Kelios kartos susitinka „Volvo“ variklių gamykloje Šiovdėje

Ji net nebuvo gimusi, kai 1993-aisiais buvo pristatytas pirmasis „Volvo“ FH.
O jis tuo metu gamybos linijoje jau buvo dirbęs ne vienus metus.
Susipažinkite su Nesma ir Danieliumi, kurie yra kolegos „Volvo“ variklių gamykloje, Šiovdėje, kur reikšmingasis FH variklis atgyja. 
Kelios kartos susitinka „Volvo“ variklių gamykloje Šiovdėje

Nesma Odiso gimė 1993-aisiais, kai buvo pristatytas pirmasis FH sunkvežimis. Dabar ji dirba Šiovdėje, variklių gamykloje.

Vaikštinėjant Šiovdėje, gamybos vietoje „Powertrain“, apima jausmas, kad esi namuose. Žmonės čia iš tiesų negyvena, bet draugiška atmosfera ir tai, kad darbuotojai, atrodo, gerai pažįsta vienas kitą, kuria jaukią vizito pradžią. 

Nesma Odiso mums nuoširdžiai nusišypso ir susiriša savo ilgus plaukus į kasą. Ji dirba čia metus ir kelis mėnesius.

„Man čia labai patinka. Mano pamaina paprastai būna naktinė, o mano užduotis – surinkti variklio dalis. Pradžioje šiek tiek nervindavausi, bet po metų aš daug ko išmokau. Man tai – kasdienis iššūkis“, – sako ji.

Ji gyvena su savo vyru ir sūnumi Šiovdėje, o Švedijoje gyvena jau aštuonerius metus. Įsimintinieji 1993-ieji metai, kai pirmasis FH sunkvežimis pasiekė rinką, yra jos gimimo metai, taigi ji šio pirmojo FH sunkvežimio neprisimena.

„Oi, ne! Sunkvežimio pristatymo metu buvau mamos pilve. Aš net nežinojau apie FH sunkvežimius, kol neatvykau į Švediją. Suprantu, kad sunkvežimis ir variklis, be abejo, buvo labai sėkmingi. Geras jausmas rinkti tai, kas yra didelė ir svarbi šio sunkvežimio dalis.“

Kelios kartos susitinka „Volvo“ variklių gamykloje Šiovdėje

1993-aisiais Danielis Lundgrenas dirbo surinkimo linijoje operatoriumi.

Sunkvežimis ir reikšmingasis pirmasis variklis D12 yra tai, apie ką kolega Danielis Lundgrenas galvoja praktiškai kasdien. 1993-aisiais jis buvo surinkimo linijos operatorius, tad jis labai gerai prisimena pirmuosius savo surinktus variklius.

„Aš didžiavausi tuo, žinodamas, kad kažkas tuoj važiuos sunkvežimiu su „mano“ varikliu“, – nusišypso jis. 

Jo pareigos šiandien yra dvigubos: Pirmaujančių gaminių audito ir „CoP“ testavimo, kurio metu variklis išbandomas įvairiais būdais, vadybininkas, taip pat kokybės kontrolės vairuotojas, kur jis daugiausia dėmesio skiria gaminių kokybei. Danielis dirba bendrovėje nuo 17 metų.

„Kai pradėjau, beveik viską reikėjo daryti rankiniu būdu. Dabar Nesma valdo robotus, o anksčiau mes jų neturėjome detalėms surinkti. Tačiau jausmas būti su kolegomis yra toks pat. Be to, „Volvo“ yra bendrovė, kurioje augi, o aš tai labai vertinu. Tiesą sakant, tai norėčiau perduoti kaip patarimą Nesmai. Augti ir šviesti save yra daug galimybių“, – sako Danielis.

Nesma linkteli pritardama. Jos užduotis yra iš dalies valdyti robotus, tačiau tam operatorius taip pat turi įdėti pastangų.

„Pradžioje buvo sudėtinga. Galiu tik įsivaizduoti, kaip viską reikėjo daryti rankiniu būdu“, – sako ji. 

Kalbant apie patarimą pasinaudoti galimybe tobulėti, ji jau planuoja ateitį.

„Toliau tęsiu studijas čia, Šiovdėje, ir imsiu studijuoti verslo administravimą. Norėčiau likti „Volvo“, bet baigusi studijas turėčiau dirbti finansų skyriuje.“

Mes einame toliau, o Danielis ir Nesma linksmai pasisveikina su pakeliui sutiktais žmonėmis. Šiovdė yra gana mažas Švedijos miestelis, tad „Volvo“ gamykla itin svarbi jo identitetui.

„Čia žmonės dirba kartomis. Mano sūnus, taip pat gimęs 1993-aisiais, irgi čia dirba“, – sako Danielis, o Nesma papildo:

„Kitas gimė tuo pačiu metu kaip ir FH sunkvežimis. Nuostabu.“ 

Faktai Nesma Odiso
Amžius: 24 (lapkričio 25 d.)
Gyvena: Šiovdėje
Šeima: Vyras ir sūnus
Ką aš veikiau „Volvo“ 1993-aisiais: Nebuvau gimusi
Mano darbas „Volvo“ dabar: Operatorė
Geriausias dalykas, dirbant Šiovdės gamykloje: Tai, kad aš jaučiuosi kaip namie ir turiu galimybę tobulėti
Laisvalaikis: Aš sportuoju ir leidžiu laiką su savo šeima

 

Faktai Danielis Lundgrenas
Amžius:
48
Gyvena: Šiovdėje
Šeima: Trys suaugę vaikai, anūkai ir mano šuo Sixten
Ką aš veikiau „Volvo“ 1993-aisiais: Dirbau operatoriumi ir prisidėjau kuriant naują variklio D12 surinkimo linijos padalinį
Mano darbas „Volvo“ dabar: Pirmaujančiojo produkto audito ir koordinavimo vadybininkas
Testavimas (50 %) ir kokybės kontrolės vairuotojas (50 %)
Geriausias dalykas, dirbant Šiovdės gamykloje: Nuostabūs žmonės!
Laisvalaikis: Aš dirbu namuose, važinėju motociklu, leidžiu laiką su šeima ir šunimi

 

Faktai apie Šiovdės gamyklą 

  • Šiovdės gamykla yra „Volvo Group Trucks Operations“ dalis ir veikia jau daugiau nei šimtą metų. Šiandien gamykla yra pasaulinės klasės gamybos objektas, tiekiantis „Volvo Group“ dyzelinius variklius ir jų komponentus. 
  • Darbuotojų skaičius: apie 3 000. 
  • Bendras Šiovdės gamyklos plotas yra 265 000 m², kuris gali būti prilygintas maždaug 50 futbolo aikščių.
  • Pagrindiniai Šiovdės gamyklos procesai yra liejimo, apdirbimo ir surinkimo darbai. Įmonė eksportuoja variklius ir variklių komponentus „Volvo Group“ gamykloms į visus pasaulio žemynus.

Panašūs straipsniai

Variklis D12 – absoliutus pokytis

1993-aisiais, kaip buvo pristatytas variklis D12, tai buvo tikra revoliucija. Buvo sakančiųjų, kad „Volvo“ aplenkė visus dešimčia metų į priekį. Göranas Nyholmas, į pensiją išėjęs „Volvo“ inžinierius, pasakoja istoriją nuo pat pradžių....

Sauga kaip sąnaudų taupymo priemonė

„Volvo“ FH – vienas saugiausių pasaulyje sunkvežimių – yra aukštos kokybės saugos funkcijų inovacijų lyderis. Esant sąmoningam vairuotojo požiūriui į saugumą, investicijos į saugos priemones gali padėti sutaupyti transporto įmonėms. Mes susitikome su ...

25 „Volvo FH“ novatoriški sprendimai

Nuo pat pradžių „Volvo FH“ keitė ateitį. 1993 m. nustatęs naujas taisykles, jis toliau verčia naują vairuotojų komforto, saugos, našumo ir pritaikymo verslui puslapį. Štai čia pateikti 25 novatoriški sprendimai ir ypatybės, kurie padėjo „Volvo FH“ ...