Trucks

„I-Shift“ su palėtintomis pavaromis – išskirtinė galia sudėtingoms užduotims

Reikia pajudėti iš vietos su didžiuliu 325 tonų sąstatu? Tai įmanoma naudojant „Volvo Trucks“ unikalią „I-Shift“ su palėtintų pavarų technologija.
Itin sunkių krovinių gabenimas
„Volvo Trucks“ „I-Shift“ su palėtintomis pavaromis puikiai tinka itin sunkiems kroviniams gabenti, nes ji suteikia galimybę sunkvežimiams pajudėti iš vietos su 325 tonų sąstatu ir važiuoti itin mažu 0,5 km/h greičiu.

„I-Shift“ su palėtintomis pavaromis – tai pavarų dėžė, suprojektuota užtikrinti galią ir galimybę pajudėti iš vietos sudėtingomis sąlygomis. Tai labai svarbu gabenant itin sunkius krovinius.

Pavara yra tokia galinga, kad iki 325 tonų bendrosios masės sąstatas gali lengvai pajudėti iš vietos lygiame kelyje. Pavaros perdavimo santykis taip pat leidžia vairuotojams važiuoti 0,5 km per valandą greičiu – sunkvežimis juda labai lėtai. Tai labai padeda atliekant tikslumo reikalaujančius manevrus – ypač važiuojant atbuline eiga.

Didelis „I-Shift“ su palėtintomis pavaromis perdavimo santykis išgaunamas naudojant naują standartinei „I-Shift“ pritaikytą pavarų redukcijos komplektą. Norint padaryti daugiau vietos papildomam pavarų redukcijos komplektui, ši pavarų dėžė gaminama 12 cm ilgesnė nei standartinė „I-Shift“. Daugybė naujų komponentų, pvz., krumpliaračiai, sujungimo movos ir daliklių sinchronizavimo įtaisai, gaminami iš ypač tvirtų medžiagų, todėl pavarų dėžė itin patvari.

Kadangi „Volvo Trucks“ I-Shift“ su palėtintomis pavaromis turi daug galios ir leidžia judėti itin iš lėto, ji puikiai tinka šioms užduotims: medienai vežti bei savivarčių ir sunkiasvorių transporto priemonių sąstatams eksploatuoti. Degalų sąnaudos yra optimalios tiek judant su kroviniu, tiek be jo.

Be to, pavarų dėžė leidžia sunkvežimiams lengvai pajudėti iš vietos su sunkiais kroviniais. Išskirtinis palėtintų pavarų derinys ir optimizuotas galinės ašies perdavimo santykis taupo degalus ir užtikrina našumą vykdant tolimųjų reisų užduotis. Dar vienas privalumas – „I-Shift“ su palėtintomis pavaromis sankabos trinties energija yra maždaug 25 proc., palyginti su įprastine „I-Shift“, o tai žymiai sumažina jėgos agregatų dėvėjimąsi.

KAIP TAI VEIKIA: „I-SHIFT“ SU PALĖTINTA PAVARA
Palėtintas pavaras turinčiose „I-Shift“ dėžėse didelis pavaros perdavimo santykis tapo galimas standartinėje „I-Shift“ įtaisius naująją pavarų sistemą. „I-Shift“ su palėtintomis pavaromis užtikrina išskirtinę galią, galimybę pajudėti iš vietos ir manevringumą. Be to, tai sumažina jėgos agregatų dėvėjimąsi. Taigi kaip ji veikia?

PAPILDOMA PAVARŲ SISTEMA
Papildoma pavarų sistema yra sumontuota už pavarų dėžės sankabos, ją sudaro du papildomi krumpliaračiai – vienas ant pirminio veleno ir vienas ant antrinio veleno. Papildoma pavarų sistema leidžia pavarų dėžei pasiekti perdavimo santykį, kuris beveik dukart didesnis už standartinės „I-Shift“.

ŽEMAS PAVAROS PERDAVIMO SANTYKIS
Pavaros perdavimo santykis – tai pirminio ir galinio velenų pavarų dėžėje greičio skirtumas. Įjungus aukščiausią pavarą, pavaros perdavimo santykis yra 1:1, t. y. velenai sukasi vienodu greičiu. „I-Shift“ dėžėje su palėtintomis pavaromis įjungus žemiausią pavarą, galinis velenas sukasi 32 kartus lėčiau už variklio alkūninį veleną.