Volvo Trucks

Lietuva

×

Naujas sunkvežimių eksploatacinės parengties ir stebėjimo realiuoju laiku standartas

7 min. skaitinys 7 min. skaitinys
Daugiau kaip 600 000 „Volvo“ sunkvežimių dabar perduoda techninės būklės duomenis ir šis skaičius kasdien didėja. Stebėjimas realiuoju laiku tapo tikrove, „Volvo Trucks“ žingsnis po žingsnio didina sunkvežimių eksploatacinės parengties lygį supaprastindama techninę apžiūrą ir padeda transporto įmonėms tesėti pažadą kiekvieną krovinį pristatyti laiku.
„Volvo Trucks“ šiuo metu taiko naujus duomenų iš tūkstančių sunkvežimių stebėjimo ir analizavimo realiuoju laiku metodus.

Iki 2025 m. norime pasiekti, kad nebebūtų neplanuotų sunkvežimių sustojimų“, – sako „Volvo Trucks“ eksploatacinės parengties viceprezidentas Markusas Efraimssonas. Tai ambicingas tikslas, bet jis tampa vis labiau įmanomas dėl technologinės pažangos.

Šiandien kiekviename „Volvo“ sunkvežimyje įdiegtos pažangiausios pramonėje telematikos ir diagnostikos sistemos. Tai – kartu su naujausiomis junglumo technologijomis – leidžia „Volvo Trucks“ nuotoliniu būdu stebėti ir analizuoti svarbiausių komponentų duomenis realiuoju laiku ir numatyti gedimą. 

Gauti sunkvežimio komponentų duomenys perduodami į „Volvo Trucks“ tarptautinį eksploatacinės parengties centrą Gente, Belgijoje. Čia jie apdorojami ir analizuojami. Jei gaunamas perspėjimas, apie jį pranešama vietos atstovui arba per nacionalinį eksploatacinės parengties centrą, kad būtų galima imtis prevencinių veiksmų prieš įvykstant gedimui. Šiuo metu stebėjimo realiuoju laiku paslauga galima kaip pasirenkamas „Volvo Gold“ sutarties punktas daugelyje Europos rinkų.

Eksploatacinės parengties paslaugų viceprezidentas Markusas Efraimssonas Eksploatacinės parengties paslaugų viceprezidentas Markusas Efraimssonas
Paslaugų kūrimo specialistė Shanna Schillewaert Paslaugų kūrimo specialistė Shanna Schillewaert

Shanna Schillewaert, kuri dirba paslaugų kūrimo specialiste kartu su daugiau kaip 500 technikų ir duomenų analitikų tarptautinio eksploatacinės parengties centro sunkvežimių stebėjimo padalinyje, paaiškina:  

„Mes ne tik renkame ir apdorojame didelį kiekį tikralaikių sunkvežimių duomenų, bet ir naudodamiesi pažangiomis mašininio mokymosi technologijomis juos analizuojame bei numatome gedimus. Esame sunkvežimių stebėjimo proceso centre, o mūsų techninės ir pramonės srities žinios taip pat gali padėti kurti algoritmus, pateikiančius tikslias prognozes apie sunkvežimio būklę.“

Dalis Shannos darbo yra užtikrinti dvikryptį informacijos srautą tarp centro technikų komandos ir „Volvo Trucks“. Tai daroma tam, kad būtų atsižvelgta į įžvalgas ir atsiliepimus ir tobulinama tarptautinio eksploatacinės parengties centro teikiama paslauga. 

Moteris su ausinėmis, sėdinti priešais ekraną „Volvo Trucks“ tarptautiniame eksploatacinės parengties centre „Volvo Trucks“ tarptautinis eksploatacinės parengties centras Gente, Belgijoje, siūlo 24 valandų techninį palaikymą 16 kalbų.

„Svarbu atminti, kad visame mūsų atliekamame procese dalyvauja žmonės. Nuolat dirbame, kad jis būtų kaip įmanoma sklandesnis“, – sako ji. 

Vienas iš pavyzdžių, kaip tarptautinis eksploatacinės parengties centras plėtojosi, yra darbas eliminuojant kalbos barjerus. Ar tai būtų perspėjimai apie numatomą gedimą, ar techninis palaikymas, tikslas yra komunikuoti kliento arba atstovo gimtąja kalba. Šiuo metu centras garantuoja šią paslaugą 16 skirtingų kalbų. 

Analizuodami duomenis, gautus reealiuoju laiku, galime imtis veksmų prieš kažkam įvykstant.

Iš pradžių tarptautinio eksploatacinės parengties centro sunkvežimių stebėjimo centre dirbome su penkiomis Europos rinkomis, bet dabar dirbame su 24-iomis. Teikiamas palaikymas, kartu su galimybe stebėti sunkvežimius realiuoju laiku, jau davė naudos tūkstančiams „Volvo Trucks“ klientų. Kitas tikslas – per ateinančius metus drastiškai padidinti realiuoju laiku stebimų sunkvežimių skaičių. „Volvo Trucks“ palaipsniui didina komponentų, kuriuos stebi ir iš kurių renka duomenis, skaičių.

Shanna teigia, kad ji turėjo galimybę stebėti, kaip vystėsi „Volvo Trucks“ eksploatacinės parengties procesai. „Kai pradėjau prieš 10 metų, reaguodavau į gedimus. Paskui dirbau su telematikos paslaugomis, kuri leidžia mums daryti tai, ką darome šiandien. Dabar pereinama prie proaktyvaus metodo. Dėl įdiegtų procesų analizuodami duomenis realiuoju laiku galime imtis veiksmų prieš kažkam įvykstant. Tai perėjimo laikotarpis su begalinėmis galimybėmis transporto pramonėje“, – sako ji.

Vairuotojas patikrina skaitmeninį papildomą ekraną Šiandien kiekvienas „Volvo“ sunkvežimis yra aprūpintas junglumo technologija ir gali perduoti duomenis realiuoju laiku.

Šis darbas yra „Volvo Trucks“ vykdomos strategijos, kuria siekiama užtikrinti, kad klientų sunkvežimiai liktų kelyje, dalis. Kita iniciatyva, prisidedanti prie šio plano, yra dar labiau sutrumpinti serviso laiką ir padaryti jį patogesnį transporto operacijoms. Stebėjimas realiuoju laiku reiškia, kad neplanuoti sustojimai gali būti prognozuojami ir pakeisti planiniais sustojimais arba netgi suderinti su apsilankymais serviso centre, kurie jau įtraukti į sunkvežimio techninės priežiūros grafiką. Visas procesas yra efektyvesnis ir netgi gali būti atliekamas rečiau, jei sunkvežimio duomenys jau buvo išanalizuoti, technikai yra pasiruošę o reikiamos dalys jau yra serviso centre. 

Štai kodėl – kartu su nauja, visiškai junglių sunkvežimių gama – „Volvo Trucks“ pristato „Volvo Uptime Care“ sutartį, kuri apima prevencinės techninės priežiūros teikiamą naudą. Ši nauja sutartis siūlo nuolat atnaujinamus techninės priežiūros grafikus pagal faktinį sunkvežimio naudojimą ir būklę, iš anksto suplanuotus apsilankymus serviso centre ir automatinius pranešimus sunkvežimio prietaisų skydelyje, kai ateina laikas atlikti techninę priežiūrą.

Įdomiausia tai, kad pasitelkę mašininį mokymąsi galime aptikti paslėptus ir tiksliau numatyti ateities gedimus.

Geresnis junglumas leidžia duomenis perduoti ir į sunkvežimį, todėl galima atnaujinti programinę įrangą ir parametrus nuotoliniu būdu. Nuotolinis programinės įrangos atsisiuntimas gali būti atliekamas ir pietų pertraukos metu. Jau tai mažina sunkvežimių apsilankymų serviso centruose skaičių. Sutaupoma tikrai nemažai laiko ir tai yra dar viena technologinė naujovė, kuri padeda „Volvo Trucks“ nustatyti naują sunkvežimių eksploatacinės parengties standartą.

Paskutinis, bet ne mažiau svarbus dalykas, yra tai, kad nauji mašininio mokymosi metodai atveria galimybes didinti neplanuotų sustojimų numatymo ir prevencijos tikslumą. „Volvo Trucks“ vis daugiau sužino, kaip sunkvežimiai veikia realiose situacijose. Tai padeda numatyti komponento gedimą gerokai anksčiau – kai kuriais atvejais net iki 100 dienų. Yra didelis potencialas pasitelkus šią informaciją kurti geresnius, dinamiškesnius gaminius ateityje.

„Įdomiausia tai, kad pasitelkę mašininį mokymąsi galime aptikti paslėptus modelius ir tiksliau numatyti gedimus. Taigi galime ne tik eliminuoti papildomų apsilankymų serviso centre poreikį, bet ir sužinoti tikslias priežastis, kodėl genda komponentai. Tai jaudinanti perspektyva, reiškianti, kad galėsime išlaikyti mūsų klientų sunkvežimius kelyje“, – sako Markusas Efraimssonas. 

Stebėjimas realiuoju laiku

„Volvo Trucks“ šiuo metu taiko naujus duomenų iš tūkstančių sunkvežimių stebėjimo ir analizavimo realiuoju laiku metodus. Aptikus neišvengiamą gedimą, tarptautinis eksploatacinės parengties centras yra perspėjamas, kad būtų galima imtis prevencinių veiksmų. Šiuo metu svarbiausių komponentų stebėjimas realiuoju laiku galimas kaip pasirenkamas „Volvo Gold“ sutarties punktas daugelyje Europos rinkų. Palaipsniui jis bus pristatytas kitose rinkose ir taps pasirenkamu punktu kitose „Volvo“ serviso sutartyse.

Vyras sėdi priešais tris ekranus „Volvo Trucks“ tarptautiniame eksploatacinės parengties centre
Vairuotojas sėdi ant uolos ir žvelgia į jūrą leidžiantis saulei, o šalia jo pastatytas sunkvežimis „Volvo FH“

NUOTOLINIS PROGRAMINĖS ĮRANGOS ATSISIUNTIMAS
Patobulintas junglumas leidžia lengviau atsisiųsti programinę įrangą nuotoliniu būdu, todėl sumažėja poreikis apsilankyti serviso centre. Nauja programinė įranga atsisiunčiama ir saugoma sunkvežimio kompiuteryje, kol vairuotojas randa tinkamą laiką jai įdiegti. „Volvo“ programinės įrangos priedus taip pat galima atsisiųsti nuotoliniu būdu ir lengvai juos atnaujinti

„VOLVO UPTIME CARE“ SUTARTIS
„Volvo Trucks“ pristato naują serviso sutartį, kuri leis padidinti sunkvežimio eksploatacinės parengties lygį. Ji apima telematikos paslaugų planavimą, kuris leidžia „Volvo Trucks“ – dėl geresnio junglumo – nuolat naujinti ir optimizuoti techninės priežiūros grafiką, atsižvelgiant į realų sunkvežimio naudojimą ir jo būklę. „Volvo Uptime Care“ sutartis taip pat iki minimumo sumažina netikėtų gedimų riziką nuotoliniu būdu stebint svarbiausius snkvežimio komponentus. Turint visą šią informaciją, apsilankymą serviso centre galima suplanuoti iš anksto ir, jei reikia, užsakyti reikiamas dalis. Ši paslauga taip pat įtraukta į kitas „Volvo“ serviso sutartis, apimančias junglumą.