Trucks

Ar ateities miestams reikės sunkvežimių?

Urbanizacija nelėtėja, miestai plečiasi visame pasaulyje, o transporto poreikis ir toliau auga. Tuo pat metu tai lemia dideles problemas – oro taršą ir eismo spūstis. Akivaizdu, kad reikia švaresnių ir efektyvesnių transporto sistemų. Kyla klausimas: ar ateities miestams reikės sunkvežimių?
„Volvo Trucks“ miestuose

Pasaulio gyventojų skaičius auga. Remiantis Jungtinių Tautų ataskaitomis, numatoma, kad pasaulio gyventojų skaičius iki 2050 m. išaugs nuo 7 mlrd. (2014 m.) iki maždaug 9 mlrd. JT skaičiuoja, kad miestuose iki 2050 m. gyvens du trečdaliai visų gyventojų, palyginti su šiek tiek daugiau nei puse gyventojų šiandien. Visuomenės efektyvių transporto sprendimų poreikiui poveikio turės ne tik urbanizacija, bet ir nauji vartotojų įpročiai dėl vis besiplečiančios el. komercijos ir pristatymų į namus. 

„Norėdami įveikti su eismu susijusias problemas, dėl kurių prastėja oro kokybė, pvz., spūstis ir emisiją, turime būti sumanūs. Turime galvoti apie erdvę, kurią mūsų gatvėse užima transportas ir kokius galios šaltinius naudojame“, – sako „Volvo Trucks“ aplinkos ir inovacijų direktorius Larsas Mårtenssonas.

Kai kurie žmonės tvirtina, kad mažesni furgonai būtų išvežiojimo transporto sprendimu ateities miestuose, tačiau ne viskas taip paprasta, – paaiškina Larsas Mårtenssonas. 

„Kai kuriose srityse tai galėtų pasiteisinti. Tačiau bendrai kalbant, visiškai pakrautas sunkvežimis yra efektyviai plotą išnaudojanti transporto priemonė. Faktiškai distribucinio sunkvežimio krovumas daugiau kaip dešimt kartų didesnis už mažesnio furgono.“  

Elektrifikuoti sunkvežimiai gali dar labiau padidinti transporto efektyvumą. Jų tylus veikimas atveria galimybių vykdyti įvairias užduotis ne piko valandomis, pvz., anksti ryte, vėlai vakare ar netgi naktį. Tai sumažina eismo piko valandomis apkrovą keliams. Jokių išmetamųjų teršalų neišskiriantį elektrinį sunkvežimį galima eksploatuoti vidiniuose terminaluose ir aplinkosauginėse zonose. 

„Jei galėtume daugiau išvežiojimo užduočių atlikti ne piko valandomis, tuomet dienos metu, kai daugiau žmonių reikia važiuoti gatvėmis, sumažėtų transporto priemonių ir spūsčių. Be to, tai naudinga saugos požiūriu. Ateities miestams reikės efektyviau nei šiandien naudoti tokius išteklius, kaip energija, erdvė ir laikas, o elektrifikuoti sunkvežimiai gali dar labiau prisidėti siekiant šio tikslo“, – apibendrina Larsas Mårtenssonas.