Volvo Trucks

Lietuva

×

Naujieji ES degalų sąnaudų ir CO2 kiekio standartai ir laukiantis kelias

| 4 min. skaitinys | 4 min. skaitinys
Nuo šiol visi Europos sunkvežimiai turi atitikti griežtus ES degalų sąnaudų ir CO2 kiekio standartus. „Volvo Trucks“ daug investuoja į naujuosius tvaraus transporto sprendimus ir stengiasi pasiruošti didžiuliam poveikiui, kurį šie standartai turės visai sunkvežimių pramonei.
Larsas Martenssonas apie ambicingus ES CO2 kiekio mažinimo tikslus

Kokie naujų teisės aktų reikalavimai?
„Nuo 2019 m. sausio 1 d. visi sunkvežimių gamintojai turi deklaruoti Europoje parduodamų naujų sunkvežimių degalų sąnaudas ir išmetamo anglies dioksido kiekį. Tai pirmasis deklaravimo proceso žingsnis, padėsiantis mūsų sektoriui pasiekti ambicingą tikslą – išmetamo CO2 kiekį iki 2025 m. sumažinti 15 proc., o iki 2030 m. – 30 proc.“

Kokia „Volvo Trucks“ pozicija dėl ES priimtų naujų teisės aktų?
„Manome, kad tai teigiamas žingsnis. Bet bus nepaprastai sunku, nes visas sektorius turės dvigubai greičiau įgyvendinti sprendimus, mažinančius išmetamo anglies dioksido kiekį. Tačiau galime pasidžiaugti, kad reikšmingai sumažės išmetamo anglies dioksido kiekis ir padidės sveika konkurencija tarp gamintojų, skubančių pasiūlyti naujos technologijos sprendimus. Taip pat esame įsitikinę, kad labiau integruotas visa apimantis požiūris gali atverti duris dar didesnėms galimybėms. Tai liečia ne tik naują technologiją – taip pat svarbu atkreipti dėmesį į aplinką tausojantį vairavimą, tvarius jėgos agregatus, paprastesnį biokuro prieinamumą ir didesnio pajėgumo transportą.

Kaip „Volvo Trucks“ patenkins didėjantį tvarių sprendimų poreikį?
„Nuosekliai investuodama į naują, tvaresnę technologiją. Jau pristatėme pirmuosius elektrinių sunkvežimių modelius ir šiais metais pradėsime serijinę gamybą. Be to, galime pasiūlyti alternatyvius jėgos agregatus, pvz., varomus SGD ir biodujomis. Be to, matome, kaip galėtume iš esmės patobulinti visą transporto priemonę – siūlomo asortimento pavarų dėžes, jėgos agregatus, padangas ir aerodinamiką. Norime klientams padėti pasiūlydami konkrečiai jų poreikius tenkinančius ekonomiško degalų vartojimo sprendimus.“

Kodėl vežėjai turėtų investuoti į tvaresnį transportą?
„Nes tai kelias į ateitį. Kadangi tai ilgalaikė investicija, efektyviau degalus naudojančius sunkvežimius galima perparduoti už geresnę kainą. Tai, ar sunkvežimis yra elektrinis, ar varomas dujomis, gali būti reikšmingas veiksnys sprendžiant, ką pirkti. Esame tikri, kad klientams ir transporto priemonių pirkėjams, nusprendusiems žengti į ateitį, šis patobulintas sprendimas bus naudingas.“

Kaip paskatos mažinti išmetamo anglies dioksido kiekį galėtų paspartinti perėjimo procesą?
„Volvo Trucks“ pataria suteikti didesnes finansines paskatas vežėjams, nusprendusiems investuoti į mažesnį poveikį klimato kaitai turinčias naujas transporto priemones. Kadangi šiame sektoriuje didelis dėmesys skiriamas naujoms technologijoms, bet marža nėra didelė, veiklos išlaidas mažinančios mokesčių paskatos iš esmės pakeistų grynųjų pajamų eilutę. Be to, esame tikri, kad būtina daugiau investuoti į įkrovimo ir degalų papildymo infrastruktūrą.“

Ko reikia norint iki 2030 m. 30 procentų sumažinti transporto išmetamų teršalų kiekį?
„Trumpai tariant, siekdami to pačio tikslo turi bendradarbiauti transporto priemonių gamintojai, energetinių paslaugų įmonės, vežėjai ir jų klientai. Tai didžiausias iššūkis, su kuriuo esame susidūrę, ir tiesiog privalome spėti koja kojon su technikos raida – dabartinis ES patvirtinimo procesas yra per lėtas. Teigiamai vertinu padėtį mūsų sektoriuje. Iki šiol mums neblogai sekėsi, o ateityje bus dar geriau.“ 

ES DEGALŲ SĄNAUDŲ STANDARTAI

  • Vidutinis išmetamo CO2 kiekis turi būti sumažintas 15 proc. iki 2025 m. ir 30 proc. iki 2030 m. (ataskaitiniai metai – 2019 m.).
  • ES teisės aktai, reglamentuojantys sunkiasvorių sunkvežimių išmetamo CO2 kiekį, taikomi visoms nuo 2019 m. pagamintoms ir užregistruotoms transporto priemonėms.
  • Mažinimo lygis taikomas vidutiniam atitinkamų gamintojų sunkvežimių išmetamo anglies dioksido kiekiui.
  • Nuo 2019 m. sausio 1 d. visi nauji ES parduodami sunkiasvoriai sunkvežimiai privalo turėti deklaraciją, kurioje būtų nurodytos degalų sąnaudos ir išmetamas CO2 kiekis. Nustatytas mažinamas anglies dioksido kiekis grindžiamas deklaracijoje nurodytomis vertėmis.
  • Intensyviam kelių eismui galima priskirti tik penkis procentus viso Europos Sąjungoje išmetamo šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekio.