„I-Shift“ yra „Volvo Trucks“ automatizuotų pavarų dėžių gama, sukurta lengvesniam, saugesniam ir patogesniam vairavimui. Pavara kiekvieną kartą automatiškai perjungiama pačiu tinkamiausiu laiku, o naujausios kartos pavarų dėžė perjungia pavaras greičiau ir sklandžiau nei kada nors anksčiau. Įvairūs programinės įrangos paketai suteikia galimybę pritaikyti „I-Shift“ pagal savo poreikius. Yra „I-Shift“ funkcijų, kurios leidžia tam tikrose situacijose važiuoti naudojant vieną pedalą. Atsižvelgiant į sunkvežimio modelį, yra „I-Shift“ versijų, kurios suteikia naujų galimybių, pvz., „I-Shift“ su palėtintomis pavaromis ir „I-Shift“ su dviguba sankaba.
„I-Shift“ sukurta standartinės nesinchronizuotos mechaninės pavarų dėžės pagrindu, todėl yra kompaktiška ir pasižymi dideliu efektyvumu. Jos paslaptis slypi elektroniniame valdymo bloke, kuris kontroliuoja sankabą ir pavarų perjungimą. Nuolat vertindamas duomenis apie greitį, svorį, kelio nuolydį ir sukimo momento poreikį, šis blokas kiekvieną pavarą perjungia neįtikėtinai tiksliai. Be to, sistema komunikuoja su varikliu, leisdama jam koreguoti sūkius ir stabdžius, kad važiavimo charakteristikos būtų pačios geriausios.
„I-Shift“ prieinama „Volvo FH“, „Volvo FH16“, „Volvo FM“, „Volvo FMX“ ir „Volvo FE“.
Jei važiuojate mažu greičiu sudėtingu reljefu ir jums reikia tiksliai valdyti variklio sukimo momentą ir stabdymo galią, reljefo stabdymo funkcija bus naudinga. Ji suteikia galimybę važiuoti sunkvežimiu naudojant vieną pedalą ir valdyti variklio galią bei ratų stabdžius tik akceleratoriaus pedalu. Tai padeda sustabdyti ir pastatyti sunkvežimį su ratu ant uolos ar kitos kliūties neslystant. Reljefo stabdymo funkcija prieinama „Volvo FH16“ ir „Volvo FMX“ ir ji aktyvi važiuojant iki 4 km/val. greičiu.
Kai tenka daug manevruoti ir dažnai perjungti priekinę ir atbulinę eigą, „I-Shift“ krypties keitimo funkcija taps geriausiu jūsų draugu. Ji leidžia važiuoti į priekį, perjungti į atbulinę eigą ir valdyti stabdymo galią akceleratoriumi nenaudojant stabdžių pedalo. Žinoma, tai veikia ir atvirkščiai, kai perjungiama iš atbulinės eigos į priekinę. Ši funkcija aktyvi važiuojant iki 20 km/val. greičiu.
Pažangi „I-Shift“ traukos sistema pagerina trauką ir pajudėjimą iš vietos kelyje ir bekelėje. Tai įmanoma greitai pakoreguojant variklio sukimo momentą, kad būtų sumažintas ratų sukimasis. Sistema veikia tiek su diferencialo blokuojamomis, tiek su neblokuojamomis galinėmis ašimis.