Trucks

Žibintai iš šiaurės

„Volvo Trucks“ priekinių žibintų dizainas buvo įkvėptas ledo. Vyr. dizainerė Maria Balthammar paaiškina, kaip gamta suformavo vieną išskirtiniausių „Volvo Trucks“ bruožų.
„Volvo“ priekiniai žibintai
Kultinę „Volvo Trucks“ priekinių žibintų formą įkvėpė kieto ledo išvaizda ir pojūtis.

Kiekvieną žiemą sniegui ir ledui užklojus Švedijos kraštovaizdį, viskas pasikeičia.
„Žiema grąžina šviesą, – sako „Volvo Trucks“ vyr. dizainerė Maria Balthammar. „Pažįstama aplinka pasikeičia ir pasirodo naujos formos.“ 

„Volvo Trucks“ priekiniai žibintai tiesiogiai susiję su šiuo užšalusiu kraštovaizdžiu. Kultinę formą įkvėpė kieto ledo išvaizda ir pojūtis.

„Dirbdami „Volvo Trucks“, visada stengiamės išgryninti dizainą“, – sako Maria Balthammar
. „Savęs klausiame, o kaip galėtume supaprastinti dizainą, kad konstrukcija būtų dar aiškesnė ir kartu funkcionali? Štai kodėl gamta mums yra pagrindinis įkvėpimo šaltinis.“

Išskirtinės V formos priekiniai žibintai yra pieno baltumo, tarsi ledynas. Likusi žibinto korpuso dalis yra perregima, tarsi plonas, naujai susidaręs ežero ledas. 

Šio dizaino „Volvo“ priekiniai žibintai kelyje atpažįstami akimirksniu. „Daugelio transporto priemonių priekiniai žibintai yra horizontalūs, matinio paviršiaus, todėl sunku įžiūrėti, kas slypi už plastikinio korpuso, – sako Maria Balthammar. – Tačiau „Volvo“ priekiniai žibintai kitokie. Jų skaidri išorė užtikrina, kad visi žibinto elementai būtų tarpusavyje susiję ir matomi. O šviesų įrėminta vertikali forma jiems suteikia išskirtinius kontūrus. Pamatęs „Volvo“ sunkvežimį, iš priekinių žibintų iš karto atpažįsti – tai „Volvo“.“

Nuolat ieškome būdų, kaip panaudoti šviesą vairuotojo darbui palengvinti ir saugumui padidinti.

Norint sukurti įsimenantį ir kartu praktišką dizainą, reikia įdėti daug pastangų – kaip ir norint rasti gražią ir išskirtinę formą.

„Sunkvežimio funkcinės dalies dizainas turi atrodyti gerai, tačiau kiekviena dizaino detalė taip pat turi būti ir stabili, – sako Maria Balthammar. 

– Priekinių žibintų konstrukcija turi būti tokia, kad būtų galima atidaryti korpusą, kai reikės pakeisti lemputę arba šviesos diodą. Be to, sunkvežimis turi atlaikyti ekstremalų karštį ir šaltį. Reikia apgalvoti kiekvieną transporto priemonės elementą, nes dėl temperatūros pokyčių medžiagos plečiasi ir traukiasi. Pasikeitus medžiagos dydžiui, tarp dalių gali atsirasti tarpų“, – sako ji.

Siekdami, kad skirtingi žibinto elementai būtų patvaresni ir tarpusavyje sujungti, „Volvo Trucks“ dizaino komanda pasikliovė dar viena gamtoje sutinkama forma – sluoksniavimu.

Kaip galima išlaikyti susitraukiančios ir išsiplečiančios medžiagos tvirtumą ir formą? Gamtoje struktūros visada sluoksniuotos, todėl yra tvirtos. Šiame žibinte atskiri sluoksniuoti elementai susijungia ir tampa visuma. 

Priekiniai žibintai yra labai svarbus saugumo elementas – ypač atšiaurią šiaurinę žiemą, kai dienos trumpos ir vairuotojams tenka daug laiko dirbti tamsoje. Todėl apšvietimas ir toliau išliks ta sritimi, kurią „Volvo Trucks“ dizaineriai tobulins, kurdami inovatyvų naują dizainą.

„Naujosios šviesos diodų technologijos atveria galimybių, – sako Maria Balthammar. – Nuolat ieškome būdų, kaip panaudoti šviesą vairuotojo darbui palengvinti ir saugumui padidinti. Pavyzdžiui, tinkamo tipo šviesa gali pagerinti budrumą. Atsiveria išties daug galimybių.“

Maria Balthammar

Pareigos: „Volvo Trucks“ vyr. dizainerė.
Amžius: 41 m.
Darbas „Volvo“: 6.