Trucks

Paaiškėjo „Volvo Trucks Driver Challenge 2018“ Lietuvos finalo nugalėtojas

Šeštadienį Kuršėnų autodrome finišo liniją kirto „Driver Challenge 2018“ Lietuvos varžybų etapas. Devyni atrankinius Vilniaus ir Kauno etapus geriausiai įveikę varžybų dalyviai šalies finale rungėsi ekonomiško vairavimo, tiksliojo manevravimo rungtyse ir sprendė teorijos testą. Šiemet geriausius įgūdžius bei žinias pademonstravo ir varžybų nugalėtoju tapo „Girteka Logistics“ atstovas Vygintas Vitkauskas. Jis jau rugsėjį vyks į Geteborgą ir atstovaus Lietuvai pasauliniame šių varžybų finale Švedijoje.
Driver Challenge 2018

Šeštadienį, liepos 28 d. Kuršėnų autodrome baigėsi „Volvo Trucks Driver Challenge" Lietuvos varžybų etapas. Nuo 2012 m. Lietuvoje organizuojamos varžybos šiemet vyko nauju pavadinimu bei nauja koncepcija.

Atsinaujinusių varžybų finale, geriau atitinkančiose kasdieninius šiuolaikinių sunkvežimių vairuotojų iššūkius, buvo vertinami ekonomiško ir saugaus, tiksliojo vairavimo įgūdžiai bei žinios apie sunkvežimių eksploataciją ir eismo saugumą. Prie starto linijos stojo 9 profesionalūs vairuotojai, nugalėję birželį - liepą vykusiuose atrankiniuose Vilniaus bei Kauno etapuose.

Nacionaliniame finale jie kovojo dėl Lietuvos čempiono vardo ir galimybės atstovauti Lietuvai pasauliniame finale, rugsėjo 13-14 dienomis vyksiančiame gimtajame „Volvo Trucks" mieste Geteborge, Švedijoje.

Ankstyvą rytą iš visos Lietuvos suvažiavę dalyviai paeiliui sėdo prie tolimiesiems gabenimams skirto vilkiko „Volvo FH" vairo. Su pakrauta puspriekabe ir nepažeisdami kelių eismo taisyklių, kuo mažesnėmis degalų sąnaudomis turėjo įveikti organizatorių parinktą 25 km maršrutą.

Dalyviams važiuojant aplink Kuršėnų autodromą besidriekusioje trasoje bendrojo naudojimo keliais, buvo fiksuojamos degalų sąnaudos šimtųjų litro dalių tikslumu pagal informacinę transporto sistemą „Dynafleet". Šiemet, siekiant atspindėti kuo tikresnes darbo sąlygas, degalų sąnaudų kompensacija buvo skiriama tiems vairuotojams, kurie ekonomiško vairavimo užduotį atliko greičiau nei nustatytas trasos įveikimo laiko vidurkis (31 minutė). 

Vėliau kiekvienas vairuotojas turėjo pademonstruoti savo vairavimo įgūdžius ir su „Volvo FH" miškavežiu su priekaba - Kuršėnų autodromo trasoje vairuotojams buvo parengtas tiksliojo manevravimo iššūkis. Užduotis buvo pasunkinta, vairuotojai finišo liniją turėjo kirsti išlaistę kuo mažiau vandens iš talpos, pritvirtintos ant priekinio miškavežio buferio.

Šios užduoties metu visi dalyviai turėjo manevruoti atbuline eiga, įveikti kalnelių kliūtį, visiškai sustoti numatytose įkalnių ir nuokalnių vietose. Miškavežis buvo aprūpintas automatizuota „I-Shift" pavarų dėže su palėtintomis pavaromis ir „Volvo" dinaminio vairavimo sistema VDS. Teorijos testo metu buvo tikrinamos dalyvių žinios apie efektyvų ir saugų vairavimą bei šiuolaikinio sunkvežimio valdymą. 

Kiekvienoje rungtyje pirmoji vieta vertinta 12, antroji - 10, trečioji - 8, ketvirtoji - 6-iais balais, likusios - mažėjančia tvarka iki 1 balo. Už įvairius pažeidimus dalyviams buvo skiriami baudos taškai, minutės arba litrai, kurie koregavo jų vietą galutinėje įskaitoje.

Ekonomiško vairavimo ir tiksliojo manevravimo rungtys sudarė po 45 proc. vertinimo taškų, likusius 10 proc. taškų dalyviai galėjo surinkti teorijos teste, kurį sudarė 30 klausimų. Tiksliojo manevravimo užduotyje 60 proc. balo lėmė į finišo liniją atgabento vandens kiekis, likusius 40 proc. - laikas. 

Visi finalo dalyviai pademonstravo puikius ekonomiško ir tiksliojo manevravimo įgūdžius, tačiau nugalėtoju tapo geriausiai manevravimo užduotį įveikęs, o ekonomiško vairavimo rungtyje bei teorijos teste antrąsias vietas užėmęs „Girteka Logistics" atstovas Vygintas Vitkauskas, bendroje įskaitoje surinkęs 10,9 taško.

Sidabras atiteko kitam „Girteka Logistics" atstovui Dariui Visakavičiui su 10,4 taško. Dėl trečiosios vietos vyko įnirtinga kova, nes trys dalyviai: Olegas Ročevas iš „Vlantana", Andrej Kreč iš „Girteka Logistics" bei Jonas Gudauskas iš „Hoyer Petrolog Lithuania" surinko vienodą taškų skaičių - 5,5.

Nustatant trečiosios vietos laimėtoją buvo atsižvelgiama į tai, ar dalyvis bent vienoje rungtyje surinko baudos balų. Kadangi visi dalyviai surinko baudos taškų tiksliojo manevravimo rungtyje, buvo vertinamas ekonomiško važiavimo rungties rezultatas. Tai nulėmė, kad trečiosios vietos nugalėtoju tapo Andrej Kreč, maršrutą įveikęs su mažesnėmis degalų sąnaudomis.

„Užimta pirmoji vieta išties nuteikia optimistiškai: ji rodo, kad tai, ką kasdien darau savo darbe - darau teisingai. Varžybose vadovavausi taktika neskubėti, bet susikaupti ir maksimaliai tiksliai atlikti visas užduotis.

Esu įsitikinęs, jog tokiose varžybose daugiausiai lemia vairuotojo profesionalumas, savo darbo principų bei sunkvežimio galimybių išmanymas, o ekonomiškame vairavime - dar ir savikontrolė bei emocijų valdymas. Džiaugiuosi galėdamas atstovauti Lietuvai pasauliniame finale: tikrai jam ruošiuosi ir stengsiuosi parodyti viską, ką sugebu", - sakė varžybų nugalėtojas, UAB „Girteka Logistics" jau pusantrų metų vairuotojų instruktoriumi dirbantis Vygintas Vitkauskas.

„Visi trys pergalę pelnę vairuotojai yra „Girteka Logistics" mokymų centro vairuotojai - instruktoriai, kiekvieną dieną ne tik perduodantys ekonomiško vairavimo žinias savo kolegoms vairuotojams, bet ir kaskart ieškantys naujų galimybių optimaliai panaudoti sunkvežimio potencialą bei konstrukcijos ypatybes geriausiam rezultatui pasiekti.

Tiek aš, tiek ir 13 mūsų mokymo centro instruktorių 100% tikime tuo, ką darome. Mylime savo darbą, tikime savo komanda, todėl pasiektas rezultatas yra puikus mūsų penkerių metų darbo įvertinimas", - sako Daiva Kirklienė, „Girteka Logistics" Vairuotojų mokymų centro vadovė.

„Pakeistas šių metų varžybų formatas buvo skirtas įvertinti plataus profilio vairuotojų potencialą: iš tiesų daugelis dalyvių niekada gyvenime net nebuvo vairavę viename iš etapų naudoto miškavežio, tačiau tai nesutrukdė kovoti dėl aukščiausių pasiekimų.

Esu tikras, kad ir darbo rinkoje šiandien labiausiai vertinami ne siauros specializacijos vairuotojai, o profesionalai, galintys greitai ir lanksčiai prisiderinti prie situacijos, rasti netradicinius sprendimus. Kai daugiau nei prieš dešimtmetį pradėjome rengti ekonomiško vairavimo kursus, Lietuvoje nebuvo bendrovės, kuri turėtų ekonomiško vairavimo instruktorių.

Šiandien juos turi visos didžiosios kompanijos, o kai kurios iš jų - netgi kelias dešimtis instruktorių turinčius mokymo centrus. Didžiuojamės buvę vieni iš ekonomiško vairavimo pradininkų Lietuvoje: šiandien visų, ne tik varžybose dalyvaujančių, profesionalių vairuotojų kompetencija yra kur kas aukštesnė nei anksčiau, o ekonomiško vairavimo technika yra visuotinai suprantama kaip sėkmingo transporto verslo pagrindas", - sakė Eivitas Žarys, „Volvo Lietuva" Vairuotojų instruktorių grupės vadovas ir Lietuvos finalo varžybų teisėjas.

Vygintas Vitkauskas jau rugsėjo viduryje vyks į Švediją ir atstovaus Lietuvai pasauliniame finale Geteborge, Švedijoje. Čia susitiks 37 šalių atstovai, kurie kovos dėl „Volvo Trucks Driver Challenge 2018" čempiono titulo. Pagrindinis finalo prizas - pažintis su Geteborgu, vizitas į Stokholmą ir viešnagė „Ice Hotel" Kirunoje.

Lietuvos finalo rezultatai

Dalyvis Įmonė Ekonomiškas vairavimas, taškai Tikslusis manevravimas, taškai Teorijos testas, taškai Bendri taškai Vieta 
Vygintas Vitkauskas
Girteka Logistics
4,55,4 10,9 
Darius VisakavičiusGirteka Logistics5,4 4,5 0,5 10,4 
Andrej Kreč
Girteka Logistics
3,60,9 5,5 
Jonas Gudauskas
Hoyer Petrolog Lithuania
2,72,7 0,1 5,5
Olegas Ročevas
Vlantana
0,93,6 5,5 
Vidas Vedrickas
A.Trinkūno agroservisas „Agrenta"
1,82,25 0,3 4,35
Žilvinas Perednis
Finėjas
2,250,45 1,2 3,9 
Vaidas Norvilas
Vlantana1,351,8 0,4 3,55 
Evaldas Jonušas
Vlantana0,45 1,35 0,3 2,1