Trucks

Londonas ragina užtikrinti miestų saugumą

Sumažinti eismo įvykių skaičių tapo pagrindiniu Londono prioritetu. Pagal vieną projekto pasiūlymą, nuo 2020 m. visos daugiau kaip 12 tonų sveriančios sunkiasvorės transporto priemonės turės gauti saugos leidimą dirbti mieste. Į tai dėmesį atkreipia ir kiti miestai.
Pikadilio aikštė, Londono centras.
Siaurose Londono gatvėse nuolat gausu prekes gabenančių komercinių automobilių, sunkvežimių, juodos spalvos taksi ir dviaukščių autobusų bei pėsčiųjų ir dviratininkų, kurių mieste vis daugėja.

Kiekvieną rytą siaurose Londono gatvėse pasirodo prekes gabenantys komerciniai automobiliai, sunkvežimiai, miesto etaloninės juodos spalvos taksi ir raudoni dviaukščiai autobusai, taip pat pėstieji ir dviratininkai, kurių mieste vis daugėja.

Ribotame kelių plote yra daugybė žmonių ir transporto priemonių, todėl susidūrimų rizika itin išauga. Ypač pavojingas sunkvežimių, dviratininkų ir pėsčiųjų derinys.

Londone per pastaruosius trejus metus sunkiasvorės transporto priemonės buvo susijusios su 20 proc. žuvusių pėsčiųjų ir daugiau kaip 70 proc. žuvusių dviratininkų. Remiantis miesto transporto institucijos „Transport for London“ statistika, taip yra nepaisant to, kad mieste nuvažiuojama vos keturi procentai maršruto.

 

Tačiau tokia didelė statistika nėra išskirtinė ir būdinga tik Londonui. „Volvo Trucks“ avarijų tyrimų grupės atliktas tyrimas rodo, kad 2014 m. maždaug 1 230 arba 32 proc. žuvusiųjų sunkiasvorių transporto priemonių avarijose ES buvo pažeidžiami eismo dalyviai. Nors eismo saugumas gerėja, tačiau nepavyksta sumažinti labiausiai pažeidžiamų eismo dalyvių nelaimingų atsitikimų rodiklių. 

Priimdama sprendimus dėl saugesnių kelių, „Transport for London“ daugiausia dėmesio skyrė klausimui, kaip mažinti pavojų keliuose, o ieškodama sprendimų dirbo su labiausiai pažeidžiamų eismo dalyvių grupėmis ir transporto priemonių gamintojais, įskaitant „Volvo Trucks“. 

Taigi, ko galima imtis? Vienas iš pagrindinių ruošiamų planų – sukurti pirmą pasaulyje Tiesioginio matymo standartą (DVS) sunkiasvorėms transporto priemonėms. 

„Atrodo, kad tiesioginis matymas iš kabinos yra esminė pavojaus pėstiesiems ir dviratininkams mažinimo sąlyga, kadangi dažniausiai susidūrimai įvyksta būtent dėl nematomų zonų“, – sako „Transport for London“ pėsčiųjų ir dviratininkų komisaras Willas Normanas.

Pagal pasiūlymą, nuo 2020 m. visos daugiau kaip 12 tonų sveriančios sunkiasvorės transporto priemonės turės gauti saugos leidimą dirbti Londone.

„Dar neturime detalaus sprendimo, kaip tai vyks“, – paaiškina Willas Normanas. Tačiau numatyta, kad leidimas įvažiuoti į Londoną būtų išduodamas tik toms sunkiasvorėms transporto priemonėms, kurios atitiks minimalius tiesioginio matymo reikalavimus arba turės atitinkamas priemones, padėsiančias sumažinti riziką pažeidžiamiems eismo dalyviams. Galutiniame pasiūlyme bus nurodyta, kokios tai būtų specifikacijos, pvz., jutikliai ir vaizdiniai įspėjimai.

„Dedame pastangas, kad mūsų gatvės taptų saugesnės, tačiau reikia, kad ir gabenimų bendrovės užtikrintų savo transporto parkų saugumą“, – sako Willas Normanas.

 

„Volvo Trucks“ atidžiai sekė Londono siekius ir veiksmus.
„Džiaugiamės, kad Londone dedamos bendros suinteresuotų šalių pastangos, stengiantis užtikrinti eismo saugumą mieste ir apsaugoti pažeidžiamus eismo dalyvius“, – sako „Volvo Trucks“ gaminių planavimo saugos vadovas Claesas Avedalis.

Dedame pastangas, kad mūsų gatvės taptų saugesnės, tačiau reikia, kad ir gabenimų bendrovės užtikrintų savo transporto parkų saugumą.

Jis spėja, kad vis daugiau specialiai suprojektuotų didžiausią matomumą užtikrinančių sunkvežimių pasirodys Londono ir kitų miestų, siekiančių pagerinti saugumą, gatvėse. Tai apima konkrečią įrangą, tokią kaip papildomi langai ir vaizdo kameros, žemas važiuoklės aukštis ir konkretūs transporto priemonių tipai, pvz., „Volvo FE“ su žemo įlipimo kabina, turintis itin žemą važiuoklę ir padidintus langus, užimančius didžiąją kabinos durų dalį. Per papildomus langus vairuotojas geriau mato zoną palei transporto priemonės šoną. 

„Tai geriausiai tiesioginį matomumą užtikrinanti transporto priemonė, kadangi vairuotojas sėdi beveik tame pačiame lygyje, kaip kelyje esantys dviratininkai ir pėstieji“, – sako Claesas Avedalis. 

„Transport for London“ ne tik dirba prie Tiesioginio matymo standarto (DVS), bet įgyvendina daugybę kitų priemonių, skirtų saugumui keliuose pagerinti, – nuo leistino greičio apribojimų iki kovos su greičiu, pertvarkant gatves, pagerinant reikalavimų vykdymą ir perprojektuojant pavojingiausias miesto sankryžas.

„Stengiantis užtikrinti didesnį sunkvežimių ir pažeidžiamų eismo dalyvių saugumą, svarbūs daugelis veiksnių – nuo transporto priemonės dizaino iki maršrutų planavimo, informacijos apie eismą ir gatvių dizaino“, – sako Claesas Avedalis.

„Volvo Trucks“ taip pat laikosi įvairiapusiškos saugos principo. Viskas prasideda nuo tokių sričių kaip saugumo tyrimai, saugumo technologijų kūrimas, įskaitant pagalbinę nukrypimo nuo važiuojamosios juostos įspėjimo sistemą ir pažangiąją avarinio stabdymo sistemą, ir tęsiasi kuriant saugesnes transporto priemones ir vykdant vairuotojų mokymus. Be to, didelė šio darbo dalis – tokių sąmoningo dalyvavimo eisme kampanijų kaip „Sustok. Pažiūrėk. Pamojuok“ ir „Matyk ir būk matomas“ iniciatyvos. 

 

Saugumo miestuose klausimas dabar įtrauktas į daugybę politikų darbotvarkių punktų, todėl galime tikėtis didelių pokyčių pasaulyje.

Iki 2041 m. „Transport for London“ tikisi pasiekti, kad nebūtų nė vieno rimto nelaimingo ar mirtino atsitikimo jo keliuose, taip pat, kad 80 proc. visų Londono gyventojų kelionių būtų įveiktos pėsčiomis, dviračiais ar viešuoju transportu.

„Netrukus pasaulio miestuose galime tikėtis daugiau pokyčių, – sako Claesas Avedalis. – Dirbdami „Volvo Trucks“, dalijamės šia Londono vizija dėl mažesnio nelaimingų atsitikimų skaičiaus. Eismo saugumas miestuose atsilieka nuo kitų sričių. Tačiau dabar šis saugumo miestuose klausimas įtrauktas į daugybę politikų darbotvarkių punktų, todėl galime tikėtis didelių pokyčių pasaulyje.“
Londonas rodo pavyzdį.

Londono tikslai iki 2041 m.

  • Nė vieno rimto eismo įvykio ar mirtimi pasibaigusio atsitikimo keliuose.
  • Remiantis „Transport for London“, tikimasi, kad 80 proc. visų Londono gyventojų keliaus pėsčiomis, dviračiais ar viešuoju transportu.

 

2017 m. „Volvo Trucks“ saugumo ataskaita

„Volvo Trucks“ avarijų tyrimų grupė ištyrė ir išanalizavo daugiau kaip 1 700 su sunkvežimiais susijusių avarijų (nuo 1969 m.). Ji siekia pagerinti supratimą apie eismo saugumą ir pateikti gaires, kurios atkreiptų dėmesį į ateityje planuojamas kurti saugumo keliuose priemones.

ES 2014 m. sunkiasvorių transporto priemonių (STP) sukeltose avarijose žuvusiųjų skaičius sudaro 3 863.

13 %
499 žuvusieji
Nelaimingi atsitikimai, kuriuose žuvo STP keleiviai.

49 %
1 898 žuvusieji
Nelaimingi atsitikimai, kuriuose žuvo automobilių keleiviai.

32 %
1 230 žuvusieji
Nelaimingi atsitikimai, kuriuose žuvo pažeidžiami eismo dalyviai (PED).

6 %
236 kiti su STP susiję žuvusieji.
1 230 žuvusių PED (2014 m. ES): pėstieji – 53 %, dviratininkai –
22 %, mopedų vairuotojai arba motociklininkai – 25 %.

2014 m. ES įvykę nelaimingi atsitikimai, kuriuose žuvo arba sunkius sužalojimus patyrė pažeidžiami eismo dalyviai.

20 %
Susiję su STP, darančia posūkį.

30 %
Nelaimingi atsitikimai sankryžose.

Į ką reikia atkreipti dėmesį

Trys svarbūs dalykai sunkvežimių klientams, norintiems pagerinti saugumą miestuose ir matomumą, pagal „Volvo Trucks“ gaminių planavimo saugos vadovą Claesą Avedalį. 

Maršruto planavimas
„Planuokite, kaip saugiai įvažiuoti į judrias darbo aikšteles ir išvažiuoti iš jų, taip pat transporto priemonės maršrutą per miestą, kad išvengtumėte intensyvaus eismo ar siaurų kelių ir susidūrimo su pažeidžiamais eismo dalyviais. Labai daug kas priklauso nuo planavimo.“

Tinkamos transporto priemonės pasirinkimas užduočiai atlikti
„Daugelis klientų nori kuo universalesnio sunkvežimio. Todėl jie renkasi aukštą važiuoklę, nors jų užduotys dažniausiai vykdomos mieste. Tačiau vairuodamas transporto priemonę, kurio važiuoklė žemesnė, vairuotojas yra arčiau kelio paviršiaus ir geriau mato, kas vyksta aplink transporto priemonę.“

Platesnio matomumo užtikrinimas dėl vaizdo kameros ir žemai įtaisyto durų lango
„Vien tik langai ir veidrodžiai padeda matyti visą transporto priemonės priekį ir šonus. Tačiau kampinio vaizdo kamera ir žemesnis langas keleivio duryse vairuotojui leis matyti platesnį vaizdą, o tai padės išvengti susidūrimo, kai sunkvežimis darys posūkį.“