Trucks

„Sunku pranokti“: „Volvo FH“ su „I-Save“ sumažina degalų sąnaudas iki 24 litrų 100 km

| 4 min. skaitinys | 4 min. skaitinys
Po daugelio nuolatinio degalų vartojimo efektyvumo gerinimo metų „Manuel Gonzalez Transportes“ manė, kad transporto priemonių parkas pasiekė tokį lygį, kad daugiau sumažinti sąnaudų jau negalima. Tada įmonė išbandė naująjį „Volvo FH“ su „I-Save“.

Antonio Pérez 30 metų vairuoja sunkvežimį, iš jų 28-erius metus dirba įmonėje „Manuel Gonzalez Transportes“. Jo tėvas buvo sunkvežimio vairuotojas, kaip ir jo šeši broliai. Taigi, galima pagrįstai teigti, kad jis išmano sunkvežimius; jis nedvejodamas pasinaudojo proga būti vienas iš pirmųjų, vairuojančių naują „Volvo FH“ su „I-Save“.

„Vairavimas yra labai sklandus, nes esant tokiems mažiems sūkiams jūs beveik nieko negalite išgirsti“, – sako jis, važiuodamas per šiltą, sausringą centrinę Ispaniją. „Man patinka naujasis variklis, nes geriau reaguoja esant mažiems sūkiams. Galite naudoti aukštesnę pavarą, nes sukimo momentas gerai išlaikomas. Kadangi mažiau perjunginėjate pavaras, žinoma, sunkvežimis suvartoja mažiau degalų.“ 

Tai yra maloni žinia operacijų vadovui ir „Manuel Gonzalez Transportes“ dalininkui Thomás Fernández. „Esant dabartinėms kainoms, degalų sąnaudos yra tikrai svarbios“, – aiškina jis. „Maržos yra labai mažos, o šiais laikais kaina yra labai svarbi. Aš šiame versle jau 30 metų ir ne visada buvo taip, bet dabar visos transporto sektoriaus įmonės susiduria su šia problema. Jūsų paslaugos negali būti brangesnės nei kieno nors kito.“

Galite naudoti aukštesnę pavarą, nes sukimo momentas gerai išlaikomas. Kadangi mažiau perjunginėjate pavaras, žinoma, sunkvežimis suvartoja mažiau degalų.“

„Manuel Gonzalez Transportes“ yra Madrido pakraštyje įsikūrusi šeimos verslo įmonė, kuri per pastaruosius 50 metų palaipsniui augo ir plėtėsi, o dabar turi daugiau nei 80 sunkvežimių parką. Įmonės ateičiai yra gyvybiškai svarbu sėkmingai iki minimumo sumažinti degalų sąnaudas ir tuo pačiu išlaidas. 

„Šiuo metu mūsų vidurkis yra maždaug 28 litrai 100 kilometrų, tačiau prieš ketverius metus vidurkis buvo 35 litrai, o prieš aštuonerius metus – 38 litrai“, – teigia Thomás Fernández. „Sąnaudos mažėja, bet tai buvo nelengva, nes pradėjus naudoti „Euro5“ ir „Euro 6“ emisjos reikalavimus atitinkančius sunkvežimius, vartojo daugiau degalų. Mes galime pasirinkti norimos komplektacijos sunkvežimį, ratus ir panašiai, kas išties yra labai naudinga. Tačiau kalbant atvirai, galime padaryti tik tiek, nes mes patys negaminame sunkvežimių.“

Tačiau Thomás Fernández mano, kad sektorius pasiekė lūžio tašką, kur gamintojai gali sukurti Europos emisijos standartus atitinkančius variklius, kurie taip pat taupytų degalus. Jis kaip puikų pavyzdį pateikia naują „Volvo FH“ su „I-Save“. Bendrovė kelis mėnesius bandė naująjį modelį skirtingais maršrutais su įvairiais kroviniais ir visada gavo tuos pačius teigiamus rezultatus.

„Degalų sąnaudos per pastarąsias kelias savaites jau sumažėjo dviem litrais ir jas sumažinome iki 24 litrų 100 kilometrų. 13 litrų varikliui labai sunku pasiekti tokias degalų sąnaudas, ir aš manau, kad tai bus sunku pranokti. Manome, kad ilgainiui šios sąnaudos dar labiau sumažės.“

„Volvo FH“ su „I-Save“ yra naujausias „Volvo Trucks“ modelis, kurį kelerius metus eksploatuos „Manuel Gonzalez Transportes“. „Mes visada esame atviri išbandyti naujus sprendimus ir sunkvežimius, jei manome, kad jie gali būti gera investicija“, – sako Thomás Fernández. „Dauguma mūsų sunkvežimių yra „Volvo“ ir mes labai ilgą laiką glaudžiai bendradarbiaujame su „Volvo Trucks“.

Be mažų išlaidų ir konkurencingumo, kita pagrindinė „Manuel Gonzalez Transportes“ problema yra vairuotojų trūkumas. Su šiuo iššūkiu susiduria visas Ispanijos transporto sektorius, o viena iš priežasčių yra didelės išlaidos vairuotojo pažymėjimui gauti. Siekdama spręsti šią problemą, įmonė samdo vairuotojus be patirties ir juos apmoko. Todėl bet kokie sprendimai, galintys palengvinti sunkvežimio vairavimą ir padėti nepatyrusiems vairuotojams taupyti degalus, pavyzdžiui, atnaujinta „I-See“, taip pat kelia didelį susidomėjimą. Thomás Fernández nuomone, šios funkcijos poveikis vairavimui yra neišvengiama našumo ir efektyvumo gerinimo dalis.

„Kiekvienai naujai transporto priemonei reikalingas pritaikymo laikotarpis, nes reikia laiko geriau pažinti transporto priemonę ir išmokyti žmones ją valdyti“, – sako jis. „Kai pasirodė pirmosios automatizuotos pavarų dėžės, niekas jų nenorėjo. Daugelis sakė, kad sunku manevruoti ir kad pavaros yra praleidžiamos. Šiuo metu niekas nebenori mechaninės pavarų dėžės. Tas pats nutiks ir čia.“

„Degalų sąnaudos per pastarąsias kelias savaites jau sumažėjo dviem litrais ir jas sumažinome iki 24 litrų 100 kilometrų.

Tačiau kai kurie dalykai visada išliks tie patys, pavyzdžiui, sėkmingos transporto įmonės valdymo pagrindai: „Jums visada reikės gerų žmonių ir gerų transporto priemonių. Jums nepavyks, jei turėsite tik žmones, bet neturėsite transporto priemonių.“ 

 

Manuel Gonzales Transportes
Įsteigta:
1960-aisiais.
Savininkas: šeimai priklausantis verslas, kurį įkūrė Manuel González Blázquez.
Darbuotojų skaičius: 125 (iš jų 86 vairuotojai).
Kroviniai: šaldyti ir kontroliuojamos temperatūros kroviniai.
Sunkvežimių skaičius: 82 (daugiausia „Volvo Trucks“ ir keletas „Renault Trucks“, MAN ir „Iveco“).
Istorija: šeimai priklausanti „Manuel Gonzalez Transportes“ veikia 1960-ųjų. Šiandien transporto bendrovė turi aštuonis padalinius Ispanijoje ir Portugalijoje.
Paslaugos: bendrovė siūlo platų įvairių krovinių gabenimo paslaugų spektrą, pradedant skubių siuntų pristatymu bet kurioje Europos vietoje ir baigiant įvairiarūšių konteinerių gabenimu.


„Volvo FH“ su „I-Save“

„Volvo FH“ su „I-Save“ yra efektyviausia iki šiol „Volvo Trucks“ degalus taupanti tolimųjų reisų transporto priemonė. Jos D13TC variklis ir atnaujintos degalų taupymo funkcijos buvo sukurtos siekiant iki septynių procentų sumažinti degalų sąnaudas. D13TC variklyje naudojama „Turbo Compound“ technologija taikoma didelės galios orlaivių varikliuose, pritaikytuose keliams, kai TC blokas pakartotinai panaudoja šilumą ir energiją iš sunkvežimio išmetamųjų dujų. Visi jėgos agregatai taip pat buvo sukalibruoti siekiant maksimalaus degalų vartojimo efektyvumo. Nauja stūmoklių konstrukcija leidžia prarasti mažiau šiluminės energijos. Be to, į „I-Save“ yra integruotos „Volvo Trucks“ moderniausios technologijos, t. y. žemėlapiais pagrįsta „I-See“ programinė įranga  ir „I-Cruise“ su „I-Roll“. Ji ypač vežėjams, gabenantiems krovinius tolimaisiais atstumais, kurie paprastai nuvažiuoja daugiau nei 120 000 km per metus.