1. Vairaračio velenas
Jis buvo modifikuotas, kad tiktų naujai konstrukcijai.
2. Valdymo blokas
Valdymo blokas renka ir apdoroja informaciją apie sunkvežimio judėjimą, pvz., jo greitį. Tada jis siunčia signalus į elektros variklį, kuris koreguoja vairo jėgą, kurią jaučia vairuotojas.
3. Hidraulinė vairo pavara
Elektrinis variklis suka torsioninį veleną hidraulinio vairo pavaroje. Kuo labiau torsioninis velenas susukamas, tuo daugiau atsidaro hidraulinis vožtuvas, kuris pagerina hidraulinio stiprintuvo veikimą.
4. Elektros variklis
Elektros variklis yra sumontuotas prie vairo stiprintuvo, ir šie abu įrenginiai veikia kaip vientisa sistema. Siekiant parinkti tinkamą galią, variklis yra tikrinamas 2 000 kartų per sekundę ir turi maksimalų 25 Nm sukimo momentą.
5. Vidinis jutiklis
Vidinis jutiklis yra elektriniame variklyje ir jis skirtas kampui ir vairuotojų išvystomam sukimo momentui matuoti. Šie duomenys reikalingi apskaičiuoti, kaip sistema gali sukurti tinkamą vairavimo atsaką.
6. Išoriniai jutikliai
Sunkvežimis veikia pagal iš skirtingų jutiklių, išdėstytų visame sunkvežimyje, gautą informaciją. Pagal visus šiuos duomenis tiksliai nustatomos aplinkos sąlygos.
Mažina kelio nelygumų poveikį
VDS automatiškai kompensuoja kelio paviršiaus nelygumus ir pašalina vibraciją bei savaiminį vairo judėjimą.
Palengvina vairavimą
Važiuojant nedideliu greičiu, vairuoti yra apie 75 proc. lengviau. Todėl vairuotojai sugeba valdyti sunkvežimį staigiuose posūkiuose, žiedinėse sankryžose ir atlikti kitus sudėtingus manevrus saugiau ir labiau atsipalaidavę.
Pagerina kryptinį stabilumą
Važiuojant didesniu greičiu, sunkvežimis palaiko kryptinį stabilumą, net jei kelio paviršius nelygus, ir padeda vairuotojui subalansuoti tiesią važiavimo kryptį. Tai svarbus saugumo aspektas greitkeliuose.
Lengviau važiuoti atbuline eiga
Sunkvežimiui važiuojant, vairas automatiškai grįžta į centrinę padėtį, kai vairuotojas nelaiko vairo taip stipriai, kaip reikėtų. Tai puikiai veikia ir važiuojant atbuline eiga; todėl šį manevrą atlikti daug lengviau.
Mažina raumenų apkrovą
VDS sumažina raumenų apkrovą nuo 20 iki 30 proc., o atliekant tam tikrus manevrus – iki 70 proc.* Tai padeda sunkvežimių vairuotojams išvengti pasikartojančių ligų dėl patempimų ir tęsti savo profesinę karjerą.
Saugesnis vairavimas
Kadangi sistema slopina visus nedidelius kelio nelygumus, vairuotojas tampa labiau atsipalaidavęs ir dėl to mažiau pavargęs. Pagerina saugumą kelyje.
* Šiuos duomenis patvirtinantį tyrimą atliko VTI (Švedijos nacionalinė kelių ir transporto administracija).