Volvo Trucks

Lietuva

×

Naujosios „Volvo FM“ kabinos interjeras: maksimalus komfortas vairuotojui

6 min. skaitinys 6 min. skaitinys
„Volvo FM“ kabinos interjero dizainas perkurtas pirmą kartą nuo jo pristatymo praeito amžiaus paskutinio dešimtmečio pabaigoje. „Volvo Trucks“ vyr. interjero dizainerė Carina Byström paaiškina, kas įkvėpė ją ir jos kolegas visiškai perkuriant kabiną.
„Volvo Trucks“ vyr. interjero dizainerė Carina Byström stovi priešais „Volvo FM“ dizaino eskizus ir spalvų pavyzdžius ant sienos
Carina Byström vadovavo naujosios erdvios „Volvo FM“ kabinos interjero perkūrimui – darbui, kuris buvo laikomas itin slaptu.

Pirmas dalykas, kurį pastebėsite įlipę į „Volvo FM“ kabiną, yra jos erdvumas. Paaukštinti statramsčiai suteikia visą kubinį metrą erdvės kabinos viduje, todėl yra daugiau vietos praktiškiems dalykams, tokiems kaip daiktadėžės. Tačiau tai taip pat padidina erdvumo pojūtį ir leidžia laisviau judėti. „Galimybė visiškai ištiesti rankas virš savęs daro tikrai didelį skirtumą. Arba judėti kabinoje rankoje laikant kavos puodelį. Tai suteikia laisvės pojūtį“, – sako Carina Byström. 

Norėjome užtikrinti, kad viskas būtų matoma ir lengvai pasiekiama iš vairuotojo vietos.
Kabinos prietaisų skydelio ir „Volvo FM“ sunkvežimio eskizai Kabinos dizaino strategija orientuota į išdėstymą aplink žmogų, kad vairuotojui būtų lengva viską pasiekti.

Carina Byström vadovavo „Volvo FM“ kabinos interjero perkūrimui – darbui, kuris prasidėjo „Volvo Trucks“ dizaino studijoje Geteborge beveik prieš penkerius metus ir iki šiol buvo laikomas itin slaptu. Nuo pat pradžių Carina ir jos komanda didžiausią dėmesį skyrė naujosios kabinos kūrimui atsižvelgiant į vairuotojų poreikius. Naujasis „Volvo FM“ turėjo būti tiek itin praktiškas, tiek patogus, nes tai ne tik įrankis ir darbo vieta – tai taip pat yra vieta pailsėti ir atgauti jėgas. Dizaino strategija orientuota į išdėstymą aplink žmogų, kad vairuotojui viską būtų lengva pasiekti.

Koncepcija „darbo ir poilsio kambarys“ buvo pagrindinis Carinos ir jos „Volvo Trucks“ dizaino komandos darbo įkvėpimo šaltinis. „Kaip vairuotojas jūs atliekate įvairiausias užduotis „Volvo FM“ kabinoje – vairuojate, administruojate, kartais atsiliepiate į skambučius, ieškote informacijos, pietaujate ir t. t., todėl erdvė turi būti universali. Tuo pačiu metu norėjome užtikrinti, kad viskas būtų matoma ir lengvai pasiekiama iš vairuotojo vietos“, – paaiškina Carina. 

Carina Byström kerpa odos pavyzdį, vaizdas iš viršaus Kai buvo kuriamas naujasis „Volvo FM“, Carina ir jos interjero dizaino komanda dirbo tiesiogiai su ergonomikos ekspertais, žmogaus ir mašinos sąveikos specialistais bei netgi medžiagų analitikais.

Be erdvumo, kitas dalykas, kuris iškart krenta į akį naujojoje „Volvo FM“ kabinoje, yra išskirtinis matomumas. Naujojoje kabinoje yra didesni ir žemesni langai, suteikiantys daug platesnį matymo lauką, taip pat nauji galinio vaizdo veidrodžiai bei vaizdo kamera keleivio pusėje. Įrodyta, kad geresnis matomumas iš kabinos turi tiesioginės įtakos trumpesniam vairuotojo reagavimo laikui. Kadangi „Volvo FM“ vairuotojai dažnai turi manevruoti ankštose vietose arba miestų gatvėse, tiesioginis matomumas yra ypač svarbus. 

Tačiau visiškas vairuotojo susitelkimas ir greitas reagavimas yra įmanomas ne tik dėl geresnio matomumo, bet ir mažesnio dėmesio blaškymo. Carina su kolegomis sunkiai dirbo, kad tai pasiektų naujajame „Volvo FM“. Naujojoje kabinoje įtaisytas naujas prietaisų skydelis, yra papildomų daiktadėžių ir 12 colių didelės raiškos prietaisų ekranas bei pasirenkamas 9 colių papildomas jutiklinis ekranas, skirtas pramogoms, navigacijai, transporto informacijai ir kameroms stebėti.

„Susidaro įspūdis, kad per pastarąjį dešimtmetį savo gyvenimą ir vairavimo aplinką perkrovėme blaškančia informacija. Visą šią informaciją sunku apdoroti. Turėjome progą nutraukti šią tendenciją. Šis dizaino perkūrimas buvo reali galimybė viską supaprastinti iki esminių dalykų ir prioritetą suteikti tam, ką matote ir kada. Tai taip pat leidžia jums pritaikyti ekraną pagal savo poreikius“, – teigia Carina.

Carina liečia juodo didelio sukibimo kilimėlio pavyzdį Didelio sukibimo kilimėliai buvo sukurti, kad vairuotojai jaustųsi užtikrintai ant jų padėję kojas.

Tai reiškia, kad, pavyzdžiui, piktogramų skaičius prietaisų skydelyje yra sumažintas, o pagrindiniai signalai ir įspėjimai yra sustiprinti fonine halogenine šviesa. Šviesa pasikeičia iš baltos į žalią, kai atliekamas veiksmas, pvz., kai suaktyvinamas posūkio signalas. Šviesa pasikeičia į geltoną, kad įspėtų vairuotoją apie problemą, ir į raudoną, kad nurodytų, jog kilo rimta problema ir sunkvežimį reikia sustabdyti.

Vairuotojas sėdi kabinoje ir naudojasi naujuoju jutikliniu papildomu ekranu Naujasis jutiklinis papildomas ekranas, kurį galima valdyti ir balsu arba ant vairaračio esančiais mygtukais, suteikia galimybę vairuotojams nepertraukiamai pasiekti įrankius, kurių jiems reikia.

Kitas iš dizaino komandos tikslų buvo suteikti „Volvo FM“ vairuotojams nepertraukiamą prieigą prie įrankių, kurių jiems reikia. Naująjį jutiklinį papildomą ekraną galima valdyti balsu arba ant vairaračio intuityviai išdėstytais mygtukais. 

„Norime, kad vairuotojas sutelktų dėmesį į kelią, todėl ekraną galima valdyti keliais būdais“, – sako Carina.

Carina Byström, atsirėmusi į „Volvo FM“ kabiną Carina pabrėžia, kad viena iš sėkmingo dizaino perkūrimo priežasčių buvo galimybė konsultuotis su daugybe „Volvo Trucks“ ekspertų.

Vairuotojams kabina taip pat yra poilsio vieta. Už vairuotojo sėdynės esanti „Volvo FM“ poilsio zona buvo atnaujinta, kad būtų patogesnė. Naujosios miegamosios kabinos gultas buvo pakeltas 17 cm, o tiek viršuje, tiek apačioje įrengtos papildomos daiktadėžės. Be to, kabinos patogumą dar labiau padidino sustiprinta kabinos izoliacija, kuri nepraleidžia šalčio, karščio ir triukšmo. 

Grindys dabar lygesnės, sutvirtintos ir aptaisytos specialiai sukurtais didelio sukibimo kilimėliais, kad vairuotojai jaustųsi užtikrintai ant jų padėję kojas tiek kabinos viduje, tiek lipdami į transporto priemonę. Be to, dėl naujos plonesnės ergonomiško dizaino „I-Shift“ pavarų svirties pereiti nuo sėdynės prie gulto tapo paprasčiau. 

Carina Byström paaiškina, kad nuo pat pradžių ji su kolegomis norėjo, kad visos dizaino detalės būtų nepriekaištingai suderintos. Tai reiškia, kad sunkvežimyje yra ne tik didelių atnaujinimų, bet ir sumanių sprendimų, kurie palengvina gyvenimą, bet kurių galite iškart nepastebėti. Pavyzdžiui, daiktadėžėse įtaisytas LED apšvietimas. „Tai santykinai smulki detalė, bet mes manome, kad vairuotojai tai įvertins. Juk kabina yra vieta, kur vairuotojai praleidžia daug laiko, todėl malonu, kad poilsio zona yra patogi ir šiek tiek jauki.“ 

Carina pabrėžia, kad viena iš sėkmingo „Volvo FM“ dizaino perkūrimo priežasčių buvo galimybė konsultuotis su daugybe „Volvo Trucks“ ekspertų. „Volvo FM“ dizaino komanda dirbo tiesiogiai su ergonomikos ekspertais, žmogaus ir mašinos sąsajos specialistais ir netgi medžiagų analitikais, kurie, pvz., intensyviai išbandė naująjį grindų kilimėlį, kad vairuotojai jaustųsi užtikrinai įlipdami į kabiną. „Gerame dizaine visi šie elementai turi derėti, kad būtų sukurta harmoninga aplinka darbui ir poilsiui“.

Naujasis „Volvo FM“

Ernis kelyje
„Volvo Trucks“ dizaineriai dažnai semiasi įkvėpimo iš šiaurės Švedijos gamtos. „Volvo FM“ atveju vienas iš įkvėpimo šaltinių buvo ernis, kresnas ir raumeningas mėsėdis, kuris gyvena tolimose laukinėse šiaurės teritorijose. Tai bet kokiam iššūkiui pasiruošęs gyvūnas, kuris turi daug jėgų, nepaisant mažo dydžio – jis dažnai nepabūgsta daug didesnių gyvūnų, net suaugusių lokių. 

Ernio violetinės, baltos ir pilkos spalvų iliustracija

Tvirtas ir universalus 
„Volvo FM“ gali būti ugniagesių sunkvežimis, žvyro sunkvežimis arba šiukšliavežis, o vairuotojai vaidina svarbų vaidmenį visuomenėje – jie yra tikri kasdienos didvyriai. Todėl norėjome, kad sunkvežimio dizainas būtų pagrįstas tvirtomis linijomis ir bruožais, kad jis atitiktų įvairias naudojimo paskirtis bei pozityviai sąveikautų su supančiu pasauliu.“

Junglus
Naujasis „Volvo FM“ sukurtas galvojant apie žmogaus ir mašinos sąveiką. „Sunkvežimis yra kaip niekad sumanus ir dalis mūsų darbo buvo užtikrinti, kad visos sistemos būtų sujungtos ir sklandžiai sąveikautų kiekvienoje situacijoje“.