Trucks

„Connected Safety“ sistema

„Connected Safety“ technologija perspėja vairuotojus apie tikėtinus pavojus. Priimdama įspėjimus iš kitų transporto priemonių, ji suteikia vairuotojui galimybę imtis veiksmų, kol pavojaus jis dar nemato.
Debesijos ryšys
Sistema „Connected Safety“ yra bendradarbiavimo tarp „Volvo Cars“ ir „Volvo Trucks“ rezultatas. Ji suteikia galimybę abiejų gamintojų transporto priemonėms palaikyti ryšį vienai su kita.

Norint išvengti nelaimingų atsitikimų, svarbu laiku reaguoti į pavojus. „Volvo“ sunkvežimiuose pradėta naudoti naujoji debesijos technologija „Connected Safety“ sukurta tam, kad iš anksto įspėtų vairuotojus apie tykantį pavojų – iki pavojingos vietos likus 30 sekundžių. Gavęs įspėjimą, vairuotojas gali sulėtinti greitį ir valdyti transporto priemone taip, kad išvengtų pavojaus.

„Volvo Trucks“ eismo ir gaminių saugos direktorius Carlas Johanas Almqvistas technologiją laiko svarbiu įvykiu. „Debesijos ryšys – tai kitas didelis žingsnis saugumo srityje. Iš anksto perspėdama vairuotojus apie pavojus, „Connected Safety“ sistema gali padėti sumažinti riziką daugybėje gyvybei grėsmingų situacijų, pvz., transporto priemonei netikėtai prireikus sustoti intensyviame eisme – dėl nuleistos padangos, susidūrimo su briedžiu ar eismo spūsties.“

„Connected Safety“ sistemą pirmiausia sukūrė ir išbandė „Volvo Cars“. Dabar ją, kaip išskirtinio dviejų gamintojų bendradarbiavimo rezultatą, pradeda naudoti „Volvo Trucks“. Po pristatymo technologija bus pradėta siūlyti plačiau.

„Tai tik pradžia, – sako „Volvo Trucks“ klientų sprendimų ir naujų paslaugų kūrimo direktorius Emanuele'is Pigas. – Technologija įdiegiama vis daugiau transporto priemonių ir tampa vis modernesnė, todėl ją galima naudoti vairuotojams įspėti apie įvairius galimus pavojus.“

Siunčiamas pranešimas
Transporto priemonės vairuotojas priverstas netikėtai sustoti, todėl paspaudžia įspėjimo apie pavojų mygtuką. Naudodama GPS, „Connected Safety“ sistema pasižymi vietą. Per debesijos sistemą į aplinkinę zoną 500 m atstumu siunčiamas užšifruotas, anonimiškas signalas.

Gaunamas pranešimas
Transporto priemonė nuskaito aplinką ir surenka informaciją apie būsimo pavojaus vietą. Likus 300–500 m (priklausomai nuo transporto priemonės greičio), vairuotojas įspėjamas apie pavojų transporto priemonės papildomame informacijos ekrane pasirodančiu pranešimu. Kol vairuotojas nepravažiuoja pro pavojaus vietą, pranešimas rodomas papildomame informacijos ekrane. 

Platforma
„Connected Safety“ technologija naudoja belaidį debesijos ryšį, kad įspėtų transporto priemones apie priekyje tykančius pavojus. Šią technologiją pirmieji panaudojo bei išbandė „Volvo Cars“, dabar ją įdiegė ir „Volvo Trucks“. 2018 m. sistemą galima užsisakyti Švedijoje ir Norvegijoje. Priklausomai nuo sunkvežimio specifikacijų ir pasirinktų paslaugų, „Connected Safety“ gali būti naudojama „Volvo FH“, „Volvo FH 16“, „Volvo FM“ ir „Volvo FMX“ su integruota „Volvo Trucks“ paslaugų ir informacijos bei pramogų sistema. Technologija veikia tik transporto priemonėse su multimedijos paketu ir papildomu informacijos ekranu, kad būtų galima parodyti įspėjamuosius pranešimus apie pavojų kelyje. Vėliau šią sistemą bus galima užsisakyti ir kitose rinkose.

Didelis saugumo laimėjimas
Visai kaip tritaškis saugos diržas, „Connected Safety“ technologija atvira kitiems gamintojams, tokiu būdu siekiama padidinti visų eismo dalyvių saugumą keliuose. Tai, kad dabar sunkvežimių vairuotojai bus sistemos dalimi – didelis laimėjimas visiems, sako „Volvo Trucks“ eismo ir gaminių saugos direktorius Carlas Johanas Almqvistas. „Kaip profesionalūs vairuotojai, jie dažnai gerai suvokia pavojus, todėl gali padėti įspėti kitus. Taip keliai tampa saugesni visiems.“