijos ekonomikos krizę ir netgi plėtėsi.

Graikijos skolų krizė sudavė stiprų smūgį logistikos sektoriui. Nepaisant sudėtingų sąlygų, įmonė „Marinos Vasilopoulos International Transport“ plečiasi.

Skolų krizė, atvedusi Graikiją prie bankroto slenksčio, tęsiasi jau šešerius metus. Anksčiau bankai paskolas vietiniam verslui teikdavo palankiomis sąlygomis, tačiau dabar kreditavimo šaltiniai išdžiūvo. Verslo sąlygos šalyje tapo negailestingos.

 

„Žinoma, mes irgi pajutome krizės padarinius“, – sako Eliasas Marinosas, „Marinos Vasilopoulos International Transport“ savininkas. 

Nuo 2008 m. didžiausioje Graikijos socialinio draudimo įstaigoje (IKA) registruotų verslo įmonių skaičius sumažėjo 119 tūkst. arba 38 proc. 

Logistikos sektoriuje iš verslo pasitraukė šimtai krovinių gabenimo įmonių. Tačiau kelios verslo įmonės atlaikė daugelį nušlavusią didelę recesijos bangą ir netgi plėtėsi: viena iš tokių įmonių yra „Marinos Vasilopoulos International Transport“ – krovinių gabenimo įmonė, eksploatuojanti 62 sunkvežimius ir gabenanti šaldytus maisto produktus visoje Europoje. 

„Krizė išlikti norėjusias Graikijos krovinių gabenimo įmones privertė itin kruopščiai planuoti veiklą ir kontroliuoti išlaidas, tačiau mes savo versle šiais principais vadovavomės visada. Visada buvome labai apdairūs, plėtėmės palaipsniui ir ieškojome itin patikimų klientų.“

Megaroje, maždaug 50 kilometrų nuo Atėnų, įsikūrusi įmonė susidūrė su krize, tačiau jai gerai sekėsi ir ji vėl plečiasi – nuo 2008 m. iki 2014 m. pradžios jos parką papildė penki nauji sunkvežimiai. Dabar įmonės „Marinos Vasilopoulos International Transport“ 62 sunkvežimių parke yra 15 „Volvo“ sunkvežimių, o visai neseniai įmonė įsigijo visiškai naują „Volvo FH16“ – pirmąjį tokį sunkvežimį Graikijoje. 

Tais laikais, kai paskolą buvo lengva gauti ir kai dosnaus bankų skolinimo sugundytos kai kurios Graikijos krovinių gabenimo įmonės naujų sunkvežimių įsigydavo vien dėl įvaizdžio, Eliasas Marinosas visada laukdavo, kol jo įmonė apsirūpins pakankamu krovinių kiekiu, kad nė vienas sunkvežimis nestovėtų be darbo.

Kai visi leido pinigus, mes buvome atsargūs, todėl prasidėjus krizei nepatekome į bėdą.

Įmonė „Marinos Vasilopoulos“ pirmąjį „Volvo“ sunkvežimį (F12) įsigijo 1985 m., kai plėtėsi tam, kad galėtų gabenti daugiau krovinių tarptautiniais maršrutais. Tuo metu verslas priklausė Eliaso Marinoso tėvui Dimitriosui Marinosui, o Eliasas dirbo vairuotoju. „Volvo“ sunkvežimių kokybė ir itin sklandus bendradarbiavimas su „Saracakis Brothers“, „Volvo“ sunkvežimių importuotoju ir distributoriumi Graikijoje, lėmė tai, kad prieš 30 metų įsigijęs pirmąjį „Volvo“ sunkvežimį jis liko lojaliu „Volvo“ klientu.

„Galima įsigyti pigesnį nenaują sunkvežimį, tačiau „Volvo“ sunkvežimiai ištveria ir sunkiausias sąlygas. Kokybė akivaizdžiai pastebima visais aspektais, pvz., pavarų dėžė yra labai aukštos kokybės.“ 

Kai jis kalba apie naująjį FH16, pirmąjį tokį sunkvežimį Graikijoje, jo akys tiesiog švyti. Vos tik 2013 m. pabaigoje įsigijęs pirmąjį, jis jau planuoja įsigyti antrąjį tokį sunkvežimį. 

Graikijoje vadovauti logistikos įmonei niekada nebuvo lengva. Šalies keliai yra kalvoti ir siauri, eismas į Atėnus, daugiau nei 3,8 milijono gyventojų turinčią sostinę, dažnai visiškai sustoja. Į įvairias šalies salas ir teritorijas galima patekti tik keltais, todėl kiekvienas sunkvežimis turi atvykti laiku, nes, pavėlavęs į keltą, kito turi laukti kelias valandas.

Man patinka įtemptas darbas ir problemų sprendimas. Tai tarsi žaidimas šachmatais.

Vienas iš didžiausių krizės padarinių yra tai, kad ir taip įtampos kupinas krovinių gabenimo verslas Graikijoje tapo dar įtemptesnis. Daugeliui klientų dėl likvidumo problemų savo užsakymus teko atidėti iki paskutinės minutės.

„Dažniausiai jie laukia, kol turės pinigų. Jei pinigų nėra – užsakymo neteikia, todėl informaciją apie užsakymą dažniausiai gauname paskutinę minutę.“

Situacija mažmeninės prekybos srityje per pastaruosius penkerius krizės metus taip pat stipriai pasikeitė. Jei anksčiau didžiąją rinkos dalį sudarė nedideli šeimų verslai, dabar vis didesnę Graikijos mažmeninės prekybos rinkos dalį atsiriekia didieji žaidėjai. Krovinių gabenimo įmonės aršiai konkuruoja dėl gerą kreditingumo istoriją turinčių klientų. Įveikti konkurentus kovoje dėl didelių prekybos tinklų, pvz., „Makro“ ir „Voudouris“, didžiausio mėsos produktų gamintojo Graikijoje, buvo sunku. Svarbiausia yra pritraukti ir išlaikyti šiuos didžiuosius klientus.

„Man patinka įtemptas darbas ir problemų sprendimas. Viską reikia sustatyti į savo vietas: tarsi žaidžiant šachmatais“, – sako Eliasas Marinosas, kuriam taip pat patinka šis žaidimas. (Biure tviska šachmatų lenta su sidabrinėmis ir auksinėmis figūromis.)

Jis nesibodi sunkaus ir dažnai sekinančio darbo. Būdamas paauglys jis dirbo sunkvežimių vairuotojų padėjėju, o sulaukęs dvidešimties, pats pradėjo dirbti vairuotoju – taip jis įgijo kitokį požiūrį į darbą ir gyvenimą nei jo kolegos. 

„Tai praplėtė mano akiratį. Gavau pamoką, kad dirbant reikia labai stengtis.“

 

Sunkvežimių parkas

Transporto priemonės: 62 sunkvežimiai, iš kurių 15 yra „Volvo“:

  • Vienas naujas „Volvo FH16“ 750 AG, „Euro 5“, 4×2 vilkikas su XL kabina.
  • Du „FH16 Classic“ 700 AG, „Euro 5“, 4×2 vilkikai su XL kabina.
  • Keturi „Volvo FH16 Classic“ 600 AG, Euro 5, 4×2 vilkikai su XL kabina.
  • Aštuoni FH 480 AG „Euro 5“ varikliu, 6×2 vilkikai su XL kabina.

Daugelyje sunkvežimių įrengta „I-Shift“.