Trucks

Žalioji Geteborgo vizija

2019 m. „Volvo Trucks“ Europoje pradės pardavinėti elektrinius sunkvežimius. Bet jau šiais metais keli „Volvo FL Electric“ sunkvežimiai Švedijoje važinės gimtojo „Volvo Trucks“ miesto Geteborgo, kuris kelia didelius aplinkosauginius tikslus, gatvėmis. Jie yra plano – sukurti naujos rūšies kaimynystes ir padaryti miestą patrauklesnį – dalis.
„Volvo FL Electric“ centrinėje Geteborgo dalyje
„Volvo Trucks“ su transporto įmonėmis TGM ir „Schenker“ pristatys elektra varomus sunkvežimius, skirtus maisto produktams gabenti Geteborge.

Statybų kranai matosi „Volvo Trucks“ gimtojo miesto Geteborgo horizonte Švedijoje. Iki 2035 m. miestas turėtų išaugti trečdaliu ir nemažos miesto centrinės dalys yra ruošiamos didesniam gyventojų ir gatvių skaičiui.

Tai iššūkis, kuris nėra aktualus tik Geteborgui. Planuojama, kad iki 2030 m. į miestus visame pasaulyje persikels maždaug milijardas žmonių. 

Atsižvelgiant į augsiantį gyventojų skaičių, Geteborge planuojama sukurti daugybę naujų, tankiai apstatytų, mišrios paskirties rajonų, kuriuose būtų gyvenamieji namai, biurai ir parduotuvės. 

Geteborgo miesto planavimo direktorius Henrikas Kantas viliasi, kad elektriniai sunkvežimiai bus svarbūs siekiant tokios sėkmingo ir tvaraus miesto vizijos. 

„Kadangi elektra varomos transporto priemonės yra tylesnės ir neskleidžia išmetamųjų dujų, jos leidžia kitaip planuoti mūsų miestus. Technologija įgalina panaudoti naujus sprendimus: pavyzdžiui, mažesnius krovinių pristatymo laikams taikomus apribojimus arba arčiau gyvenamųjų namų besidriekiančius autobusų maršrutus. Tai padeda mums planuoti glaudžiai susijusius, mišrios paskirties rajonus.“

Anksčiau eidamas Geteborgo vandentiekio ir sanitarijos departamento vadovo pareigas Henrikas Kantas siekė užtikrinti, kad elektriniai sunkvežimiai būtų miesto sanitarinės strategijos dalis. 

„Mes jau įgyvendinome mažos taršos, iškastinio kuro nenaudojančių šiukšliavežių naudojimo tvarką Geteborge. Mieste sunkvežimiai važinėja varomi biodujomis arba HVO degalais, pagamintais iš mėsos subproduktų“, – teigia jis. 

Dabar elektriniai sunkvežimiai leidžia miestui žengti kitą didelį žingsnį reikiama kryptimi. 

„Geteborgo vizija – sukurti tankiai apgyvendintą, ekologišką miestą. Mums reikia daug dirbti, kad pasiektume kuo mažesnes emisijas, ypač miesto centre. Taip pat mes galime iki minimumo sumažinti triukšmo taršą .“

Geteborgo vizija – sukurti tankiai apgyvendintą, ekologišką miestą. Mums reikia daug dirbti, kad pasiektume kuo mažesnes emisijas, ypač miesto centre.

Prieš kelerius metus Geteborgo miesto valdžia kreipėsi į „Volvo Trucks“, kad sukurtų elektra varomą šiukšliavežį, atitinkantį maršruto, topografijos, greičio ir keliamosios galios reikalavimus. Sunkvežimiai turėjo vežti penkias tonas ir vieno įkrovimo turėjo užtekti visai darbo dienai. Dabar toks elektrinis šiukšliavežis yra pristatomas. Jeigu tai pasiteisins, Geteborgo miestas tikisi išplėsti šį planą.

Henrikas Kantas viliasi, kad vienas iš elektrinių sunkvežimių privalumų bus geresnė darbo aplinka vairuotojams. 

„Atliekų tvarkymo paslaugas teikiantys darbuotojai – vieni iš dažniausiai profesinių traumų patiriančių darbuotojų šalyje. Žinoma, mes norime ieškoti sprendimų, galinčių pagerinti jų darbo aplinką“, – sakė jis.

Tuo pačiu metu šiais metais į gatves išriedės kitas „Volvo“ elektrinis sunkvežimis. „Volvo Trucks“ transporto įmonėmis TGM ir „Schenker“ pristatys elektra varomus sunkvežimius, skirtus maisto produktų gabenimui. 

„Elektrinės transporto priemonės turi daug privalumų, – sako „Volvo Trucks“ sunkvežimių „Volvo FL“ ir „Volvo FE“ strategijos vadovas Jonas Odermalmas. – Jie mažiau teršia aplinką ir kelia mažiau triukšmo. Kadangi daugiau pristatymų galės būti atlikta ne piko valandomis, elektrinės transporto priemonės gali padidinti našumą ir pristatymų tikslumą, tokiu būdu sumažindamos laiką, kurį vairuotojams reikia praleisti eismo spūstyse.“ 

Elektrinės transporto priemonės gali padidinti našumą ir suteikti gabenimų tikslumo.

Bet norint paruošti eksploatuoti elektrinių sunkvežimių parką, reikia ne vien tik sunkvežimių. 

„Transporto priemonės – tai tik viena dalis, reikalinga didelės apimties elektrifikacijai ir tvariai gabenimų veiklai. Tam taip pat reikia užtikrinti tinkamas taisykles, įkrovimo stoteles ir visą infrastruktūrą, kad bendrovėms būtų naudinga naudoti elektrines transporto priemones. Klientai ir miestai, kurie investuoja į šią technologiją, turi visapusiškai pažvelgti į transporto sistemą ir pamatyti pridėtinę vertę savo prekių ženklams, gyvenimo kokybei ir aplinkosaugai.“

Geteborgas tikisi tapti Skandinavijos regiono logistikos centru ir jis greitai virsta naujų transporto sprendimų išbandymo vieta.

Jame jau veikia du vien elektra varomų autobusų maršrutai ir važinėja daugybė hibridinių transporto priemonių. Vietiniai automobilių gamintojai išbando savavaldes transporto priemones tam tikruose maršrutuose ir Geteborgas jau mirga tarptautinėje žiniasklaidoje dėl kuriamo lynų keltuvo, per sąsiaurį gabensiančio 4 000–6 000 žmonių per valandą į miesto centrą, kuris taps miesto viešojo transporto sistemos dalimi. 

Taigi, ko tikėtis miesto gyventojams ateityje?

„Viliuosi, kad 2035 m. mums nebekils triukšmo ar oro kokybės iššūkių, nes jie bus beveik išspręsti“, – teigė Henrikas Kantas. 

„Volvo Trucks“ aplinkosaugos ir naujovių skyriaus direktorius Larsas Mårtenssonas mano, kad Geteborge išbandyti sprendimai bus panaudoti ir kitur.

Mes norime didinti apimtis ir jau pradedame bandymus kituose miestuose.

„Mes norime didinti apimtis ir jau pradedame bandymus kituose miestuose, įskaitant Hamburgą. Tai gyvybingo, patrauklaus miesto kūrimo dalis. Sunkvežimiai nebuvo perėjimo prie elektros energijos prioritetine sritimi, bet mes tai keičiame dabar kartu su mūsų miestais-partneriais.“

Geteborge išbandomi sunkvežimiai

  • Pirmuosius du „Volvo FL Electric“ sunkvežimius eksploatuos atliekų surinkimo ir perdirbimo bendrovė „Renova“ ir transporto įmonė TGM.
  • Vien elektra varomas sunkvežimis distribucijos, atliekų surinkimo ir kitoms užduotims mieste atlikti, bendroji transporto priemonės masė – 16 tonų.
  • Jėgos agregatai: 185 kW elektrinis variklis, maks. nuolatinė galia/ 130 kW, dviejų pavarų transmisija, kardaninis velenas, galinė ašis. Maks. elektrinio variklio sukimo momentas – 425 Nm. Maksimalus galinės ašies sukimo momentas – 16 kNm.
  • Energijos saugojimas: 2–6 ličio jonų baterijos, iš viso 100–300 kWh. 
  • Galimas nuvažiuoti atstumas: iki 300 km.
  • Įkrovimas: kintamosios srovės įkrovimas iš maitinimo tinklo (22 kW) arba nuolatinės srovės spartusis įkrovimas naudojant CCS / „Combo2“ iki 150 kW. 
  • Įkrovimo laikas: nuo tuščių iki visiškai įkrautų baterijų: spartusis įkrovimas 1–2 valandos (nuolatinės srovės įkrovimas), naktinis įkrovimas iki 10 valandų (kintamosios srovės įkrovimas), kai baterijos didžiausia talpa – 300 kWh.

Faktai apie Geteborgą

570 000 – Tiek gyventojų yra Geteborge, antrame pagal dydį Švedijos mieste. Tai „Volvo“ gimtasis miestas nuo kompanijos įkūrimo 1926 m.

140 000 – Planuojamas gyventojų skaičiaus augimas Geteborgo mieste iki 2035 m.
– padidėjimas vienu trečdaliu.

12 – Miesto aplinkosaugos tikslų, kuriais siekiama sukurti gerą gyvenamąją aplinką ir tvarią plėtrą, skaičius. Trys tikslai yra tiesiogiai susiję su transportu:

  • Ribotas poveikis klimatui.
  • Švarus oras.
  • Puiki infrastruktūra.