Kaip „Volvo Trucks“ kuria transporto priemonių saugumo ateities tendencijas

Aktyvioji sauga – tai „Volvo Trucks“ kitas žingsnis saugumo keliuose ir nulinio avarijų skaičiaus vizijos įgyvendinimo link. Sužinokite, kaip kuriamos išmaniosios transporto priemonių sistemos naujame bandymų centre „AstaZero“ Švedijoje.
Susidūrimų bandymų manekenas poligone „AstaZero“.

„AstaZero“ – tai pirmasis pasaulyje poligonas, skirtas aktyviojo saugumo sistemų bandymams. Čia išbandomi „Volvo“ sunkvežimiai, susidūrimams naudojant bandomuosius manekenus ir kitus automobilius kuo artimesnėse tikrovei eismo situacijose.

Anna Wrige Berling.

Anna Wrige Berling, „Volvo“ pažangiųjų technologijų ir tyrimų centro saugumo koordinatorė.

Nepaisant to, kad pats dienos vidurys, eismas Niujorke pakankamai vangus. Harlemo rajono apylinkės tuščios ir tylios kaip apleistame mieste. „Volvo“ pažangiųjų technologijų ir mokslinių tyrimų saugos koordinatorė Anna Wrige Berling žvilgteli pro langą į sankryžą, kurioje 30 tonų sunkusis sunkvežimis „Volvo FH“ pasuka dešinėn. Staiga į vidurį gatvės išbėga mažas berniukas.

Orą perskrodžia padangų cypimas, bet susidūrimo nėra. Sunkvežimis sustoja likus keletui centimetrų iki iš baimės suakmenėjusio berniuko.

„Labai tikėtinas scenarijus miesto gatvėje“, – ramiai sako Anna Wrige Berling, išlipusi į gatvę ir tikrindama atstumą tarp berniuko ir sunkvežimio.

Šįkart džiaugtis nėra kuo. Berniukas yra tik putplasčio lėlė, o Harlemo rajonas tik fonas. Sunkvežimį valdo robotizuota sistema. 

Mes esame bandymų centre „AstaZero“, tik išvažiavę iš pietų Švedijos miesto Buroso. Tai pirmasis pasaulyje bandymų centras, skirtas aktyviosioms saugos sistemoms išbandyti. Šis bandymų centras buvo atidarytas 2014 m. rugpjūtį, „Volvo Trucks“ siekiant sustiprinti savo, kaip pasaulinio aktyviojo saugumo technologijų ir išmaniųjų transporto priemonių lyderio, poziciją. Dažnai moksliniai tyrimai yra labai svarbūs. Pagal PSO naujausią pasaulinę ataskaitą dėl saugos keliuose kasmet pasaulyje eismo įvykiuose žūva maždaug 1,2 milijono žmonių.

Be miesto aplinkos, „AstaZero“ bandymų centre yra įvairių kelių su eismu modernioje infrastruktūroje. Per visą plotą driekiasi 5,7 km ilgio automagistralė. Viduryje yra 700 metrų ilgio greitėjimo ruožas su keturiomis eismo juostomis, vedančiomis į didelio greičio ruožą. Daugybė asfalto.

Dažnai nelaimingi atsitikimai įvyksta todėl, kad vairuotojas nekreipia dėmesio. Šiandien devynių iš dešimties nelaimingų įvykių priežastis yra žmogiškasis faktorius, taigi reikalingos aktyviojo saugumo sistemos.

Anna Wrige Berling

Volvo“ pažangiųjų technologijų ir tyrimų centro saugumo koordinatorė

Prieiga prie šios natūralios eismo aplinkos bandymams yra labai svarbi, kad bendrovė „Volvo Trucks“ galėtų kurti ateities saugumo sistemas. Aktyviojo saugumo sistemos yra labai sudėtingos ir jas reikia visokeriopai išbandyti, kol jos bus visiškai saugios naudoti.

„Čia galime matyti, kur ribinės vertės yra visiškai saugios. Per kūrimo procesą sistemai reikia leisti nesuveikti ir atsitrenkti į balioninį automobilį ar sutraiškyti bandomąjį manekeną. Mes norime važiuoti su robotu, kad pagerintume bandymų tikslumą ir pakartojamumą. Tikromis eismo sąlygomis tai būtų neįmanoma“, – sako Anna Wrige Berling. 

 

Sunkvežimio bandymas poligone „AstaZero“.

Bandymų poligonas „AstaZero“ puikiai tinka „Volvo Trucks“ aktyviojo saugumo sistemoms išbandyti. Tai nepakeičiama galimybė išbandyti sudėtingas sistemas saugioje aplinkoje.

Kitaip nei pasyviosios saugos sistemos, t. y. saugos diržai ir oro pagalvės, skirtos mums gelbėti, kai įvyksta eismo įvykis, aktyviosios saugos sistemos turėtų sumažinti nelaimingo įvykio atsitikimo riziką.

„Dažnai nelaimingi atsitikimai įvyksta todėl, kad vairuotojas nekreipia dėmesio. Šiandien devynių iš dešimties nelaimingų įvykių priežastis yra žmogiškasis faktorius, taigi reikalingos aktyviojo saugumo sistemos. Tai teigdami, mes nenorime pasakyti, kad paprastai yra kalti vairuotojai, greičiau – eismo situacijos gali būti labai sudėtingos. Paprastai mes vadiname ją vairuotojo pagalbos sistema, kuri kompensuoja žmogiškuosius trūkumus“, – sako Anna Wrige Berling, kuri anksčiau buvo „Volvo“ nelaimingų atsitikimų tyrimo grupės lyderė. 

Mocko miestas.

Miesto zona yra viena iš keturių skirtingų poligono „AstaZero“ aplinkų, kurioje galima imituoti įprastą eismo situaciją.

Neseniai „Volvo Trucks“ skyrė nemažai laiko bandymų centre „AstaZero“ tyrimo projektui „Non-hit car and truck“. Projektas vykdomas bendradarbiaujant su „Volvo Cars“, kur transporto priemonės, naudodamos vaizdo kameras ir radarinius jutiklius, stebi miesto aplinką, kad būtų išvengta susidūrimo su objektais, kuriuos sunkvežimio vairuotojui yra sunku pastebėti, t. y. dviratininkais ir pėsčiaisiais.

Nepaisant fakto, kad bandymų centre „AstaZero“ išbandomos naujovės atrodo kaip mokslinė fantastika, bet technologijos paverčia jas tikrove. Iki šiol projekto „Non-hit car and truck“ bandymai davė daug žadančių rezultatų.

„Dar reikia atlikti daug bandymų, kol bus galima pristatyti rinkoje, bet jau dabar važinėjant yra naudojama nemažai išmaniųjų saugos sistemų. Nuo 2015 m. lapkričio daugelyje šalių bus reikalaujama, kad tam tikros aktyviojo saugumo sistemos būtų įdiegtos naujai pagamintuose sunkvežimiuose“, – sako Anna Wrige Berling.

„Volvo Trucks“ jau standartizavo aktyviosios saugos sistemas, kurios tam tikrą laiką atitinka teisinius reikalavimus.

Nė vienas „Volvo“ sunkvežimis neturėtų patekti į nelaimingą atsitikimą kelyje. Toks yra mūsų galutinis tikslas. Žmonės gali šypsotis ir sakyti, kad taip niekada nebus, bet nulis nelaimingų atsitikimų yra vienintelė priimtina statistika, todėl mes sieksime šio tikslo.

Carlas Johanas Almqvistas

„Volvo Trucks“ eismo ir gaminių saugumo skyriaus direktorius

Naujausia sistema, apie kurią daugiausia kalbama, yra „Volvo“ įspėjimo apie susidūrimą sistema su avarinio stabdymo funkcija, kurią sudaro radaras ir vaizdo kamera. Kai sistema nustato, kad priekyje esančios transporto priemonės stovi ar lėtai juda, vairuotojas perspėjamas garsiniu signalu ir šviesos signalais. Jeigu vairuotojas nereaguoja, tada sistema pati pradeda stabdyti – iš pradžių nestipriai, o po to visa jėga, kol sunkvežimis visiškai sustoja ir taip išvengia susidūrimo.

Vadinamoji pagalbinė nukrypimo nuo važiuojamosios juostos įspėjimo sistema, garsiniu signalu įspėjanti, jei vairuotojas netyčia kerta kelio pažymėjimą, – tai „Volvo“ sistema jau atitinkanti teisinius reikalavimus.

Nepaisant technologinių naujovių pažangos, ši sistema nevisiškai išsprendžia saugumo keliuose problemas. „Mes turime nuolankiai pripažinti, kad kelių eismo saugumas priklauso ne tik nuo technologijų, bet tai yra ir socialinė problema“, – teigė „Volvo Trucks“ eismo ir produktų saugos direktorius Carlas Johanas Almqvistas.

 

Įspėjimo apie susidūrimą sistemos bandymas.

Bandymų centro kelių eismo juostų greitkelyje išbandoma sistema, kuri aptinka stovinčias transporto priemones ir padeda jų išvengti nerizikuojant susidurti su kitomis transporto priemonėmis.

Remiantis PSO ataskaitos duomenimis, pastaraisiais metais keliose šalyse sumažėjo nelaimingų eismo įvykių skaičius. Vienas svarbus veiksnys – technologija, pagerinusi transporto priemonių saugumą, kita – pastangos nacionaliniu lygiu sumažinti nelaimingus eismo įvykius iki nulio. „Volvo Trucks“ turi savo viziją dėl nulinio nelaimingų eismo įvykių skaičiaus.

„Sunkvežimio kabina yra labai saugi darbo aplinka, jeigu esate prisisegę saugos diržą, bet mes norime „išlipti“ iš šios saugios kabinos ir į savo saugos viziją įtraukti kitus eismo dalyvius. Nė vienas „Volvo“ sunkvežimis neturėtų patekti į nelaimingą atsitikimą kelyje. Toks yra mūsų galutinis tikslas. Žmonės gali šypsotis ir sakyti, kad taip niekada nebus, bet nulis nelaimingų atsitikimų yra vienintelė priimtina statistika, todėl mes sieksime šio tikslo“, – sako Carlas Johanas Almqvistas.

Susijęs turinys

Vairavimo modeliavimo įrenginys – virtualus ateities sunkvežimis

Naudodama vieną iš moderniausių pasaulyje vairavimo modeliavimo įrenginių, „Volvo Trucks“ šiuolaikiškiausiu būdu atlieka saugumo tyrimus....

Kaip įveikti vėjo pasipriešinimą patobulinus aerodinamiką

Išlaidos degalams sudaro maždaug trečdalį krovinių gabenimo įmonės išlaidų. Sujungus patobulintos aerodinamikos savybes ir naująjį „EURO 6“ C pakopos variklį, „Volvo Trucks“ dabar leidžia sutaupyti iki trijų proc. degalų vykdant tolimuosius ir ...

Susidūrimų bandymai ir imitacijos – išvengti avarijų padedanti ART

Nuo 1969 m. „Volvo“ Avarijų tyrimų grupė (ART) ištyrė tūkstančius eismo nelaimių. Glaudžiai bendradarbiaujant su „Volvo Trucks“ produktų vystymo komanda, jų gauti rezultatai turi didelį poveikį: tiek ieškant techninių sprendimų saugumui padidinti, ...

Filtruokite straipsnius

5 true 5