Trucks

Statybų sektoriaus vežėjas „EG Eriksson“ išbando naująjį „Volvo FMX“

7 min. skaitinys 7 min. skaitinys
Naujasis „Volvo FMX“ buvo specialiai sukurtas, kad darbas statybų sektoriuje būtų lengvesnis, saugesnis ir patogesnis. Švedijos statybų sektoriaus vežėjas „EG Eriksson“ išbandė naująjį FMX.
Įmonei „EG Eriksson“ naujasis „Volvo FMX“ yra sveikintinas transporto priemonių parko papildymas.

Slinde, netoli nuo Šelefteo (Švedijos šiaurės rytų pakrantėje), esančiame betono fabrike vyksta intensyvus darbas. Į tris „EG Eriksson“ sunkvežimius pakraunamas betonas šios dienos pristatymui. Vežėjo sunkvežimius su mėlynomis kabinomis, retro stiliaus apipavidalinimu ir raudonomis betono maišyklėmis lengva pastebėti.

Tačiau viena iš kabinų išsiskiria. Vietoj išskirtinės mėlynos spalvos dažų su pilkomis raidėmis, kabina užmaskuota juodai baltu ornamentu. Po juo slepiasi bandomasis sunkvežimis – visiškai naujas „Volvo FMX“.

Naujasis „Volvo FMX“ yra ilgai lauktas modelis, kuris daug ką pakeis, ypač kalbant apie vairuotojo darbo aplinką.
Joakimas Erikssonas, savininkas

„Kai mūsų paklausė, ar norėtume išbandyti naująjį modelį, natūralu, kad atsakėme „taip“. Mums patinka naujos technologijos ir mes paprastai esame pirmieji perkantys naujus sunkvežimių modelius čia, Šelefteo. Iš tikrųjų, „Volvo FMX“ yra sunkvežimis, kuris geriausiai tinka mūsų atliekamoms užduotims, tačiau kadangi buvo galima įsigyti tik senesnį modelį, nusprendėme įsigyti „Volvo FH“, – sako Joakimas Erikssonas, vienas iš dviejų „EG Eriksson“ bendrasavininkių.

Vežėjas specializuojasi betono vežimo srityje ir dirba tiek statybų, tiek kasybos pramonėje. Kaip bandymų klientui, dabar jam buvo paskirta užduotis išbandyti ir tobulinti naujus „Volvo Trucks“ gaminius ir paslaugas. Speciali įranga įrašo visus duomenis iš sunkvežimio ir kas du mėnesius serviso centre atliekama apžiūra. Vairuotojas dažnai kalbasi su bandymų inžinieriumi ir pateikia atsiliepimų apie gaminį bei gauna informacijos apie naujas funkcijas. Visa tai daroma, kad „Volvo Trucks“ gaminių kūrimo komanda galėtų aptikti ir išspręsti galimas triktis kaip įmanoma greičiau.

Naujajame FMX įrengta betono maišyklė, kuri išlaiko apie aštuonis kubinius metrus betono. Prireikus per 15 minučių betono maišyklę galima pakeisti žvyro pakrovimo platforma.

Įmonei „EG Eriksson“ naujasis „Volvo FMX“ yra sveikintinas transporto priemonių parko papildymas. Jo gimtajame mieste Šelefteo šiuo metu vykdomas didžiausias Švedijos pramoninis projektas – „Northvolt“ akumuliatorių gamyklos statybos. 100 futbolo aikščių dydžio teritorijoje beveik 3 000 žmonių netrukus gamins ličio jonų akumuliatorius elektrinių automobilių pramonei.

Bendruomenei naujoji gamykla reiškia ne tik naujas darbo galimybes, bet ir daugybės naujų namų, mokyklų bei infrastruktūros poreikį: „Čia tikrai vyksta daug statybų ir mes pastebime dar kai ką: žiemą mums paprastai sumažėja vežimo užsakymų, bet ne šiais metais“, –sako Joakimas Erikssonas.

Pristatymas į statybvietes gali keistis kiekvieną dieną, bet užduotys kasyklose yra labiau nuspėjamos. Du sunkvežimiai važiuoja pamainomis – septynias dienas per savaitę visus metus – į Renström kasyklą, esančią už maždaug 40 km į šiaurės rytus nuo Šelefteo. „Pradėjome vežti betoną į kasyklą 2008-iais. Šie pristatymai mums svarbūs, nes suteikia nuolatinį darbą. Kasykloje visada reikia betono, nesvarbu, koks būtų oras. Taip nėra vykdant kitą veiklą. Jei pradeda lyti, yra rizika, kad tą dieną pristatymų į statybvietes nebus“, – sako Joakimas Erikssonas.

Kiekvieną dieną visus metus „EG Eriksson“ pristato betoną į Renström kasyklą netoli Šelefteo. Betonas naudojamas stiprinti kasyklos sienoms, kad būtų išvengta įtrūkių.

Joakimas Erikssonas yra trečiosios kartos atstovas dirbantis įmonėje įkurtoje jo senelio 1953 m. Veikla iš pradžių buvo vykdoma vieno žmogaus – buvo pervežamas žvyras ir mediena – bet įmonė iš lėto išsiplėtė. Šiandien joje dirba apie 20 darbuotojų ir naudojama apie 12 sunkvežimių, taip pat keli sunkvežimiai kitoms užduotims. Joakimui Erikssonui prisijungti prie šeimos verslo buvo natūralus sprendimas.

„Volvo Trucks“ atstovas Ericas Åströmas dirba su Joakimo Erikssono įmone beveik 15 metų.

„Sunkvežimį pradėjau vairuoti kitą dieną po mokyklos baigimo. Įmonės veiklai plečiantis reikėjo pasirūpinti daugybe kitų reikalų. Todėl dabar vežu krovinius, tik kai kas nors serga arba turime labai daug darbo. Tačiau vis dar manau, kad sunkvežimio vairavimas yra vienas iš smagiausių dalykų, kuriuos galima daryti“, – sako jis.

Per daugiau kaip 65-erius „EG Eriksson“ egzistavimo metus įmonė savo parke turėjo beveik vien „Volvo“ sunkvežimius. „Volvo“ atstovybė yra vos už kelių šimtų metrų ir jos serviso centro durys beveik visada atviros. Betoną pristatančiai įmonei terminai yra griežti, todėl, jei kyla problema, svarbu, kad sunkvežimis greitai vėl išvažiuotų į kelią. „Sėkmingai bendradarbiaujame su serviso centru ir visada gauname pagalbos, kai jos reikia. Jie žino, kad kartais mes tikrai skubame“, – sako Joakimas Erikssonas.

Šiandien sunkvežimių parką sudaro du „Volvo FMX“ ir dešimt „Volvo FH“. „Naujasis „Volvo FMX“ yra ilgai lauktas modelis, kuris daug ką pakeis, ypač kalbant apie vairuotojo darbo aplinką. Kai vežate betoną, per vieną pamainą turite įlipti į sunkvežimį ir iš jo išlipti 50–70 kartų. FMX įtaisytas žemesnis įlipimo laiptelis. Kadangi nereikia atlikti to papildomo veiksmo, darbuotojas daug mažiau pavargsta“, – teigia Joakimas Erikssonas.

Torbjörnas Forsmanas yra naujojo „Volvo FMX“ vairuotojas. „Vienas iš svarbiausių patobulinimų yra matomumas“, – sako jis.

Daugiausia vairuoju mieste, kur geras matomumas yra esminis veiksnys. Naujajame FMX langai yra didesni, o šoniniai veidrodžiai yra naujoje padėtyje. „Matomumas naujajame sunkvežimyje yra fantastiškas. Geras matomumas tiek priekyje, tiek šone, ir vaizdo neužstoja veidrodžiai“, – teigia Joakimas Erikssonas.

Torbjörnas Forsmanas yra vairuotojas, kuris praleidžia daugiausia laiko prie FMX vairo. Kiekvieną savaitę jis bendrauja su „Volvo Trucks“ bandymų skyriumi ir aptaria, kaip veikia sunkvežimis ir naujos jo funkcijos. Jis mano, kad tai didelis sunkvežimio, kurį jis paprastai vairuoja, atnaujinimas.

„Ne tik geresnis matomumas, bet naujoji kabina yra erdvesnė – yra daugiau vietos tiek viršuje, tiek aplink vairuotoją. Taip pat svarbu, kad darbas per daug nevargina – man tikrai patinka mano darbas ir noriu vairuoti kaip įmanoma ilgiau. Faktas, kad „Volvo FMX“ kabinoje yra žemesnis įlipimo laiptelis, yra labai svarbus. Taip pat ir faktas, kad sunkvežimyje įdiegta „Volvo“ dinaminio vairavimo sistema, kuri palengvina sunkvežimio vairavimą, ypač ankštose vietose“, – sako jis.

Torbjörnas Forsmanas yra santykinai naujas darbuotojas „EG Eriksson“ įmonėje, bet užėmė įvairias pareigas šeimos versle nuo praeito amžiaus devinto dešimtmečio pradžios. Jis vairuoja betono sunkvežimį maždaug tiek pat laiko. Kaip vairuotojas Torbjörnas Forsmanas praleidžia didžiąją savo pamainos dalį sunkvežimyje. „Kabina tampa kaip kolega. Todėl svarbu, kad viskas veiktų taip, kaip turėtų, kad būtų pakankamai erdvės, daug daiktadėžių ir modernios funkcijos, kad dirbti būtų paprasčiau. Naujasis FMX visa tai turi“, – sako jis.

Statybų bumas Šelefteo tęsis kelis ateinančius metus. Tačiau kas bus paskui, niekas nežino. Joakimui Erikssonui didelis iššūkis visada išlikti vienu žingsniu priekyje, tiek trumpalaikėje, tiek ilgalaikėje perspektyvose. „Šiuo metu esame taip užsiėmę planuodami pristatymus, kad sunku rasti laiko pagalvoti apie tai, kas gali būti ateityje, įskaitant tai, kiek sunkvežimių ir kiek darbuotojų mums reikės. Betono pramonė gana nenuspėjama, todėl galbūt būtų gerai išplėsti verslą. Tikiuosi, kad įmonė toliau augs ir kad mano vaikai vieną dieną norės perimti verslą“, – sako jis.

EG ERIKSSON
Istorija: 
Šeimos verslas, kurį 1953 m. įkūrė Erikas Gustavas Erikssonas Klutmarke, esančiame už Šelefteo (Švedijos šiaurės rytuose). Ankstyvais metais įmonė turėjo vos vieną sunkvežimį ir vežė žyrą bei medieną.
Veikla: įmonė specializuojasi betono vežimo srityje, daugiausia statybų ir kasybos pramonėje, tačiau taip pat veža žvyrą į betono fabrikus. Ji taip pat turi kelis krautuvus kitoms užduotims. 
Įkurta: 1953 m.
Savininkai: Joakimas Erikssonas ir Urbanas Erikssonas.
Darbuotojų skaičius: 20.
Sunkvežimių skaičius: 10 „Volvo FH“ ir 2 „Volvo FMX“. Nuo 2019 m. kovo mėn. įmonė taip pat išbandė naująjį „Volvo FMX“.
Transporto užduotys: betono ir žvyro vežimas.
Didžiausias klientas: „Byggbetong John Dahlgren“.