Sauga kaip sąnaudų taupymo priemonė

„Volvo“ FH – vienas saugiausių pasaulyje sunkvežimių – yra aukštos kokybės saugos funkcijų inovacijų lyderis. Esant sąmoningam vairuotojo požiūriui į saugumą, investicijos į saugos priemones gali padėti sutaupyti transporto įmonėms. Mes susitikome su Carlu Johanu Almqvistu, „Volvo Trucks“ eismo ir gaminių saugos skyriaus direktoriumi, pasikalbėti apie tai, kaip tą padaryti.
Carlas Johanas Almqvistas ir „Volvo“ FH

Carlas Johanas Almqvistas, „Volvo Trucks“ eismo ir gaminių saugos skyriaus direktorius

Saugumas visąlaik buvo „Volvo Trucks“ bruožas. Nuo trijų taškų saugos diržo iki šiandienos pažangiųjų saugos technologijų, tokių kaip „Volvo Dynamic Steering“ funkcijos, sauga visada buvo viena pagrindinių bendrovės vertybių. Kitas svarbus saugos elementas yra stabdžių sistema su diskiniais stabdžiais, kurie smarkiai sutrumpina stabdymo kelią. Be to, yra ir elektroninė stabilumo kontrolės sistema, kuri sumažina slydimo ir apvirtimo riziką staigiuose kelio posūkiuose. Sudėtingi bandymai ir nuolatinis tobulinimas padėjo „Volvo“ sunkvežimiams išlikti vienais saugiausių sunkvežimių pasaulyje. „Volvo“ FH nėra išimtis.

„Mūsų siūlomos saugos funkcijos atlieka labai svarbų vaidmenį užtikrinant geresnes ir saugesnes operacijas klientams ir vairuotojams. Tačiau reikia prisiminti, kad tobuliausia dermė pasiekiama tada, kai derinamos saugos naujovės su saugiu vairuotojo elgesiu“, – sako Carlas Johanas Almqvistas.

Pagal 2017-ųjų „Volvo Trucks“ saugos ataskaitą, yra tik vienas priimtinas eismo įvykių skaičius. Nulis. Nelaimingų eismo įvykių mažinimas reiškia saugumą kasdienių krovinių gabenimo operacijų metu ir ryšių su susijusiais žmonėmis, taip pat transporto įmonėmis ir visuomene, supratimą. Siekiant toliau mažinti nelaimingų atsitikimų skaičių ir savaime paskatinti investuoti į „Volvo“ FH – sunkvežimį, kuris įkūnija saugumą ir padeda gelbėti gyvybes, – svarbiausia pasirūpinti sunkvežimio ir vairuotojo saugumu. Bet yra ir dar kai kas. Net smulkios avarijos turi pasekmes – visų pirma, susijusiems žmonėms, taip pat transporto įmonėms ir visuomenei.

„Tikrovė yra ta, kad investicijos į saugą gali sumažinti išlaidas ir prastovas. Toliau esančiame paveikslėlyje* parodyta, kaip lengva išmatuoti tiesiogines išlaidas – vairuotojo sveikatos, transporto priemonių remonto išlaidas ir transporto priemonės prastovą, kai sunkvežimis taisomas. Tačiau jos sudaro tik nedidelę visų nelaimingų atsitikimų išlaidų dalį. Netiesioginės išlaidos dažnai yra gerokai didesnės. Pavyzdžiui, sugadintos prekės, transporto priemonės sugadinimas ir vairuotojo sveikatos sutrikdymas ar mirtis, taip pat kasdienės veiklos sutrikdymas vėluojant pristatyti prekes, o tai yra paslėptos išlaidos, kurių būtų galima išvengti, jei avarijų neįvyktų. Paprasčiau tariant, investicijos į saugumą reiškia didesnį produktyvumą ir greitį“, – aiškina Carlas Johanas Almqvistas.

Paveikslėlyje parodytos su avarijomis susijusios išlaidos

* Paveikslėlyje parodytos su avarijomis susijusios išlaidos.


Transporto įmonių versle prastova yra lemiamas veiksnys. Pasak Carlo Johano Almqvisto, pinigų praradimo rizika, kaip ir bet kokia kita, yra paskatinimas pirmiausia pasirūpinti saugumu.

„Iš esmės saugumo prioritetas yra abipusiškai naudinga situacija. Jei avarijų įvyksta nedaug arba jų nėra visai, jums lieka daugiau laiko kelyje, todėl, trumpai tariant, sumažės išlaidų. Be to, jūsų vairuotojas ir kiti vairuotojai, taip pat dviratininkai ir pėstieji, bus saugesni. Ne mažiau svarbu ir tai, kad jūs taip pat išvengsite nematerialinių išlaidų, t. y. žalos savo reputacijai ar įvaizdžiui.“

Tačiau, kaip jau minėta anksčiau, vien tik saugos funkcijos nepadės. Carlas Johanas Almqvistas pažymi, kad saugumas priklauso ne tik nuo sistemų, bet taip ir pat ir nuo paties svarbiausio dalyko – vairuotojo.

„Volvo Trucks“ saugos funkcijos nėra komfortiška sistema. Jos kuria pagalbos vairuotojui sistemą. Svarbiausia visiems, dirbantiems su kelių eismo saugumu, yra mokyti ir sutelkti dėmesį į saugų vairuotojo elgesį. Saugumas ir visa kita susiję su vairuotoju, kai kalbama apie saugą, degalų efektyvumą ir produktyvumą. Iš tiesų, norint pasiekti bendrą verslo sėkmę, vairuotojas yra labai svarbus.“

Tačiau tam, kad suvoktume, jog vairuotojas svarbiausias, kartais prireikia nemažai laiko, o kartais net įvyksta avarija. Carlas Johanas Almqvistas toliau aiškina:

„Mes matome, kad lengviau investuoti po avarijos į saugų sunkvežimį yra įmonei, patyrusiai rimtų nelaimių. Tai rodo, kad saugumas daugeliu atžvilgių yra susijęs su emocijomis. Norėtume, kad būtų daugiau bendrovių, galvojančių apie ateitį, investuojančių į saugumą, kol dar nieko neįvyko.“

„Volvo Trucks“ stengiasi rasti būdų, kaip kelti sąmoningumą, pavyzdžiui, kampanijos „Stop Look Wave“ ir „See and Be Seen“, kurių tikslas – padėti vaikams suprasti, kaip bendrauti su sunkvežimio vairuotoju, kad jie patys būtų saugesni vykstant eismui.

„Jie keičia žmonių mąstymą. Mes visi turime veikti kartu, o pasitelkę itin kokybiškas mūsų sunkvežimių saugos funkcijas einame savo vizijos be avarijų link, tuo pačiu taupydami. Taigi, tai abipusiškai naudinga situacija“, – daro išvadą Carlas Johanas Almqvistas.

4 revoliucinės „Volvo Trucks“ saugos funkcijos

„Volvo“ transporto priemonės sujungtos debesijos ryšiu

Sistema
„Connected Safety“
Esant sistemai „Connected Safety“, transporto priemonės „Volvo“ gali keistis informacija tarpusavyje. Tai svarbus didesnės saugos keliuose aspektas. Jie gali apsikeisti tikralaike informacija apie eismo situaciją, todėl sumažėja nelaimingų atsitikimų rizika. Pristačiusi „Connected Safety“ sistemą, „Volvo“ atveria duris ateičiai. Sistema „Connected Safety“ šiuo metu galima Švedijoje ir Norvegijoje.

Dvi rankos ant vairo

Sistema
„Volvo Dynamic Steering“
Kadangi perversmą padariusi sistema „Volvo Dynamic Steering“ (VDS) buvo įdiegta 2013 m., tai iš esmės pakeitė daugelio žmonių vairavimo būdą. Tai padeda pasiekti puikų stabilumą važiuojant dideliu greičiu, visišką valdomumą judant mažu greičiu ir gerokai sumažina raumenų ir sąnarių apkrovą. Sistema „Lane Keeping Assist“ aktyvinasi ir padeda vairuotojui grąžinti sunkvežimį atgal į juostą, jei sunkvežimis netyčia per daug priartėja prie kelio juostos žymenų. Veikdama išvien su sistema „Stability Assist“, ji padeda sumažinti slydimo riziką. Tai reiškia didesnį saugumą ir mažesnę profesinių traumų riziką.

„Volvo FH“ su vaizdo kamera ir radaru priekyje esantiems objektams aptikti


Įspėjimo apie susidūrimą sistema su avarinio stabdymo funkcija
2012 m. sunkvežimiuose „Volvo Trucks“ pristatyta įspėjimo apie susidūrimą sistema su avarinio stabdymo funkcija. Tai aktyvioji saugos funkcija, kuri kartu su radaru ir vaizdo kamera nustato sunkvežimio priekyje esančias transporto priemones. Sunkvežimiui pernelyg priartėjus prie priešais važiuojančios transporto priemonės, įsijungia įspėjimo apie susidūrimą sistema su avarinio stabdymo funkcija ir perspėja vairuotoją. Jei reikia, sistema nuspaudžia stabdžius, kad būtų išvengta susidūrimo.

Saugos diržą besisegantis vyras


Saugos diržas
Paprastas būdas apsisaugoti įvykus avarijai – naudoti saugos diržą. „Volvo Trucks“ pradėjo naudoti saugos diržus transporto priemonėse 1979-aisiais.

Related News

Kelios kartos susitinka „Volvo“ variklių gamykloje Šiovdėje

Ji net nebuvo gimusi, kai 1993-aisiais buvo pristatytas pirmasis „Volvo“ FH.
O jis tuo metu gamybos linijoje jau buvo dirbęs ne vienus metus.
Susipažinkite su Nesma ir Danieliumi, kurie yra kolegos „Volvo“ variklių gamykloje, Šiovdėje, kur ...

Variklis D12 – absoliutus pokytis

1993-aisiais, kaip buvo pristatytas variklis D12, tai buvo tikra revoliucija. Buvo sakančiųjų, kad „Volvo“ aplenkė visus dešimčia metų į priekį. Göranas Nyholmas, į pensiją išėjęs „Volvo“ inžinierius, pasakoja istoriją nuo pat pradžių....

„Volvo FH“ – 25 metai novatoriškų sprendimų

„Volvo FH“ sulaukė didžiulės sėkmės. O vairuotojams, savininkams, saugai ir verslui naudingi novatoriški sprendimai toliau keičia žaidimo taisykles. „Reikia puoselėti kultūrą, leidžiančią žmonėms tyrinėti naujas idėjas. Ir struktūrą, įgyvendinančią ...