Trucks

Šešios tipinės sunkvežimių avarijos – kokias galima daryti išvadas

Volvo Trucks
2022-05-16
4 min
Saugumas
Author
Volvo Trucks

Per pastaruosius dešimtmečius eismo įvykių, į kuriuos pateko sunkvežimiai ir žuvo žmonės, skaičius itin sumažėjo. Tačiau tokios avarijos vis dar sudaro apie 15 % visų ES eismo įvykių. „Volvo Trucks“ avarijų tyrimų komanda (ART) turi daug žinių apie tai, kurios avarijos yra dažniausios ir kodėl jos įvyksta.

Kiekviena sunkvežimio avarija turi savą istoriją: kas įvyko kelias sekundes prieš avariją ir po jos. Ši informacija gali padėti suprasti, kaip avarijos buvo galima išvengti arba jai užkirsti kelią. Įžvalgas apibendrinus galima daryti išvadas.

Įžvalgos padeda didinti sunkvežimių ir kelių saugumą

Tačiau tai tik viena Avarijų tyrimų grupės darbo dalis. Daug įžvalgų gaunama renkant ir analizuojant nacionalinę avarijų statistiką ir gilinantis į eismo įvykių duomenis siekiant surasti sunkiai pastebimas sąsajas. Tai „Volvo Trucks“ padeda kuriant technologijas ir bendradarbiaujant su politikos formuotojais, kurie ilgainiui, žingsnis po žingsnio, mūsų kelius daro saugesnius.  

Išsamūs tiriamų avarijų duomenys naudingi kūrėjų komandoms, nes padeda patobulinti konstrukciją ir sumažinti avarijų riziką.
„Volvo Trucks“ avarijų tyrimų komanda apibrėžė daugiau nei 20 tipinių avarijų, atspindinčių situaciją Europos keliuose. Šešios iš jų pavaizduotos paveiksle.

„Statistikos analizė parodo, koks kiekvieno konkretaus tipo avarijos dažnis, o mūsų atlikti išsamūs tyrimai suteikia informacijos apie tai, kaip ir kodėl jos įvyksta“, – sako Anna Theander, ART vadovė, kuri kartu su grupe vyksta į avarijų vietas ir tiria sunkvežimius, kad apie jas sužinotų daugiau.
 

Avarijų skirstymas į tipus palengvina analizę

Komanda sukūrė skirstymo į kategorijas sistemą, kurios pavadinimas „Tipinės avarijos“. Ji leidžia apžvelgti tipiškiausius avarijų, į kuriuos patenka sunkvežimiai ir sunkiai ar mirtinai sužalojami žmonės, scenarijus.
 

„Tipinės avarijos leidžia susidaryti išsamų vaizdą apie dažniausiai pasitaikančias avarijas, kuriose nukenčia sunkiasvorių sunkvežimių ar automobilių keleiviai ir pažeidžiami eismo dalyviai, kaip antai pėstieji, dviratininkai ir mopedų ar motociklų vairuotojai“, – sako Anna Theander. 

Avarija darant posūkį, į kurią patenka dviratininkas, dažniausiai įvyksta miestų sankryžose, kai sunkvežimis sukasi į keleivio pusę, o dviratininkas važiuoja tiesiai. Dažniausios priežastys yra blogas matomumas iš kabinos bei netinkamas situacijos vertinimas dėl to, kad pėsčiasis ar dviratininkas ir sunkvežimio vairuotojas nesupranta vienas kito.

ART, vertindama visumą, mato, kad kiekvienoje iš šių eismo dalyvių grupių kai kurios avarijos pasitaiko dažniau nei kitos. Į toliau pateiktą sąrašą įtraukta po dvi dažniausias kiekvienos grupės avarijas.   
 

  1. A tipas: avarija išvažiavus iš eismo juostos. Sunkvežimis išvažiuoja iš savo eismo juostos ir (arba) kelio. Dėl to jis gali apvirsti arba susidurti su objektu. Priežastys: vairuotojo neatidumas ar nuovargis arba staigus sukimas į šoną siekiant išvengti kliūčių. Tokio tipo avarijos taip pat dažnos žiemą, kai keliai slidūs.
  2. A tipas: atsitrenkimas į kito sunkvežimio galą. Ta pačia kryptimi važiuojančių sunkvežimių susidūrimas. Priežastys: vairuotojo neatidumas arba saugaus atstumo iki priekyje važiuojančios transporto priemonės nesilaikymas. Įtakos gali turėti ir ribotas matomumas bei slidūs keliai.
    B tipas: susidūrimas su priešais atvažiuojančiu automobiliu. Tai pagrindinis avarijų, kurių metu žūsta automobiliais važiuojantys asmenys, tipas. Priežastys: per didelis greitis, vairuotojo neatidumas arba neteisingai įvertintas ar netinkamai atliekamas lenkimas. Daugeliu atvejų automobilis įvažiuoja į sunkvežimio eismo juostą.
  3. B tipas: avarija sankryžoje, susijusi su automobiliu. Kai sunkvežimis atsitrenkia į automobilio, išsukančio iš sankryžos, šoną. Pagrindinės priežastys: reikalavimo duoti kelią nepaisymas dėl neatidumo. Įtakos taip pat gali turėti per didelis automobilio ar sunkvežimio greitis arba ribotas matomumas.
  4. C tipas: per pėsčiųjų perėją einantis pėsčiasis. Įvyksta pėsčiajam arba dviratininkui kertant kelią priešais sunkvežimį. Priežastys: ribotas matomumas, vairuotojo ar pažeidžiamo eismo dalyvio nedėmesingumas, netinkamo greičio ar atstumo pasirinkimas.
  5. C tipas: avarija posūkyje, į kurią patenka dviratininkas. Dažniausiai įvyksta miestų sankryžose, kai sunkvežimis sukasi į keleivio pusę, o dviratininkas važiuoja tiesiai. Priežastys: matomumo trūkumas iš kabinos ir netinkamas situacijos vertinimas dėl to, kad pažeidžiamas eismo dalyvis ir sunkvežimio vairuotojas nesugeba suprasti vienas kito ketinimų.
     

„Išsamūs tiriamų avarijų duomenys naudingi kūrėjų komandoms, nes padeda patobulinti konstrukciją ir sumažinti avarijų riziką. Kiekvienai tipinei avarijai galime nustatyti, kurios saugumo funkcijos galėjo padėti sušvelninti konkrečiame scenarijuje aprašytos avarijos pasekmes arba jos išvengti“, – sako Anna Theander.
 

Eismo įvykių, į kuriuos pateko sunkieji sunkvežimiai ir žuvo žmonės, skaičius sumažėjo

Nors per pastaruosius dešimtmečius bendras sunkvežimių skaičius išaugo, eismo įvykių, į kuriuos pateko sunkieji sunkvežimiai ir žuvo žmonės, skaičius sumažėjo. Tačiau darbas dar nebaigtas. Priėmus kelių sunkvežimių saugos sistemų standartizavimo teisės aktus, avarijų skaičių galima dar labiau sumažinti ir sušvelninti jų pasekmes. Dalijimasis tyrimų įžvalgomis ir išsamiomis žiniomis ir toliau bus svarbi „Volvo Trucks“ DNR dalis. Avarijų skaičių reikia sumažinti iki nulio.

„Turime suvienyti šios pramonės šakos ir apskritai visuomenės jėgas, kad tai įvyktų“, – sako Anna.
 

Tipinės avarijos

A tipas: avarijos, kuriose žuvo arba sunkius sužalojimus patyrė sunkvežimiais važiuojantys asmenys.

B tipas: avarijos, kuriose žuvo arba sunkius sužalojimus patyrė automobiliais važiuojantys asmenys.

C tipas: avarijos, kuriose žuvo ar sunkius sužalojimus patyrė pažeidžiami eismo dalyviai, kaip antai dviratininkai, pėstieji, motociklininkai ar mopedų vairuotojai. 

 

Sužinokite daugiau apie saugumo tyrimus, kuriuos vykdo „Volvo Trucks“.