Mūsų bendrovės išlikimas priklauso nuo mažų degalų sąnaudų, apmokytų vairuotojų ir našių sunkvežimių

Vairuotojų mokymai, specialios paskatos ir investicijos į naujausius sunkvežimius ir technologijas padėjo Lenkijos gabenimo bendrovei „Jastim” sumažinti degalų sąnaudas iki tokio lygio, kuris pirmiau laikytas neįmanomu.
Nauji „Volvo FH“ sunkvežimiai su „Euro 6” C pakopos varikliais ir naujausiais aerodinaminiais patobulinimais padėjo „Jastim” sumažinti degalų sąnaudas tūkstančiais litrų.

Nauji „Volvo FH“ sunkvežimiai su „Euro 6” C pakopos varikliais ir naujausiais aerodinaminiais patobulinimais padėjo „Jastim” sumažinti degalų sąnaudas tūkstančiais litrų.

Eismas Gridloke nėra idealus dėl degalų sąnaudų, bet patyrę, gerai apmokyti vairuotojai žino būdų, kaip juos taupyti.

Eismas Gridloke nėra idealus dėl degalų sąnaudų, bet patyrę, gerai apmokyti vairuotojai žino būdų, kaip juos taupyti.

Lenkijoje, Varšuvos priemiestyje sunkvežimių vairuotojas Robertas Sekas lėtai juda per eismo spūstis savo „Volvo FH”. Tam, kas didžiuojasi savo degalus taupančiais vairavimo įgūdžiais, tai nesmagi situacija. „Tai nėra gerai”, – sako jis, padidindamas greitį po kito sustojimo prie šviesoforo. „Net ir šiuo atveju galima sutaupyti daug degalų, jei vairuojate sklandžiai, geriau numatote veiksmus ir išlaikote atstumą nuo priekyje važiuojančių transporto priemonių.” 

Robertas Sekas dirba sunkvežimio vairuotoju daugiau nei 20 metų ir yra vienas iš „Jastim” labiausiai degalus taupančių vairuotojų; jo vidutinis degalų suvartojimas yra 24 litrai 100 km. Už tai jis nuolat apdovanojamas pagal degalų taupymo skatinimo programą, pradėtą įgyvendinti „Jastim” bendrovėje prieš kelerius metus. Kiekvienas vairuotojas, kuris neviršija 28 litrų degalų sąnaudų, gauna 300 zlotų (70 eurų) ir dar 100 zlotų už kiekvieną papildomai sutaupytą litrą.

Robertas Sekas dirba sunkvežimio vairuotoju daugiau nei 20 metų ir yra vienas iš „Jastim” labiausiai degalus taupančių vairuotojų.

Robertas Sekas dirba sunkvežimio vairuotoju daugiau nei 20 metų ir yra vienas iš „Jastim” labiausiai degalus taupančių vairuotojų.

Ši programa – tai tik viena iš keleto iniciatyvų, įgyvendinamų „Jastim” bendrovėje, siekiant sumažinti viso bendrovės sunkvežimių parko degalų sąnaudas. Kitos iniciatyvos apima investicijas į naujus sunkvežimius ir technologijas. „Jastim” naujausios transporto priemonės yra su „Volvo Trucks” nauju „Euro 6” C pakopos varikliu ir naujausiais aerodinaminiais patobulinimais, pritaikytais sunkvežimiams, važiuojantiems pastoviu 60–90 km/val. greičiu. Kartu su naujuoju „Euro 6“ C pakopos varikliu, aerodinamikos našumo patobulinimai gali padėti sutaupyti papildomai iki trijų proc. degalų vykdant tolimuosius ir regioninius gabenimus.

Šiandien sąnaudų lygis yra toks, koks vos prieš 3–4 metus buvo neįsivaizduojamas. Dabar tai įprasta.

„Mus domina visi nauji technologiniai patobulinimai”, – sako „Jastim“ savininkas Jacekas Słowińskis. „Atsižvelgiant į kas mėnesį sunaudojamų degalų kiekį, papildomas iki trijų proc. sudarantis degalų sutaupymas mums atitinka tūkstančius litrų.“

Degalai sudaro didelę dalį bet kurios gabenimo bendrovės sąnaudų dalį – dažnai siekia jų trečdalį – bet „Jastim” tai lėmė, ar įmonė išliks. „Iš esmės, neturėjome kito pasirinkimo”, – priduria Jacekas Słowińskis. „Šiandien mes negalime sau leisti, kad degalų sąnaudos būtų tokios, kaip prieš trejus metus, t. y. 31–32 litrai. Dėl to mums tektų pasitraukti iš rinkos.”

Jacekas Słowińskis, „Jastim” savininkas, sėkmingai sumažino degalų sąnaudas, investuodamas į naujus sunkvežimius, naujas technologijas ir vairuotojų mokymą.

Jacekas Słowińskis, „Jastim” savininkas, sėkmingai sumažino degalų sąnaudas, investuodamas į naujus sunkvežimius, naujas technologijas ir vairuotojų mokymą.

„Jastim” labai anksti suprato, kad kalbant apie degalų sąnaudas, vairuotojai yra lygiai tokie pat svarbūs kaip ir sunkvežimiai – todėl įvedė premijų sistemą. „Mes aiškiai pasakėme, kad mūsų įmonės išlikimas priklauso nuo degalų sąnaudų mažinimo“, – teigia Jacekas Słowińskis. „Bet nuo pat pradžių taip pat leidome suprasti, kad mūsų įmonė nori pasidalyti šiomis santaupomis su vairuotojais. Negalime tikėtis, kad vairuotojai važiuos taupydami degalus, jei visa nauda atiteks įmonei.”   

Tuo pačiu metu, norėdama padėti vairuotojams, „Jastim” taip pat investavo į vairuotojų mokymą, tad kiekvienas vairuotojas, kuriam paskiriamas „Volvo” sunkvežimis, dalyvauja „Volvo“ ekonomiško vairavimo mokymuose. Todėl visi „Volvo” vairuotojai pasiekia savo tikslus ir atitinka kriterijus, kad gautų mėnesinę premiją.

„Mokymuose vairuotojai ne tik sužino, kaip vairuoti taupant degalus, bet ir kaip tinkamai rūpintis sunkvežimiu, o tai, savo ruožtu, užtikrina sklandų važiavimą be gedimų”, – sako Tomasz Vrublevskis, „Jastim” parko valdytojas. „Tai lemia didesnį bendrovės pelningumą, o vairuotojai gauna daugiau pinigų už sutaupytus degalus pagal skirtas premijas.”

Varšuva, Lenkijos sostinė ir miestas, kur įsikūrusi „Jastim” buveinė. Daugelis jos klientų pageidauja, kad „Jastim” nuolat mažintų degalų sąnaudas.

Varšuva, Lenkijos sostinė ir miestas, kur įsikūrusi „Jastim” buveinė. Daugelis jos klientų pageidauja, kad „Jastim” nuolat mažintų degalų sąnaudas.

Nauda yra ne tik finansinė. Trys didžiausi „Jastim” klientai yra „Schenker“, „IKEA“ ir „DHL“ bendrovės, kurioms itin svarbus poveikis aplinkai, todėl jos spaudžia tiekėjus nuolat mažinti degalų sąnaudas. Pastarojo meto santaupos, pasiektos naudojant naujas transporto priemones ir vairuotojų mokymą, padėjo bendrovei patenkinti didelius savo klientų lūkesčius.

Vėl kelyje, Robertas Sekas dabar lengvai važiuoja greitkeliu. Būtent čia jis tikrai gali pajusti vairuotojų mokymo naudą ir privalumus, kuriuos teikia „Volvo FH” funkcijos, pvz., pastovaus greičio palaikymo sistema, „I-See“ sistema ir 500 AG „Euro 6“ C pakopos variklis. Jis sparčiai artėja prie 85 km/val. greičio, kuris, kaip jis žino iš savo mokymo, yra optimalus greitis ilgoms kelionėms, nes užtikrina aukštą našumą minimaliomis degalų sąnaudomis. Pastovaus greičio palaikymas yra esminis sėkmės veiksnys.

„Variklis toks stiprus, kad galima važiuoti aukštesne pavara negu toji, kurią nustato automatinė pavarų dėžė, ir sutaupyti daug degalų,” – sako Robertas Sekas, paaiškindamas savo važiavimo techniką. „Su išmaniąja pastovaus greičio kontrolės sistema, leisdamiesi nuokalne, galite perjungti pavarą į neutraliąją padėtį, kad sunkvežimis riedėtų laisvai ir sunaudotų ypač mažai degalų.” 

„Jastim” pradėjo investuoti į naujuosius „Volvo FH” ir vairuotojų mokymą prieš trejus metus, ir nuo tada jos vidutinis degalų suvartojimas sumažėjo nuo 32 litrų iki 26 litrų 100 kilometrų.

„Jastim” pradėjo investuoti į naujuosius „Volvo FH” ir vairuotojų mokymą prieš trejus metus, ir nuo tada jos vidutinis degalų suvartojimas sumažėjo nuo 32 litrų iki 26 litrų 100 kilometrų.

 

Tai puikus pavyzdys, kaip pažangiausios technologijos ir kvalifikuoti vairuotojai kartu padeda užtikrinti optimalų degalų suvartojimą. Būtent dėl to vidutinės kuro sąnaudos „Jastim” sumažėjo beveik nuo 32 litrų iki 26 litrų 100 kilometrų. Geriausi vairuotojai, pavyzdžiui, Robertas Sekas, suvartoja vidutiniškai 24 litrus. „Šiandien sąnaudų lygis yra toks, kuris vos prieš 3–4 metus buvo neįsivaizduojamas”, – sako Jacekas Słowińskis. „Dabar tai įprasta.“

„JASTIM”

Įsteigta: 1999 m.
Savininkas: Jacekas Slawinskis
Pagrindinis biuras: Varšuva, Lenkija
Darbuotojų skaičius: 94, įskaitant 70 vairuotojų
Užsakymai: Vidaus ir tarptautinių krovinių transportavimas ir ekspedijavimas. Dabar „Jastim” turi apie 200 klientų, didžiausieji yra „DB Schenker”, „DHL” ir „IKEA”.
„Volvo“ sunkvežimių parke: 4 „Volvo FH 500“ ir 21 „Volvo FH 460“.
Sunkvežimių specifikacijos: „Volvo FH” su „Globetrotter” kabina, „Euro 6” C pakopos varikliu D13K500, F kartos „I-Shift” pavarų dėže su „Fuel Eco” paketu, įskaitant „I-See”, įspėjimo apie susidūrimą sistemą su avarinio stabdymo funkcija ir nukrypimo nuo važiuojamosios eismo juostos įspėjimo sistemą.
Degalų sąnaudos: 26 litrai / 100 km – sumažėjo nuo 32 litrų / 100 km prieš ketverius metus.
Vairuotojų mokymas: Visi vairuotojai privalo dalyvauti mokymuose bent kartą per metus. „Volvo” vairuotojų mokymą visada atlieka Lenkijos „Volvo Trucks”.
Kitos paslaugos: „Jastim” naudoja „Dynafleet“ savo „Volvo“ sunkvežimiuose. Bendrovė nuomoja sunkvežimius, pasinaudodama „Volvo” finansinėmis paslaugomis; lizingo laikotarpiai trunka nuo 3 iki 4 metų.

Susijęs turinys

Kaip „I-Shift Dual Clutch“ pavarų dėžė padeda Italijos transporto bendrovei „Sartori“ taupyti degalus sudėtinguose kalnuotuose maršrutuose

Italijos kalnuotuose šiauriniuose regionuose šeimos verslo transporto bendrovei „Sartori Trasporti“ reikia transporto priemonių, pasižyminčių dideliu našumu ir mažomis degalų sąnaudomis. „Volvo FH“ su „ I-Shift Dual Clutch“ pavarų dėže gali būti ...

Lengvesni sunkvežimiai, didesnė naudingoji apkrova

Dirbant itin konkurencingoje rinkoje, „Arclid Transport“ reikėjo maksimaliai padidinti naudingąją apkrovą ir padidinti našumą. Investuodamas į konkrečius transporto sprendimus bei vairuotojų mokymą, parko vadovas Peteris Conway sėkmingai pasiekė šių ...

Moderniausia degalų pripildymo technika

Lėktuvai degalų pripildomi naudojant specialias transporto priemones. Rusijos oro uostuose, kuriuose įranga turi veikti ir giliame sniege bei iki –50 laipsnių siekiančiame šaltyje, reikalinga moderniausia technika....

Filtruokite straipsnius

5 true 5