Trucks

Didesnis komfortas su „Dual Battery“ sistema

„Volvo Trucks“ naujoji „Dual Battery“ energijos tiekimo sistema užtikrina pakankamą akumuliatorių galią visų kabinos funkcijų veikimui ir variklio užvedimui ryte.
Elektros vartojimas kabinoje
Šaldytuvai, šildytuvai, vėsintuvai, medijos sistemos, mobilieji telefonai, nešiojamieji ir planšetiniai kompiuteriai – tai tik keli šiuolaikiniai kabinos prietaisai, greitai iškraunantys akumuliatorių ir priverčiantys sustoti.

Nors pagrindinė sunkvežimio akumuliatoriaus funkcija – užvesti variklį, suvartojamos energijos poreikis nuolat auga. Šaldytuvai, šildytuvai, vėsintuvai, medijos sistemos, o pastaraisiais metais – ir mobilieji telefonai, nešiojamieji ir planšetiniai kompiuteriai – visa tai tapo svarbiomis tolimųjų reisų sunkvežimio vairuotojo priemonėmis. Tačiau jie vartoja daug energijos, todėl akumuliatoriai gali greitai išsikrauti, o tai lems prastovas. 

Šiai dilemai išspręsti sukurta „Volvo Trucks“ nauja „Dual Battery“ energijos tiekimo sistema. Ją sudaro du atskirų akumuliatorių blokai: vienas iš jų yra skirtas tik varikliui užvesti, antrasis – tiekti energiją visai kitai kabinoje esančiai įrangai. Tai užtikrina, kad visada pakaks energijos varikliui užvesti, neapribojant energijos tiekimo likusiems elektrą vartojantiems įrenginiams sunkvežimyje.

Kabinos įrangai skirtų akumuliatorių bloke panaudota gelinė technologija, todėl jie gali atlaikyti žymiai daugiau iškrovimo ciklų, palyginti su standartiniais akumuliatoriais. „Giliai (iki nulio procentų įkrovos) iškrovus standartinį akumuliatorių, prarandama maždaug penki procentai jo talpos, – sako Hansas Westerlindas. – Tačiau gelinis akumuliatorius sukonstruotas taip, kad atlaikytų iškrovas. Iš esmės jį galima giliai iškrauti iki 200 ciklų, o jis vis tiek išlaikys 95 proc. talpą.“

„Dual Battery“ sistema yra geriausiai pritaikyta tolimiesiems reisams, kai vairuotojų naudojamiems prietaisams paprastai reikia daugiau elektros energijos. Tačiau tokia sistema turi privalumų ir atliekant krovinių gabenimo užduotis mieste. „Jei tenka važiuoti trumpais atstumais ir dažnai išjungti variklį, gali būti sunku kasdien visiškai įkrauti standartinį akumuliatorių, – aiškina Samuelis Nedalis. „Dėl daug greitesnio gelinių akumuliatorių įkrovimo jie geriau tinka tokioms važiavimo sąlygoms.“

Daugiau įkrovimo ciklų
Žemiau 50 proc. išsikrovę standartiniai akumuliatoriai yra sugadinami. Be to, giliai išsikrovę (0 proc.) akumuliatoriai gali netekti iki maždaug 5 proc. talpos. Po kelių tokių kartų reikės keisti akumuliatorių. Tačiau geliniai akumuliatoriai sukonstruoti taip, kad atlaikytų gilų išsikrovimą, todėl, palyginti su standartiniais akumuliatoriais, talpą išlaiko 10–15 kartų daugiau ciklų.

Didesnis komfortas kabinoje
Dėl „Dual Battery“ energijos tiekimo sistemos vairuotojai gali mėgautis visos kabinoje sumontuotos elektros įrangos teikiamu komfortu bei patogumais ir nesirūpinti dėl variklio paleidimo. Pavyzdžiui, jie gali miegoti visą naktį įsijungę autonominį šildytuvą, jiems nereikia keltis vidury nakties, kad paleistų variklį ir įkrautų akumuliatorius.

Taupomi degalai ir tausojama aplinka
Daugelis vairuotojų, norėdami išlaikyti akumuliatorius pakrautus, tiesiog palieka variklį veikti per naktį. Tam per valandą sunaudojama maždaug trys litrai degalų. Atsižvelgiant į tai, kiek laiko paprastai sunkvežimis stovi naktį, ir į nakvynių skaičių kelionėje, akivaizdu, kad komfortiškai temperatūrai kabinoje palaikyti reikia daugiau degalų, o veikiantis variklis į aplinką išmeta anglies dvideginį.

Mažiau neplanuotų prastovų
Didžiausias išsikrovusių standartinių akumuliatorių bloko trūkumas yra tai, kad jie nebeatlieka savo pagrindinės funkcijos – paleisti variklį. Tačiau naudojant „Dual Battery“ sistemą, šios funkcijos netenkama vėliausiai. Pirmiausia palaipsniui išsijungia visi papildomi prietaisai, o vairuotojui pateikiami kritiniai perspėjimai, todėl rizika nepaleisti variklio yra mažesnė. Tai itin sumažina prastovų dėl išsikrovusių akumuliatorių tikimybę.

Užvedimo šaltu oru užtikrinimas
Dėl žemos temperatūros akumuliatoriaus talpa labai sumažėja, o visiškai iškrautas akumuliatorius užšals esant –5 °C (palyginti su visiškai įkrautu akumuliatoriumi, kuris gali atlaikyti iki –70 °C temperatūrą). „Dual Battery“ sistema su atskiru starterio akumuliatorių bloku užtikrina, kad užvesti variklį bus galima net ir esant itin žemai temperatūrai.

Greitesnis įkrovimas
Gelinius akumuliatorius galima įkrauti ne tik daugiau ciklų, bet ir iki 50 proc. greičiau nei standartinius. Tai itin naudinga, kai pagal darbo pobūdį važiuojant sunkvežimiu tenka dažnai išjungti ir vėl įjungti variklį, o tai trukdo pilnai įkrauti akumuliatorius.