Trucks

Kas lėmė 5 žvaigždučių įvertinimą „Volvo“ sunkvežimiams „Euro NCAP“ teste?

Anna Wrige Berling
2025-07-04
3 min skaitymo
Saugumas
Author
Anna Wrige Berling
Traffic and Product Safety Director at Volvo Trucks

Pirmajame „Euro NCAP“ saugumo teste sunkvežimiams tik du modeliai sulaukė aukščiausio 5 žvaigždučių įvertinimo – „Volvo FH Aero“ ir „Volvo FM“ . Ką reiškia šis įvertinimas? Ir ką vertina šis testas?

 

Europos naujų automobilių vertinimo programa („Euro NCAP“) pirmą kartą buvo pristatyta 1996 m. ir greitai tapo Europos pramonės standartu vertinant lengvųjų automobilių saugumą. Belgijoje įsikūrusią organizaciją remia įvairios Europos vyriausybės, įskaitant Europos Sąjungą. 

 

„Euro NCAP“ pirmą kartą vertino sunkiasvorius sunkvežimius ir pateikė testų rezultatus 2024 m. lapkritį. Buvo išbandyti devyni septynių gamintojų sunkvežimiai, o iš jų tik „Volvo FH Aero“ ir „Volvo FM“ gavo penkias žvaigždutes.

 

 

Ką reiškia „Euro NCAP“ 5 žvaigždučių įvertinimas?

Per pirmuosius sunkvežimių testus „Euro NCAP“ vertino įvairias pagalbines saugumo sistemas, pavyzdžiui, įspėjimo apie susidūrimą ir greičio palaikymo sistemas. Šios sistemos yra sukurtos padėti vairuotojui ir užkirsti kelią avarijoms.

 

„Euro NCAP“ visus sunkvežimius išbandė įvairiose situacijose ir jiems buvo suteiktas balas nuo 0 iki 100 %, priklausomai nuo to, kaip saugumo sistemos susidorojo su scenarijumi.

 

Sistemos suskirstytos į tris sritis: saugus vairavimas, avarijų išvengimas ir po avarijos. Norint gauti penkias žvaigždutes, visose srityse reikia surinkti ne mažiau kaip 80 %.

Ką vertina Euro NCAP?


Atliekant sunkvežimių bandymus kiekvienai saugumo sistemai buvo suteiktas balas, kuris sumuotas kiekvienai sričiai. Gauti balai buvo naudojami apskaičiuojant vertinimą žvaigždutėmis nuo vienos iki penkių žvaigždučių visai transporto priemonei.

 

Sunkvežimių vertinimo kategorijos:  

 

Saugus vairavimas

Vairuotojo stebėjimas, matomumas (tiesioginis ir netiesioginis)  ir pagalbinės vairavimo sistemos (pvz., informacija apie leidžiamą važiavimo greitį) 
 

Avarijų išvengimas

Priekiniai susidūrimai (automobilių, pėsčiųjų ir dviratininkų), susidūrimai manevruojant nedideliu greičiu ir susidūrimai nukrypus nuo eismo juostos

 

Po avarijos

Gelbėjimo informacija.

 

„Euro NCAP“ tikslas yra palaipsniui išplėsti bandymų apimtį, kad vėlesniame etape taip pat būtų įtrauktas susidūrimo testas, taip pat įvairios paskirties sunkvežimių bandymai.

Saugus vairavimas ir pagalba vairuotojui

Saugaus vairavimo kategorijoje „Volvo FH Aero“ ir „Volvo FM“ buvo įvertinti 80% ir 90%. Šį vertinimą daugiausia lėmė tiesioginis matomumas t.y. kaip gerai vairuotojas mato, kas vyksta priešais ir aplink sunkvežimį. Puikų rezultatą pavyko pasiekti dėka kabinų konstrukcijos ir naujos vaizdo kamerų sistemos, kuri pakeitė veidrodžius.

 

„Volvo FM“ gavo geresnį įvertinimą nei „FH Aero“ dėl žemesnės vairuotojo padėties, kuri leidžia geriau matyti vaizdą sunkvežimio priekyje.

Kaip pažangios saugumo sistemos užkerta kelią avarijoms

Avarijų išvengimo testuose abu sunkvežimiai pelnė 89% dėl „Volvo Trucks“ avarinio stabdymo ir eismo juostų palaikymo sistemų. Šios sistemos aptinka objektus aplink sunkvežimį ir prireikus gali automatiškai stabdyti arba nukreipti sunkvežimį atgal į tinkamą eismo juostą. Pavyzdžiui, sistema automatiškai aktyvuoja stabdžius, kai priešais sunkvežimį važiuojantis automobilis staigiai lėtėja arba kai šalia sunkvežimio yra pėstieji.

 

„Euro NCAP“ vertina kiekvieną sistemą ir išbando ją šimtuose skirtingų eismo scenarijų. „Volvo Trucks“ įspėjimo apie susidūrimą sistema su avarinio stabdymo funkcija pasirodė puikiai, išvengdama susidūrimo – tiek su lengvaisiais automobiliais, tiek su pėsčiaisiais ir dviratininkais – beveik visuose vertintuose scenarijuose.

 

Tik du sunkvežimių gamintojai testų metu siūlė automatinio stabdymo sistemą, kuri apsaugo dviratininkus, kai sunkvežimis suka į keleivio pusę. „Volvo Trucks“ šią sistemą vadina „Pagalbine šoninio susidūrimo išvengimo sistema“. „Euro NCAP“ šią naujovę apibūdino kaip „saugumo proveržį“ eisme, nes ji sprendžia dažną problemą miestuose: dviratininkus, patenkančius į sunkvežimių akląsias zonas.

 

„Euro NCAP“ taip pat  suteikė „City Safe“ apdovanojimus „Volvo FH Aero“ ir „Volvo FM“ dėl puikaus matomumo ir aktyviųjų saugos sistemų, kurios padeda apsaugoti pažeidžiamus eismo dalyvius miestuose.

„Euro NCAP“ rezultatai nereiškia, kad mūsų darbas jau baigtas. „Volvo Trucks“ vizija – nulis avarijų, todėl mes ir toliau kursime sprendimus, kurie padarytų mūsų sunkvežimius saugesniais.

Saugumas, kuris viršija teisės aktų reikalavimus

„Volvo Trucks“ atstovė teigia, kad pagrindinė priežastis, dėl kurios pasiekta penkių žvaigždučių įvertinimas, yra nulio eismo įvykių vizija.

 

„Mes visuomet siekiame kurti saugumo sistemas, pritaikytas veikti įvairiose eismo situacijose – nuo greitkelių iki miesto gatvių. Tą patį požiūrį turi ir „Euro NCAP“. Jie taip pat testuoja saugumo sistemas skirtingose situacijose, siekdamas tikrai įvertinti mūsų sunkvežimių saugumą“, – sako Anna Wrige Berling.

 

Ji priduria:  „Tai įrodymas mūsų nuolatinio siekio viršyti teisės aktų reikalavimus saugumui ir žengti link mūsų vizijos – nulio avarijų su mūsų sunkvežimiais. Šie „Euro NCAP“ įvertinimai ne tik padės klientams priimti sprendimus perkant, bet ir skatins visą pramonę nuolat tobulinti saugumą.“

 

„Taip pat svarbu paminėti, kad šie rezultatai nereiškia, kad mūsų darbas jau baigtas. „Volvo Trucks“ vizija – nulis avarijų, todėl mes ir toliau kursime sprendimus, kurie padarys mūsų sunkvežimius dar saugesniais“, – sako Anna Wrige Berling.

 

„Mums džiugu, kad mūsų pastangos buvo įvertintos „Euro NCAP,“ – sako Anna Wrige Berling, „Volvo Trucks“ eismo ir gaminių saugumo direktorė. – „Tai pirmas kartas, kai nepriklausoma organizacija išbandė  ir įvertino sunkiasvorių sunkvežimių saugumą. „Volvo“ jau seniai garsėja savo įsipareigojimu saugumui, kuris yra viena pagrindinių įmonės vertybių. Dabar tai patvirtina ir šie „Euro NCAP“ įvertinimai“, – apibendrina ji.

Kokios saugumo sistemos buvo išbandytos?

„Euro NCAP“ testavo ir vertino šias „Volvo FH Aero“ ir „Volvo FM“ sistemas:

  • Pagalbinė vairuotojo budrumo stebėjimo sistema: aptinka mieguistumo ar išsiblaškymo požymius.
  • Priminimas apie saugos diržą
  • Adaptyvioji pastovaus greičio palaikymo sistema skirta mažinti vairuotojo nuovargį, degalų sąnaudas, didinti saugumą ir gerinti eismo srautą.
  • Važiuojamosios juostos palaikymo sistema įspėja vairuotoją ir suteikia vairavimo pagalbą, kad nukreiptų sunkvežimį link juostos vidurio.
  • Pagalbinė šoninio susidūrimo išvengimo sistema padeda pastebėti objektus ir eismo dalyvius sunkvežimio šonuose. 
  • Įspėjimo apie susidūrimą sistema su avarinio stabdymo funkcija sistema įspėja vairuotoją apie priekyje esančią kliūtį. Jei vairuotojas nesiima veiksmų ir rizika išlieka, sunkvežimis automatiškai stabdo, kad būtų išvengta susidūrimo.
  • Kelio ženklų atpažinimo sistema. 
  • Šoninių vaizdo kamerų sistema ir kampinė kamera keleivio pusėje suteikia geresnį tiesioginį matomumą, naktinį režimą ir sumažina akląsias zonas aplink sunkvežimį.

Taip pat skaitykite: