Volvo Trucks

Lietuva

×

„Tai daro didžiulį skirtumą“: Ženklus degalų ir „AdBlue“ taupymas sudėtinguose Suomijos keliuose

| 4,5 min. skaitinys | 4,5 min. skaitinys
Suomijos įmonė „Kuljetusliike Antti Airaksinen“ neseniai pradėjo naudoti „Volvo FH“ su „I-Save“ maisto produktams pristatyti. Degalų sąnaudos nuo to laiko sumažėjo 4,5 litro 100 kilometrų ir tai padarė didelę įtaką įmonės pelningumui.

„Volvo FH“ tylią, ūkanotą popietę rieda atokiais, apsnigtais miško keliais rytinėje Suomijos dalyje. Toni Korhonen pakeliui pristato daugiau šaldytų maisto produktų į mažų kaimelių aplink Kuopio miestą, kuriame gyvena apie 120 000 gyventojų, parduotuves. 

„Keliai čia yra sudėtingi, storu sniegu padengta daugybė kalvų ir staigių posūkių. Turiu dažnai sustoti, kartais keliolika kartų viename mažame mieste. Tai gali „suvalgyti“ daug degalų.“

2018 m. viduryje „Kuljetusliike Antti Airaksinen“ (kuris išvertus reiškia „Antti Airaksinen transportas“) pagal eksploatacinę bandymų programą įsigijo pirmąjį „Volvo FH“ su „I-Save“. D13 „Turbo Compound“ variklis sunaudoja perteklinę energiją, kad būtų užtikrintas didesnis sukimo momentas, todėl sunkvežimis yra galingas ir taupantis degalus.

„Naujas sunkvežimis jau padarė didžiulę įtaką mūsų veiklai“, – sako Antti Airaksinen, kuris yra 1990 m. įkurtos šeimos įmonės generalinis direktorius.

„Degalų sąnaudų skirtumas yra 4,5 litro 100 kilometrų. Jei sunkvežimis gerai vairuojamas suvartoja 4,5 litro mažiau dyzelino, tai turi didelio poveikio, kai suvartojama du milijonai litrų degalų per metus.“ 

Kiekvienas įmonės sunkvežimis per metus nuvažiuoja apie 180 000–250 000 kilometrų, todėl Antti daug dėmesio skiria degalų taupymui, stebėdamas kiekvieno vairuotojo degalų vartojimo našumą ir vairavimo stilių per „Volvo Trucks“ parko valdymo sistemą „Dynafleet“. Ypatinga svarba skiriama tuščiosios eigos laiko mažinimui siekiant maksimaliai padidinti degalų išteklius. Tuščiąja eiga veikiančio variklio išjungimas yra tik viena iš funkcijų, įtrauktų į „I-Save“, ir, pasak Antti, ji buvo labai naudinga.

Naujasis „Volvo FH“ su „I-Save“ jau tapo populiarus tarp komandos. „Mūsų vairuotojams naujas sunkvežimis labai patinka“, – šypsodamasis sako Antti Airaksinen. „Jo sukimo momentas mažų sūkių diapazone buvo visų giriamas. Važiuojant į kalną, reikia rečiau perjungti pavaras. Tiesą sakant, mūsų trijų žmonių komandai toks sunkvežimis patinka taip, kad jie nenori jo atiduoti keičiantiems vairuotojams.“

Toks galingas, tačiau degalus tausojantis sunkvežimis turėjo didelės įtakos mūsų pristatymams.“

Maždaug 90 procentų Antti įmonės pajamų gaunama iš maisto pramonės. Jų transporto priemonės daugiausia naudojamos Suomijoje, nors viena važinėja ir po Beniliukso šalis. Vairuotojai reguliariai važiuoja maršrutu iš Suomijos sostinės Helsinkio į Kuopio. Iš Kuopio kroviniai pristatomi į netoliese esančius mažus miestelius ir kaimus.

Naujasis „Volvo FH“ su „I-Save“ važiuoja ilgas valandas trimis pamainomis šešias dienas per savaitę. „Rytinės Suomijos kaimiškos vietovės kelia sunkumų giliausią žiemą“, – sako Antti Airaksinen. „Tai, kad turime tokį galingą, tačiau degalus tausojantį sunkvežimį, labai pakeitė mūsų pristatymus. Mes taip pat labai džiaugiamės, kad „Volvo“ teikia centralizuoto aptarnavimo ir techninės priežiūros paslaugas Kuopyje. Vietiniai autoservisai dirba ypač lanksčiai, o tai yra patogu mums.“

Kita D13TC variklio vertinama funkcija yra aušinama išmetamųjų dujų recirkuliacijos sistema, kuri sumažina azoto oksido kiekį degimo proceso metu. Tai savo ruožtu sumažina „AdBlue“ poreikį. „Variklis suvartoja 50 procentų mažiau „AdBlue“ nei ankstesni modeliai, o tai, žinoma, padeda mums taupyti“, – sako Antti Airaksen. „Kadangi įveikiame didesnius atstumus, tikimės, kad „I-Save“ prisidės prie įmonės pelningumo didinimo.“ 

Vėl kelyje vairuotojas Toni Korhonen su šaldytos duonos siunta važiuoja į nedidelį Kaavi kaimą. 

Mano komanda ir aš norime šio sunkvežimio. Mes neduodame jo niekam kitam!

Jis penkerius metus vairuoja sunkvežimį ir keturis iš jų dirbo „Kuljetusliike Antti Airaksinen“, dažnai veždamas krovinius naktimis į mažas savivaldybes aplink Kuopio. „Čia labai gražu ir atoku, ir man patinka sėdėti už tokio patikimo sunkvežimio vairo. Aš vairavau kitų prekės ženklų sunkvežimius, tačiau „Volvo“ man patinka dėl geros vairavimo padėties ir patogumo“, – sako jis ir priduria: „Šešis mėnesius dirbau sunkvežimiu „Volvo FH“ su „I-Save“. Man ir mano kolegoms labai patinka jo žemas sukimo momentas ir kaip jis traukia į kalną. Mano komanda nori šio sunkvežimio – mes jo neperduosime niekam kitam! “

 

„Volvo FH“ su „I-Save“ įsukančio į sniegu padengtą kelią vaizdas iš arti

„Kuljetusliike Antti Airaksinen Oy“
Įsteigta:
1990 m.
Savininkas: Antti Airaksinen
Darbuotojų skaičius: 80, iš kurių 50 yra vairuotojai
Kroviniai: šaldytos ir kontroliuojamos temperatūros kroviniai
Sunkvežimių skaičius: 27, iš kurių 23 yra „Volvo“
Didžiausias klientas: „Kesko“
Istorija: šeimai priklausanti įmonė buvo įkurta 1990 m. kovo mėn. Kuopyje, Suomijoje. Iš pradžių vykdydami tiek vidaus, tiek tarptautinius pristatymus, 1997 m. jie daugiausia dėmesio skyrė vietiniam tiekimui.
Paslaugos: bendrovė specializuojasi pristatydama šaldytus ir atvėsintus maisto produktus ir eksploatuoja 26 sunkvežimius su priekabų deriniais, iš kurių beveik visi yra „Volvo“.

„Volvo FH“ su „I-Save“
„Volvo FH“ su „I-Save“ yra efektyviausia iki šiol „Volvo Trucks“ degalus taupanti tolimųjų reisų transporto priemonė. Jos D13TC variklis ir atnaujintos degalų taupymo funkcijos buvo sukurtos siekiant iki septynių procentų sumažinti degalų sąnaudas. D13TC variklyje naudojama „Turbo Compound“ technologija taikoma didelės galios orlaivių varikliuose, pritaikytuose keliams, kai TC blokas pakartotinai panaudoja šilumą ir energiją iš sunkvežimio išmetamųjų dujų. Visi jėgos agregatai taip pat buvo sukalibruoti siekiant maksimalaus degalų vartojimo efektyvumo. Nauja stūmoklio konstrukcija leidžia prarasti mažiau šiluminės energijos. Be to, „I-Save“ integruotos „Volvo Trucks“ moderniausios technologijos, t. y. žemėlapiais paremta programinė įranga „I-See“ ir „I-Cruise“ su „I-Roll“. Ji ypač tinka tolimųjų reisų operatoriams, kurie paprastai nuvažiuoja daugiau nei 120 000 km per metus.