Šefas Marcusas Samuelssonas žino, kaip paruošti tobulą patiekalą. Jis taip pat mėgsta iššūkius. Šįkart jis norėjo sukurti gurmanišką patiekalą, kuris apjungtų jo šaknis Geteborge ir tarptautinius patiekalus, kuriuos jis sukūrė per savo ilgą šefo karjerą.
Tačiau kiekvieno patiekalo ingredientas nesvarbu, koks jis bebūtų, druska, sviestas ar bulvės, turėjo būti pristatomi su kuo mažesne emisija. 86% maršruto jie buvo gabenami elektriniais sunkvežimiais, o likusius kilometrus – sunkvežimiais, varomais atsinaujinančiais degalais.
Peržiūrėkite filmą
Šiandien, transportui tenkanti dalis sudaro 19%* iš visų maisto produktų ir gėrimų pramonės emisijų. Tai didelė porcijos dalis. Elektriniai sunkvežimiai gali stipriai sumažinti šiuos 19%. Jų jau daugėja keliuose, įkrovimo infrastruktūra plečiasi, o naujų technologijų dėka didėja ir nuvažiuojamas atstumas.
Pridėkite atsinaujinančius degalus ir turite receptą transporto pramonės dekarbonizacijai.
Jie jau gali atlikti įvairias trasnporto užduotis, pavyzdžiui, gabenti daržoves ir jūros gėrybes iš vieno miesto į kitą, išlaikant jų šviežumą visą kelionę. Elektriniai sunkvežimiai taip pat gali kirsti valstybių sienas ir važiuoti miestuose siauromis mažos taršos zonų gatvėmis.
Ir užtikrinti, kad kiekviena puikaus patiekalo dalis būtų pristatyta pačiu laiku vakarienei.
Kai meniu jau buvo beveik suplanuotas, komanda ėmėsi svarbiausios užduoties – rasti tinkamus ingredientus. Prasidėjo pokalbiai su tiekėjais, derybos su transporto pirkėjais. Reikėjo ne tik nuspręsti, ką valgys svečiai, bet ir pasirūpinti, kad kiekvienas produktas laiku pasiektų restoraną.
Visi, kurie prisidėjo prie šio proceso, turėjo savo viziją ir tikslus. Jie žinojo, kaip tai įgyvendinti. Tad kitas žingsnis buvo aiškus – susisiekti su vežėjais ir išsiaiškinti visas įmanomas transporto galimybes.
Viskas labai greitai ėmė dėliotis į savo vietas. Visi reikalingi ingredientai pasaulinio lygio vakarienei netrukus buvo užsakyti. Ir pristatyti – dėka transporto pirkėjų, tiekėjų ir vežėjų, kurie matė bendrą paveikslą ir sujungė visas dėlionės dalis.
Pamatykite, kaip viskas įvyko šiame užkulisių filme
Visi ingredientai buvo gabenami keliais 2 700 km atstumu ir 86% maršrutų buvo nuvažiuoti su nulinės emisijos elektriniais sunkvežimiais. Likusius kilometrus ingredientus gabeno sunkvežimiai, kurių bakai buvo pripildyti iš atsinaujinančių šaltinių pagamintais degalais.
*Šaltinis: Nature, Global food-miles account for nearly 20% of total food-systems emissions