Kaip elektroninė prekyba keičia Kinijos logistikos sektorių

Elektroninė prekyba Kinijoje keičia ne tik gyventojų pirkimo įpročius, bet ir logistikos sektorių. Eksploatacinė parengtis ir našumas staiga tapo pagrindinėmis žaidimo taisyklėmis.
„Volvo FH“ vairavimas Šanchajuje

Greitai auganti Kinijos el. komercijos pramonė suteikia naudos transporto bendrovėms, tokioms kaip „Sanxiao Logistics“.

Elektroninė prekyba Kinijoje keičia ne tik gyventojų pirkimo įpročius, bet ir logistikos sektorių. Eksploatacinė parengtis ir našumas staiga tapo pagrindinėmis žaidimo taisyklėmis.

Kinijos e. prekyba vyravo pasaulio antraštėse, kai šalis praėjusiais metai aplenkė JAV ir tapo pasaulyje didžiausia e. prekybos rinka. Vos ne per naktį Kinija pasikeitė – masės valstybės tarnautojų, madingų jaunuolių ir ūkininkų ėmė apsipirkti internetinėse parduotuvėse. Praėjusių metų lapkričio mėnesį, per vieną rekordus sumušusią dieną Kinijos vartotojai įsigijo 280 milijonų prekių iš šalyje didžiausios e. prekyba užsiimančios įmonės. Skaitmeniniai Kinijos prekybos centrai ne tik keičia gyventojų pirkimo įpročius, bet ir iš naujo pertvarko logistikos sektorių.

„Šiuo metu svarbiausia ne kainos, o prekių pristatymas į vietą laiku“, – sako Džou Džili, įmonės „Sanxiao Logistics“ prezidentas.

Su Džou Džili susitinkame Šanchajaus užmiestyje esančiame biure. Jis sėdi už stalo, pagaminto iš 1 500 m. senumo medžio šaknies. Laikydamasis Kinijos tradicijų pilsto arbatą: užpila vandeniu ir nuplauna arbatos lapus, keletą kartų vandeniu šlaksto puodelius ir stalą. Taip išgaunamas geriausias skonis. Sėdėdamas už šio arbatos gėrimui skirto stalo Džou susitinka ir su savo klientais.

Naudodami „Volvo“ sunkvežimius sukūrėme savo prekės ženklą. Jie yra patikimi, o tai svarbus veiksnys gaunant užsakymus.

Zhou Zhilis

„Sanxiao Logistics“ prezidentas

Zhou Zhilis

„Sanxiao Logistics“ savininkas Zhou Zhilis valdo 500 tvirtų sunkvežimių parką.

Iš pirmo žvilgsnio Džou Džili sudaro tradicinio žmogaus įspūdį. VII a. svarbūs Tangų dinastijos visuomenės veikėjai taip pat svečius sodindavo ir pilstydavo jiems arbatą prie panašių stalų. Apvali veido forma ir sušukuoti plaukai primena ir kitą istorinę asmenybę – Mao Dzedungą, kurio portretą dar galima pamatyti Kinijos viešuosiuose parkuose ir ant banknotų.

Tačiau iš tiesų Džou yra per pastaruosius 30 m. Kiniją transformavusių didžiulių pokyčių įrodymas.

Dar būdamas valstiečiu viename skurdžiausių Kinijos regionų Džou draugų ir giminių padedamas sukrapštė reikiamą sumą pinigų ir dešimtojo dešimtmečio pradžioje įsigijo pirmąjį sunkvežimį.

„Pirmąją naktį buvau toks laimingas, kad sunkvežimyje net nakvojau“, – su plačia šypsena veide pasakoja Džou.

Po to dirbdamas kilo karjeros laiptais ir tapo tuo metu valstybei priklausiusios įmonės „Sanxiao“ transporto parko vadovu. Kai logistikos skyrius buvo atskirtas ir įsteigtas atskiras logistikos centras, Džou tapo jo prezidentu.

Šiuo metu „Sanxiao Logistics“ yra klestinti įmonė, kuriai priklauso virš 20 logistikos centrų visoje Kinijoje. Jos transporto parke yra 500 sunkvežimių, įskaitant didėjantį „Volvo“ sunkvežimių skaičių. Pirmąjį Kinijoje parduotą naujausią sunkvežimį „Volvo FH“ įsigijo Džou. Šiuo metu jam priklauso 8 sunkvežimiai iš naujosios „Volvo FH“ serijos.

Džou įmonės pavyzdys rodo, kad ir didžiosios įmonės gali sklandžiai prisitaikyti prie pokyčių Kinijoje.

Nuostabu, nes prieš 6 mėnesius „Sanxiao Logistics“ sulaukdavo vos kelių e. prekybos prekių pristatymo užsakymų. Šiuo metu tokie užsakymai sudaro daugiau nei 50 proc. visos įmonės veiklos.

„Volvo“ sunkvežimiai atliko labai svarbų vaidmenį pertvarkant įmonę. Džou Džili paaiškina: „Naudodami „Volvo“ sunkvežimius sukūrėme savo prekės ženklą. Jie yra patikimi, o tai svarbus veiksnys gaunant užsakymus.“

Zhou Zhilis pila arbatos

Su Zhou Zhiliu susitinkame Šanchajaus užmiestyje esančiame biure. Jis sėdi už stalo, pagaminto iš 1 500 m. senumo medžio šaknies.

Atrodo, kad plėsti verslą tokioje didelėje ir klestinčioje ekonomikoje, kokia yra Kinijoje, turėtų būti nesudėtinga. Tačiau, nepaisant šalies rinkos dydžio ir spartaus ekonomikos augimo, transporto sektorius susiduria su pertekliniu pajėgumu ir neefektyvumu. Dėl to daugelis vežėjų neuždirba pelno.

Įgyvendinus didelius vyriausybės remiamus infrastruktūros projektus, kuriais siekiama sumažinti pasaulinės finansų krizės poveikį Kinijoje, sunkvežimių rinka dramatiškai išaugo – 2010 m. buvo parduota 1,3 milijono sunkvežimių.

Šiandien Kinijos keliuose sunkvežimių netrūksta. Tokio projekto rezultatas – už miestų stovintys tušti sunkvežimiai, laukiantys užsakymų. Be to, trečdalis krovinius išvežiojusių sunkvežimių atgal grįžta tušti.

Įmonė „Sanxiao Logistics“ pelningumo didelės konkurencijos rinkoje siekia daugiausia dėmesio skirdama aukštos kokybės prekių, įskaitant e. prekybos prekes, pristatymui ir riboto pristatymo laiko užsakymams.

Aš vadovaujuosi požiūriu, kad pokyčius reikia pradėti, o ne tik paskui juos sekti.

Zhou Zhilis

„Sanxiao Logistics“ prezidentas

Siekdami pagerinti įmonės veiksmingumą ir užtikrinti geresnį tokio verslo problemų valdymą, „Sanxiao“ vadovai įdarbino talentingus darbuotojus, įskaitant įmonės dabartinį transporto parko vadovą, kuris darbo patirties logistikos srityje įgijo prieš tai dirbdamas tarptautinėje įmonėje TNT. Nors dauguma konkurentų sunkvežimius naudoja tol, kol variklis nustoja veikti arba sunkvežimis sugenda kelyje, „Sanxiao“ nusprendė investuoti į „Auksinę“ „Volvo“ paslaugų sutartį. Todėl dabar visiems šios įmonės „Volvo“ sunkvežimiams garantuojama maksimali eksploatacinė parengtis ir mažos degalų sąnaudos.

„Šiuo metu planuojame, kad mūsų sunkvežimiai nuvažiuos 40 000 km per mėnesį – jie važiuoja nuolatos“, – sako Džou.

Iš dalies e. prekybos sektorius yra stiprus dėl didžiulės Kinijos teritorijos. Naudodamiesi internetu gyventojai atokiuose vakariniuose regionuose gali įsigyti tų pačių populiarių prekių kaip ir gyventojai Šanchajuje.

Paslaugų teikimas tokioje didelėje rinkoje yra tikras iššūkis. Tačiau dėl tų didelių atstumų „Sanxiao“ ir klesti. Būtent tolimųjų reisų maršrutuose atsiperka įmonės investicijos į degalus taupiai vartojančius ir veiksmingai eksploatuojamus sunkvežimius. Pavyzdžiui, pirmasis įmonės įsigytas juodas FH sunkvežimis, iš Šanchajaus vykdamas į tolimuosius vakarinius regionus, nuvažiuoja 4 000 km.

Džou į iššūkius, su kuriais susiduria plėsdamas savo įmonės veiklą, numoja ranka. „Iššūkiai taip pat reiškia galimybes“, – pabrėžia jis. „Aš vadovaujuosi požiūriu, kad pokyčius reikia pradėti, o ne tik paskui juos sekti.“

 

Zhou Zhillis su „Volvo“ sunkvežimiu.

Vos per 6 mėnesius el. komercijos pristatymai išaugo faktiškai nuo nulio iki daugiau kaip 50 proc. „Sanxiao“ verslo.

SUNKVEŽIMIŲ PARKAS

Vien tik „Volvo“

Transporto priemonės: aštuoni FH 440 6×2, šeši FH 480 6×2 ir aštuoni FH 460 6×2 naujos linijos vilkikai.
Darbo aplinka: tolimųjų atstumų maršrutai bet kokiomis oro sąlygomis. Kinijos pietuose vyrauja subtropinis klimatas, o šiaurės vakaruose temperatūra gali nukristi iki –20 °C.
Įranga: visuose „Volvo“ sunkvežimiuose įrengta „I-Shift“ ir du gultai. Aštuoniuose vilkikuose FH 460 6×2 taip pat yra pažangios funkcijos, pvz., „Volvo“ dinaminio vairavimo sistema, pagalbinė nukrypimo nuo važiuojamosios juostos įspėjimo sistema ir adaptyvioji pastovaus greičio palaikymo sistema.
Degalų sąnaudos: 37 litrai / 100 km sunkvežimiams, kurių bendrasis svoris yra 55 tonos.

Susijęs turinys

IT paremtos įžvalgos

Itin svarbu realiu laiku žinoti, kokioje vietovėje yra jūsų sunkvežimiai ir ką jie gabena. To pasiekė „Frigolanda“ dirbantis Benas van Leeuwenas....

Eksploatacinės parengties ekspresas JAV

„AMX“ viceprezidentas Tayloras White'as turi daug priežasčių rinktis „Volvo“. Naujas eksploatacinės parengties centras Grinsbore, Šiaurės Karolinoje, sutaupo bendrovei laiko ir pinigų....

Pirmasis „Volvo FH16“ Graikijoje

Graikijos skolų krizė labai pakenkė logistikos sektoriui. Nepaisant sudėtingų sąlygų, įmonė „Marinos Vasilopoulos International Transport“ auga....

Filtruokite straipsnius

5 true 5