Patyręs sunkvežimio vairuotojas, išbandomas Kanados kalnų kelių

Sunkvežimio vairuotojas Rodas Stanley gabena sunkius krovinius jau 18 metų. Nors ir turi patirties, Vakarų Kanada su vingriais kalnų keliais ir ribotomis vairavimo valandomis jam yra tikras išbandymas.

Šiame „Vairuotojo pasaulio“ epizode stebėkite sunkvežimio vairuotoją Rodą Stanley, važiuojantį per vakarų Kanados atokius tyrlaukius ir nepaliestą gamtos grožį.

Rodas Stanley geria kavą.

Sunkvežimio vairuotoju Rodas Stanley dirba daugiau kaip 40 metų, įskaitant pastaruosius 18 metų, kuriuos gabena sunkiasvorius krovinius.

Šiandien rytas apsiniaukęs Stiuarte, Britų Kolumbijoje. Pilki debesys susitvenkę virš kalnų, supančių naują uostą, pastatytą gilioje įlankoje netoli Aliaskos sienos. Čia suvažiuoja didelių krovinių vežėjai iš viso pasaulio su sunkiais kroviniais, kurie turi būti gabenami šimtus kilometrų žemyno viduje.

Ant krovimo rampos, kur žemė pažliugusi po lietaus, sunkvežimio vairuotojas Rodas Stanley ir jo kolegos stengiasi pakrauti 66 tonų krovinį į priekabą. Pirmasis bandymas nepavyko, nes pastebėta, kad galinėms ašims tenka per didelė apkrova; šiek tiek pagalvoję, jie nusprendžia apsukti krovinį ir statyti jį priešinga kryptimi, kad „Volvo VNX“ su 600 AG ir „I-Shift“ pavarų dėže tektų didesnė svorio dalis. Šį kartą pavyko geriau. „Dabar turime patikrinti krovinio svorio pasiskirstymą ant kiekvienos ašies. Jei viskas gerai, esame pasiruošę išvykti,“ – sako Rodas.

Tačiau jis su kolegomis turi laukti vakaro. Keliai tarp Stiuarto miesto Britų Kolumbijoje ir sienos su kaimynine Albertos provincija yra siauri ir vingiuoti. Pirmoji 1 500 km atstumo, kurį turi įveikti Rodas su savo kroviniu, dalis apima kelis tiltus, kurie nėra skirti sunkiajam transportui. 

Net nenoriu galvoti apie tai, kas nutiktų, jei tokioje tamsoje sprogtų padanga.

Rodas Stanley

sunkvežimio vairuotojas

Čia važiuojant teko atlikti tiriamąją inžineriją ir gauti specialų leidimą iš provincijos institucijų. Kad nekiltų pavojus kitų vairuotojų saugumui, važiavimo per Britų Kolumbiją leidimas galioja tik naktį ir keliuose, kuriuose nėra kitų eismo dalyvių. Todėl Rodui ir jo kolegoms išvažiuojant iš Stiuarto miesto jau buvo tamsi naktis, o keliai ištuštėję.

Pakrovimo rampa.

Ant krovimo rampos Rodas Stanley ir jo kolegos ruošiasi apžiūrėti krovinio svorio pasiskirstymą ant kiekvienos ašies.


„Kelionės naktį turi tam tikrų trūkumų. Darbas dienos šviesoje yra daug lengvesnis, nes galite matyti tai, ką darote – naktį reikia pasišviesti žibintuvėliu. Net nenoriu galvoti apie tai, kas nutiktų, jei tokioje tamsoje sprogtų padanga", – sako jis.

Vairuojant naktį šioje Kanados teritorijoje tyko dar vienas iššūkis – tai lokių ir kitų laukinių gyvūnų pilni miškai, iš abiejų pusių supantys kelią. Nors Rodas turi vilkstinės palydovus tiek priekyje, tiek užpakalyje, jis turi būti itin atidus ir visada pasirengęs sulėtinti greitį arba apvažiuoti kliūtį.

„Mammoet“ komanda pasitarime.

Gabenant tokio dydžio krovinius reikia komandinio darbo – daug suplanuoti ir kruopščiai koordinuoti.

„Beveik visą gyvenimą važinėjau po šiaurinę šalies teritoriją, ir man tai iš tikrųjų patinka. Nors visą laiką rūpestį kelia laukiniai gyvūnai, kurie gali bet kurią akimirką išbėgti į kelią. Praeitą žiemą vienas gyvūnas iššoko priešais sunkvežimį, kai važiavau pasiimti krovinio. Jis nustipo, todėl vairuotojui tai visada kelia nerimą. Bet iki šiol čia, Stiuarto mieste, man visada sekėsi.“

Rodas dirba sunkvežimio vairuotoju keturiasdešimt metų; paskutinius aštuoniolika metų jis yra „Mammoet“, pasaulinės sunkiasvorio transporto įmonės, kuri specializuojasi sunkiųjų krovinių gabenimo srityje, darbuotojas. Per savo darbo metus jis pervežė daug krovinių, kurie svėrė daugiau nei 500 tonų, todėl gabenamo krovinio svoris jam nekelia daug problemų. Tačiau Rodas mano, kad krovinio dydis, svoris ir plotis tampa iššūkiu visiems dalyviams dėl eismo sąlygų Britų Kolumbijoje.

„Nėra dviejų darbo vietų, kurios būtų vienodos. Būtent tai supratau, ir tai padeda išsaugoti mano susidomėjimą po ilgų darbo metų. Be to, man patinka komandinis darbas, taip pat logistika ir planavimas, kurie su juo susiję,“ – sako jis ir priduria:

„Man teko patirti vienišą vairuotojo gyvenimo kasdienybę pirmaisiais vairavimo metais – tai buvo ilgos dienos nematant pažįstamų žmonių. Šis darbas man vis labiau patinka, nes daug žmonių įtraukiama į darbą kaip komanda, ir visi mes tapome labai gerais draugais. Įpratau prie komandinio darbo, ir man būtų labai sunku grįžti į ankstesnį darbą, kai dirbau savarankiškai.“

Man teko patirti vienišą vairuotojo gyvenimo kasdienybę pirmaisiais vairavimo metais – tai buvo ilgos dienos nematant pažįstamų žmonių.

Rodas Stanley

sunkvežimio vairuotojas

Važiavimas per Naso upę.

Tiltas per Nasės upę yra siauriausias iš 55 tiltų keliaujant per Britų Kolumbiją.

Ši kelionė yra iš tiesų ypatinga Rodui ir jo kolegoms, nes jis pirmą kartą atlieka bandomąjį važiavimą su „Volvo“ sunkvežimiu. „Mammoet“ – bendrovėje, kurioje dirba Rodas ir jo kolegos – sauga yra viena iš pagrindinių vertybių, kaip ir „Volvo Trucks“, ir, susipažinęs su nauju sunkvežimiu, Rodas liko maloniai nustebintas.

„Tai iš tikrųjų puikus sunkvežimis. Jis išvysto pakankamą sukimo momentą; be to, sklandžiai veikia, yra patogus ir erdvus – tai viskas, ko nori vairuotojas. Ypač didelį įspūdį daro patogumas – tai, ko man trūko vairuojant. Taip pat pastebėjau, kad visi jungikliai yra ranka pasiekiami, todėl nereikia nuleisti akių nuo kelio. Įpratęs prie šio sunkvežimio, suvoki, kad labai saugu jį vairuoti, o tai yra mūsų pagrindinis prioritetas,“ – sako jis.

Pirmąsias dvi naktis Rodas ir jo kolegos važiuoja nuo 22.00 val. iki 6.00 val. Trečiąją pamainą jie pradeda vėliau, vidurnaktį, nes kirtus sieną į Albertą, leidimas galioja tik vairuojant dieną. Rodas paaiškina, kad vienas iš didžiausių iššūkių šioje misijoje – tai perėjimas nuo vairavimo naktį ir dienos metu. Kūnas būna įsitempęs, todėl sunku pakankamai išsimiegoti tarp pamainų, nors yra daug laiko poilsiui.

Kad išliktų budrus nakties pamainomis, jis dažnai mėgaujasi gaiviu oru, geria sodos vandenį ir per radiją klausosi klasikinės roko muzikos, pavyzdžiui, „Led Zeppelin“. Be to, jis galvoja apie savo du vaikus bei anūkes ir apie tai, ką jie visi kartu veiks, kai jis grįš namo. Pristatęs krovinį Redvoteryje, jis turės savaitę atostogų, todėl grįš tiesiai į savo namus Edmontone ir su šeima išvyks stovyklauti visai savaitei.

„Kai nedirbu, leidžiu laiką su savo šeima – man tai reiškia labai daug. Nepaprastai myliu savo vaikus, o mano anūkai man yra tiek pat brangūs. Nekantrauju matyti juos augančius, kai išeisiu į pensiją po kelerių metų, nes nuolat vykdamas į ilgas keliones beveik nemačiau, kaip augo mano vaikai. Anksčiau neturėjome mobiliųjų telefonų ar net jokio telefono ryšio, tad būdavo, kad darbo metu ištisą savaitę ar daugiau nesikalbėdavau su šeima. Su šiuolaikinėmis technologijomis daug lengviau dirbti sunkvežimio vairuotoju.“

Kai važiuoju pro šį parką, mąstau apie tai, kaip man pasisekė, kad galiu keliauti tokiais keliais, o kiti žmonės čia gali atvykti tik per atostogas, kad visa tai pamatytų. Tai neabejotinai viena iš didžiausių privilegijų, kurias suteikia sunkvežimio vairuotojo darbas.

Rodas Stanley

sunkvežimio vairuotojas

Netoli Britų Kolumbijos ir Albertos sienos Rodas vairuoja savo sunkvežimį per pačius Kanados Uolinius kalnus. Auštant jis jaučiasi pažvalėjęs, nepaisant naktį vairuojant patirto nuovargio, ir, kaip visada, džiaugiasi važiuodamas per Džaspero nacionalinį parką. Tai viena iš gražiausių vietų visoje Kanadoje.

 

Važiavimas per vakarų Kanadą.

Nors Rodas Stanley turi vilkstinės palydovus tiek priekyje, tiek užpakalyje, jis turi būti itin atidus ir visada pasirengęs sulėtinti greitį dėl laukinių gyvūnų.

„Gražu matyti, kaip medžiai keičia spalvą, jų atspindį gali matyti skaidriame vandenyje, kai pro debesis prasiskverbia saulės spinduliai. Vaizdas visuomet įspūdingas, čia gali pamatyti laukinių gyvūnų: briedžių, meškų, ožkų, avių. Kai važiuoju pro šį parką, mąstau apie tai, kaip man pasisekė, kad galiu keliauti tokiais keliais, o kiti žmonės čia gali atvykti tik per atostogas, kad visa tai pamatytų. Tai neabejotinai viena iš didžiausių privilegijų, kurias suteikia sunkvežimio vairuotojo darbas.“

Bendrovė

„Mammoet“ yra specializuota sunkiasvorio transporto paslaugų teikėja, veikianti visame pasaulyje ir turinti 5 000 darbuotojų. Bendrovės paslaugos sutelktos į naftos ir kalnakasybos pramonės, statybos inžinerijos, elektros energijos gamybos ir jūros jėgainių projektus.

 

Projektas

Septynis mėnesius trunkančio projekto metu „Mammoet“ siunčia keturias transporto priemones, kurios važinėja su griežta rotacija tarp Stiuarto miesto ir jų kliento Redvoteryje. Prireikus naudojami papildomi sunkvežimiai, padedant atlikti uosto operacijas ir laikytis tvarkaraščio.

Sunkvežimis ir priekaba

Sunkvežimis: Sunkių krovinių gabenimas.
Modelis: „Volvo VNX 630”.
Variklis: „Volvo D16“ 600 AG, sukimo momentas 2 050 sv.-pėd.
Pavarų dėžė: „Volvo“ „I-Shift“.
Vilkikas: 8X6 (trys varančiosios ašys).
Svoris: 119 300 kg (bendrasis svoris su priekaba).
Naudingoji apkrova: 66 000 kg.
Ilgis: 41,7 m (bendra kombinacija).
Ratai: 50.
Degalai: telpa iki 1 135 litrų.
Ypatybės: 35 K kg diferencialai. Nuleidžiamos rampos ir hidraulinio nuėmiklio rinkinys, tinkantis įvairiems priekabų deriniams. Galvos atrama miegamajai daliai apsaugoti, grandinės ir amortizatoriai. Pagalbiniai sunkvežimiai, skirti per didelei apkrovai.
Priekaba: 9 ašių „Scheuerle“, „Canadian Highway“.
Specialiosios priekabos savybės: pailginama platforma (18,55–30,55 m); hidraulinė pakaba; sukabinimo įtaisas arba nuotolinės vairuojamosios ašys.
Pagalbiniai sunkvežimiai: 7 vilkstinės palydovai keliaujant naktį.

Vieta

Transporto maršrutas tarp Stiuarto miesto ir Redvoterio sudaro maždaug 1 500 kilometrų viena kryptimi, važiuojant per dvi labiausiai į vakarus nutolusias Kanados provincijas: Britų Kolumbiją ir Albertą. Maršrutas eina pro tankius miškus, krioklius, apsnigtus kalnus ir ledynų ežerus kelyje į Albertos prerijas.

Susijęs turinys

175 tonų autotraukinys Australijos platybėse

Australijos platybėse 52 metų močiutė vairuoja 175 tonų autotraukinį „Volvo FH 16“ su trimis galinėmis varančiosiomis ašimis. Už jos rieda keturios priekabos, o priešakyje – ilga ir karšta diena kelyje. Sunkvežimių vairuotojų duktė ir našlė Maxinė ...

Išlikti gyvam viename iš pavojingiausių pasaulio kelių

Atsargumas, įgūdžiai ir patirtis 45 metus padėjo Juanui Manueliui Manrique išlikti gyvam dirbant viename iš pavojingiausių kelių pasaulyje. Tai Paso de los Caracoles kelias Čilėje....

Druskos gavyba iš Bolivijos beribių baltųjų platybių

Šviesa negailestinga, o oras retas. Didžiausioje pasaulyje druskos lygumoje išbandomi žmogus ir mašina. Čia sunkvežimio vairuotojas Dario Machaca Colque'as dirba daugiau kaip 30 metų....

Filtruokite straipsnius

5 true 5