Augimo iššūkiai

Krovinius tarptautiniais maršrutais gabenanti „Girteka Logistics“ patyrė kelis staigaus augimo laikotarpius – tai sėkmės istorija, apimanti partnerystę su „Volvo Trucks“.
VTM3_17_Girteka_1_1860x1050

Ankstus rytas, ir „Girteka Logistics“ biuras Vilniuje jau dūzgia. Daug jaunų transporto vadybininkų susibūrė į komandas, kuriose aptariami vakarykštės dienos iššūkiai ir pasiekimai, taip pat šiandienos užduotys. Šiuose apie 15 minučių trukmės LEAN susitikimuose kasdien dalyvauja beveik 600 darbuotojų. Šie susirinkimai yra svarbi atvirų ir skaidrių darbo procesų įgyvendinimo dalis.

Neseniai „Girteka Logistics“ minėjo 20-metį tarptautinių pervežimų transporto versle. Generalinis direktorius Edvardas Liachovičius bendrovėje dirba nuo jos įkūrimo. Viskas prasidėjo nuo vieno sunkvežimio ir vieno nedidelio kabineto. Verslui augti padėjo dar 1991 m. paskelbta Lietuvos nepriklausomybė. „Visada turėjome didelių tikslų. Dabar 90 proc. verslo vykdoma ne Lietuvoje. Mūsų augimas iki 2009 m. buvo pastovus, tačiau nuo 2010 m. prasidėjo išties didelės plėtros laikotarpis.”

Augimą, apie kurį kalba Edvardas Liachovičius, patvirtina ir neįtikėtini statistiniai duomenys. 2010 m. „Girteka Logistics“ valdė 600 vilkikų. 2011–2012 m. laikotarpiu įmonė padvigubino transporto parką ir Lietuvoje tapo pirmąja transporto bendrove, turinčia daugiau nei 1 000 vilkikų. 2017 m. šis skaičius pasiekė 3 300 ir papildomai šiems metams buvo užsakyta 2 000 „Volvo FH” vilkikų.  

 

Edvardas Liachovičius

Edvardas Liachovičius bendrovėje dirba nuo jos įkūrimo.

Pirmaisiais augimo metais įsitvirtinusi Lietuvos transporto sektoriuje, „Girteka Logistics“ nuosekliai vykdė plėtrą Europoje. Iš pradžių be jokių sunkumų veikdavo viena standartinė strategija, taikyta įvairiose rinkose palaipsniui augant transporto parkui. Tačiau 2012 m., kai bendrovė pasuko į Skandinavijos rinką, čia susidūrė su kitokiais pervežimų reikalavimais. „Pasakysiu atvirai, prireikė laiko perprasti šį regioną, ypač Norvegijos rinką, – teigia Edvardas Liachovičius. – Ten eksploatuojamam tolimųjų reisų transportui taikomi kiti standartai dėl vienų sudėtingiausių eismo sąlygų Europoje. Turėjome užtikrinti, kad mūsų vilkikai turės viską, ko reikia Norvegijoje esančioms sąlygoms. Ten taikomi specialūs reikalavimai, kuriuos pradėjome įgyvendinti. Tiems reikalavimams tenkinti atlikome daug vilkikų ir puspriekabių pakeitimų. Partnerystė su Norvegijos bendrove „ThermoMax“ padėjo sustyguoti transporto veiklą ir tapo investicija, mus priartinusia prie tenykštės rinkos.”

Išskirtinis vienos konkrečios rinkos pobūdis, aukšti reikalavimai ir nauja įranga bei mokymai, kurių reikėjo vairuotojams, privertė „Girteka Logistics“ pakeisti verslo struktūrą. 2012 m. jie įkūrė specialų Skandinavijai skirtą padalinį. Anot Edvardo Liachovičiaus, trijų atskirų regioninių departamentų (Europai, Skandinavijai ir NVS / Rusijai) valdymas dabar atvėrė didesnes augimo kiekvienoje rinkoje galimybes.  „Tokį sprendimą palyginčiau su skirtingų įrankių naudojimu skirtingiems darbams atlikti. Turime filialų, kurie skiria didelį dėmesį išskirtiniams tų regionų poreikiams. Ši nauja struktūra mums padėjo būti arčiau klientų ir prisitaikyti prie konkrečių jų poreikių.”

Nauja struktūra mums padėjo būti arčiau klientų ir prisitaikyti prie konkrečių jų poreikių.

EDVARDAS LIACHOVIČIUS

„Girteka Logistics“ generalinis direktorius

„Girteka Logistics“ technikas

Daugiau kaip 7 000 „Girteka Logistics“ vairuotojų gabena krovinius klientams visoje Europoje.

Dviejose „Girteka Logistics“ bazėse Lietuvoje dirbantys visų lygių darbuotojai skatinami prisidėti prie bendrovės plėtros. Ant sienų matomos vertybės „THINK. ACT. LEAD.“. Kuriant šias „Girteka Logistics“ vertybes dalyvavo patys darbuotojai, jų entuziastingai laikomasi kasdieniame darbe. 2016 m. įmonė atidarė naują 9 000 kv. m transporto bazę ketvirtame pagal dydį Lietuvos mieste Šiauliuose. Tai bazė, skirta augančiai darbuotojų komandai, kurios dalį sudaro maždaug 7 000 tolimųjų reisų vairuotojų. Jiems įrengtos šiuolaikiškos poilsio erdvės, dušo patalpos ir skalbimo zonos. Didžiulis servisas – tai tarsi aukštųjų technologijų ir nenutylančio aido avilys, o vairuotojų mokymo centre dirba 16 instruktorių, mokinančių visus „Girteka Logistics” vairuotojus.

Naujajai bendrovės krypčiai didelį poveikį darė įdiegta LEAN valdymo metodologija. 2015 m. „Girteka Logistics“ inicijavo kampaniją „Kokybės metai“ – sutelktos pastangos pagerinti bendravimą su suinteresuotosiomis šalimis ir sustiprinti veiklą po sudėtingų 2014 metų. Be to, tai paskatino pakeisti bendrovės komunikaciją socialinėje medijoje. „Nepavykus įgyvendinti keleto tikslų, nusprendėme naudoti labiau centralizuotą valdymo stilių ir efektyvesnes valdymo sistemas, kad pagerintume komunikaciją, – teigia Edvardas Liachovičius. – Kokybės gerinimo dalimi tapo ir LEAN įgyvendinimas. Tai buvo itin naudinga kelionė. Prie jos prisidėjo kiekvienas darbuotojas – rytinių susitikimų metu dalijamasi informacija visos įmonės mastu tam, kad problemos būtų sprendžiamos kasdien ir nedelsiant. Manau, kad LEAN yra pagrindinis mūsų nuolatinį augimą ir sėkmę lemiantis veiksnys.”

2007 m. „Girteka Logistics“ pirmą kartą įsigijo nedidelį kiekį „Volvo“ sunkvežimių. Nuo tada partnerystė tik stiprėja. Didžiąją „Girteka Logistics“ transporto parko dalį visoje Europoje dabar sudaro „Volvo“ vilkikai. „Labai džiaugiamės mūsų bendradarbiavimu su „Volvo“, – sako Edvardas. – Tai aukščiausio lygio vilkikai, ir mes valdome vis atsinaujinantį transporto parką. Čia sunkiai rasite senesnį kaip trejų metų sunkvežimį. Nuolat bendraujame su mūsų vairuotojais, kurie „Volvo“ sunkvežimius vertina itin gerai. Tai viena priežasčių, kodėl priėmėme verslo sprendimą bendradarbiauti su „Volvo Trucks“.

 

„Girteka Logistics“ transporto priemonės

Šiuo metu „Girteka Logistics“ eksploatuoja maždaug 3 300 vilkikų. Jų logistikos veikla išskirstyta į tris atskirus padalinius: Europa, Rusija ir Skandinavija.

Suprantame, kad netgi geriausios kompanijos turi keistis ir tobulėti.

EDVARDAS LIACHOVIČIUS

„Girteka Logistics“ generalinis direktorius

Aktyviai vykdant veiklą, „Girteka Logistics“ verslo kreivė ir toliau kyla aukštyn, joje nematyti jokių lėtėjimo požymių. „Suprantame, kad netgi geriausios kompanijos turi keistis ir tobulėti, – apibendrina Edvardas Liachovičius. – Kai kurioms bendrovėms esame strateginis partneris, kitoms – logistikos paslaugų teikėjas. Sutelkę dėmesį į kokybę bei aukšto lygio aptarnavimą, ir toliau planuojame tvirtą, nepertraukiamą augimą, o visi mūsų bendrovės darbuotojai reikšmingai prisideda prie šios sėkmės.”

 

Vilnius

Faktai apie „Girteka Logistics“

Įkurta: 1996 m.
Generalinis direktorius ir bendraturtis: Edvardas Liachovičius.
Geografija: 3 300 vilkikų vykdančių pervežimus Europoje, Skandinavijoje ir NVS / Rusijoje.
Apyvarta: 500 mln. eurų (2016 m.).
Darbuotojų skaičius: 8 300.
Keli didžiausi klientai: „Tesco“, „Ikea“, „Unilever“ ir „Marine Harvest“.
Transporto priemonių parkas: 3 300 vilkikų, kurių didžiąją dalį sudaro „Volvo Trucks“.
Metinė rida: 160 000 km per metus. Kiekvienas „Girteka Logistics“ vilkikas per metus „aplink pasaulį apvažiuoja“ keturis kartus.
Vilkikų eksploatavimo trukmė: maždaug treji metai.

Susijęs turinys

Išlikti gyvam viename iš pavojingiausių pasaulio kelių

Atsargumas, įgūdžiai ir patirtis 45 metus padėjo Juanui Manueliui Manrique išlikti gyvam dirbant viename iš pavojingiausių kelių pasaulyje. Tai Paso de los Caracoles kelias Čilėje....

Atkovota iš jūros

Didžiausias Nigerijos miestas palaipsniui keičiasi. Projektas, kurio pirminis planas buvo apsaugoti nykstančią Lagoso kranto liniją tapo didžiausiu Afrikos statybos projektu „Eko Atlantic“ – nauja vietove, kuri statoma ant iš jūros atkovotos žemės....

Druskos gavyba iš Bolivijos beribių baltųjų platybių

Šviesa negailestinga, o oras retas. Didžiausioje pasaulyje druskos lygumoje išbandomi žmogus ir mašina. Čia sunkvežimio vairuotojas Dario Machaca Colque'as dirba daugiau kaip 30 metų....

Filtruokite straipsnius

5 true 5