„Pagal naujuosius reikalavimus pateikiamos deklaracijos suteiks mūsų klientams išsamią, lengvai suprantamą ir palyginamą informaciją apie degalų sąnaudas bei CO2 emisiją, o tai bus itin paranku renkantis sunkvežimį,- sako Larsas Mårtenssonas „Volvo Trucks" Aplinkosaugos ir inovacijų direktorius. - Tačiau šioje iniciatyvoje svarbiausia tai, kad naujoji tvarka paskatins dar labiau susitelkti didinant energijos naudojimo efektyvumą bei mažinant poveikį klimato kaitai. Tai yra svarbu automobilių pramonei, transporto sektoriui ir visai visuomenei".
Remiantis Jungtinių Tautų tarpvyriausybinės darbo grupės klimato kaitos problemoms spręsti (IPCC) duomenimis, sunkiasvorių sunkvežimių transportas sudaro apie šešis procentus visų globalių šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijos, be to, šis sektorius pasižymi didele priklausomybe nuo iškastinio kuro.
„Mes tikimės, kad naujoji deklaravimo tvarka bus papildyta ekonominių priemonių paketu, paskatinsiančiu transporto kompanijas pakeisti senus sunkvežimius naujomis, ekonomiškesnėmis ir mažesnėmis CO2 emisijomis pasižyminčiomis transporto priemonėmis," - sako Larsas Mårtenssonas.
Šiuo metu nėra sprendimo dėl mokesčių mažinimo ar skatinamųjų priemonių, susijusių su naująją deklaravimo tvarka, tačiau Europos Sąjungos „Mažesnių emisijų mobilumo strategijoje" prognozuojamas scenarijus numato, jog sunkiasvorio transporto generuojama CO2 emisija iki 2030 m. vidutiniškai mažės po 1,5% kasmet.
Degalų sąnaudos jau sumažėjo
Efektyvus energijos išteklių naudojimas nėra naujas iššūkis sunkvežimių gamintojams ir transporto kompanijoms. Vidutinio dydžio Europos transporto kompanijos išlaidos degalams sudaro apytiksliai trečdalį jos kintamųjų kaštų, todėl visos degalų sąnaudų mažinimui skirtos priemonės vežėjams teikia tiesioginę ekonominę naudą. Efektyviai naudojami energetiniai ištekliai yra svarbus vežėjų konkurencingumą didinantis faktorius.
„Efektyvus energijos naudojimas buvo ir išlieka vienas iš svarbiausių „Volvo Trucks" prioritetų,- tęsia Larsas Mårtenssonas. - Nuo 1990-ųjų naujų sunkvežimių degalų sąnaudas sugebėjome sumažinti penktadaliu* ir jas kasmet mažiname toliau. Efektyviau naudojami degalai yra svarbiausia, ką galime padaryti, mažindami transporto priemonių įtaką klimato kaitai".
Deklaracijos - tik pradžia
Efektyviam energijos naudojimui daug dėmesio skiria ir „Volvo Trucks" klientai. Daugelis transporto kompanijų jau yra pasiekusios puikių rezultatų degalų sąnaudų mažinimo srityje, tačiau yra ir tokių, kurioms tai nėra prioritetas. Pasak Larso Mårtenssono, būtent šiai vežėjų daliai renkantis naują sunkvežimį itin pasitarnaus naujosiose deklaracijose pateikiamos vertės.
„Deklaracijas galima laikyti geru atskaitos tašku, nors jos ir neatskleidžia visų susijusių elementų. Siekiant maksimaliai sumažinti sunkvežimio degalų sąnaudas ir įtaką klimato kaitai, yra labai svarbu, kad transporto priemonės komplektacija ir susijusios paslaugos būtų maksimaliai pritaikytos gabenimų veiklos pobūdžiui. Efektyvaus vairavimo mokymai ir pažangių transporto planavimo sistemų naudojimas yra tik keli pavyzdžiai, padedantys pasiekti puikių rezultatų. Mūsų tikslas - sukurti kompleksinius transporto sprendimus, garantuojančius maksimaliai efektyvią mūsų klientų veiklą. Be abejo, tai naudinga ir aplinkai," - daro išvadą Larsas Mårtenssonas.
Faktai
Remiantis nuo 2019 m. sausio 1 d. Europos Sąjungoje įsigaliosiančia tvarka, nauji sunkvežimiai privalės turėti degalų sąnaudų ir CO2 emisijos deklaraciją. Įstatymas bus įgyvendinamas etapais ir taikomas įvairių tipų sunkiasvoriams sunkvežimiams.
Deklaracijoje bus pateikiami konkretaus sunkvežimio duomenys, remiantis gamykline specifikacija ir jo paskirtimi.
Deklaruojamos vertės yra gaunamos panaudojant ES sertifikuotą ir standartizuotą modeliavimo programą.
*Palyginti 1991 m. „Volvo F12" ir 2016 m. „Volvo FH13" degalų sąnaudų duomenys.