Išlaidos degalams sudaro beveik trečdalį visų transporto įmonės kaštų. Patyręs vairuotojas gali sutaupyti iki 10% degalų, tad nuo jo įgūdžių ir profesionalumo didele dalimi priklauso tai, ar vežėjas dirbs pelningai. Antra vertus, vežėjams svarbu ne tik sutaupyti kuo daugiau degalų, bet ir laikytis krovinių pristatymo terminų, todėl dažnai vairuotojai turi važiuoti aukštu vidutiniu greičiu, kad krovinius pristatytų laiku. Siekdami kaip galima realistiškiau atspindėti sunkvežimių vairuotojų darbo sąlygas, varžybų organizatoriai šiemet atnaujino varžybų taisykles, nustatydami ne vien tik maksimalų trasos įveikimo laiką, bet ir suteiksiantys papildomų balų vairuotojams, užduotį atlikusiems greičiau nei nustatytas trasos įveikimo laiko vidurkis.
„Siekiant taupyti degalus, galima sumažinti važiavimo greitį, tačiau daugelį vairuotojų spaudžia griežti terminai, o dažnai nenuspėjamos eismo sąlygos, kelio remontas ar transporto spūstys situaciją tiktai dar labiau apsunkina. Šiuolaikinis vairuotojas turi sugebėti rasti geriausią balansą tarp aukšto vidutinio greičio, saugaus važiavimo ir mažų degalų sąnaudų. Todėl šiemet pakeitėme varžybų vertinimo kriterijus taip, kad jie tiksliau atspindėtų kasdienius vežėjų verslo iššūkius", - sako „Volvo Lietuva" rinkodaros vadovas Laurynas Bričkus.
Šiemet „Volvo Driver Challenge" konkurso dalyviai rungsis ne vien tik kelyje vairuodami „Volvo FH" vilkiką su pakrauta puspriekabe. Taip pat bus vertinamos jų teorinės žinios apie efektyvų ir saugų vairavimą bei šiuolaikinio sunkvežimio valdymą. Užsiregistravę į varžybas vairuotojai iš pradžių turės atlikti 30-ties klausimų teorijos testą, o 130 geriausiai įvertintų vairuotojų bus pakviesti dalyvauti atrankiniuose važiavimuose. Teorijos testą iki birželio 5 d. galima atlikti internetu svetainėje www.volvochallenge.lt.
Atrankinių važiavimų startas ir finišas vyks „Volvo" sunkvežimių centruose Vilniuje, birželio 18 - 22 d. ir birželio 25 - 29 d. bei Kaune, liepos 09 - 13 d. ir liepos 16 - 20 d. Keturi geriausius rezultatus kiekviename atrankiniame etape pademonstravę dalyviai liepos 28 d. bus pakviesti į Lietuvos finalą, šalia Šiaulių esančiame, Kuršėnų autodrome.
Tiek atrankiniuose, tiek ir finalo važiavimuose, kurie vyks bendrojo naudojimo keliuose, visi vairuotojai turės įveikti organizatoriaus parinktą trasą su kuo mažesnėmis degalų sąnaudomis ir neviršyti nustatyto maksimalaus laiko limito. Vairuotojų, sugebėjusių trasą įveikti greičiau nei nustatytas laiko vidurkis, faktinės degalų sąnaudos bus sumažintos degalų kiekiu, atitinkančiu trasoje sutaupytas sekundes, tad vairuotojai turės rasti optimalų balansą tarp degalų sąnaudų bei kuo trumpesnio trasos įveikimo laiko. Degalų sąnaudos šimtųjų litro dalių tikslumu bus fiksuojamos naudojant informacinę transporto sistemą „Dynafleet". Lietuvos finalo nugalėtojai bus tradiciškai apdovanoti vertingais prizais, o varžybų laimėtojui teks garbė atstovauti Lietuvai pasauliniame varžybų finale Švedijoje.
Pirmą kartą varžybų istorijoje teorinėje rungtyje galės varžytis ne tik profesionalūs vairuotojai bet ir visi norintys, užsiregistravę interneto svetainėje www.volvochallenge.lt. Geriausiai į testo klausimus atsakę transporto entuziastai bus apdovanoti „Volvo Trucks" suvenyrais.
Registracija ir informacija apie „Volvo Driver Challenge" varžybas, laikus ir taisykles pateikiama svetainėje www.volvochallenge.lt