Trucks

„Volvo Trucks“ siekia spartinti klimato kaitai draugiškų sunkvežimių vystymą

Vasario 18 d. Europos Sąjunga priėmė sprendimą reguliuoti sunkvežimių CO2 emisijas. Siekdami spartinti technologijų vystymą „Volvo Trucks“ toliau daug investuoja į tvarių transporto sprendimų kūrimą ir atkreipia dėmesį, kad mažesnėmis CO2 emisijomis pasižyminčių sunkvežimių paklausai skatinti yra reikalingos papildomos priemonės.
Degalų sąnaudas tolimųjų gabenimų versle galima sumažinti beveik trečdaliu. Tą puikiai iliustruoja „Volvo Trucks 2017“ koncepcinis sunkvežimis.

„Mažinti sunkiojo transporto skleidžiamą emisiją yra nepaprastai svarbus uždavinys ir  viena iš fundamentalių mūsų iniciatyvų kuriant tvarius transporto sprendimus. „Volvo Trucks“ yra pasiruošę priimti šį iššūkį. Puikiai suprantame ES siekį riboti CO2 emisijas, tačiau siekdami paspartinti perėjimą prie naujų transporto sprendimų, norėtume matyti daugiau finansinių paskatų klientams, kurie renkasi aplinkai draugiškesnes transporto priemones“, - sako „Volvo Trucks“ prezidentas Rogeris Almas.

Elektra varomi sunkvežimiai gali padėti sumažinti CO2 emisiją. Savo pirmuosius elektra varomus sunkvežimius „Volvo Trucks“ pristatė 2018 m., o šiemet pradės serijinę jų gamybą.

„Pasiekėme etapą, kai ši technologija jau greitai bus paruošta įvairesnėms sunkvežimių panaudojimo sritims. Jei paklausa būtų papildomai skatinama ir plečiamas įkrovimo stotelių tinklas, tokių transporto priemonių kiekis augtų daug greičiau,“ - sako „Volvo Trucks“ aplinkosaugos ir inovacijų direktorius Larsas Mårtenssonas.

Gamtinių dujų ir biodujų naudojimas yra dar vienas klimato kaitą galintis sumažinti sprendimas. Suskystintomis gamtinėmis dujomis varomo „Volvo FH LNG“ anglies dvideginio emisija yra apytiksliai 20% mažesnė nei naudojant dyzeliną. Naudojant biodujas emisiją nuo „degalų bako iki ratų“ galima sumažinti net 100%.

„Volvo Trucks“ taip pat tobulina dyzelinu varomus sunkvežimius, kurie šiuo metu sudaro didžiausią dalį parduodamų sunkvežimių. Palyginti su 1990-ųjų pradžia, tipinio tolimiesiems gabenimams naudojamo „Volvo“ sunkvežimio degalų sąnaudos ir CO2 emisija sumažėjo apie 20%*, o kuriant efektyvesnius variklius, mažinant pasipriešinimą riedėjimui, pagerinus aerodinamines savybes bei optimizavus kiekvieną sunkvežimį konkrečiai jo veiklos sričiai, yra puikių galimybių šiuos rodiklius sumažinti dar labiau

Nors naujieji ES emisijų ribojimai sunkvežimių gamintojams nustato aiškius sprendimų diegimo terminus, pats tikslas – didinti degalų naudojimo efektyvumą ir mažinti poveikį klimato kaitai – sunkvežimių pramonei jau seniai yra svarbiausias prioritetas. Iš dalies todėl, kad išlaidos degalams sudaro iki trečdalio transporto kompanijų veiklos kaštų.

„Visada siekiame savo klientams pasiūlyti optimalų ir efektyviai energiją naudojantį kompleksinį transporto sprendimą, jų vykdomoms gabenimo užduotims atlikti“,- sako Larsas Mårtenssonas.

Daugelis „Volvo Trucks“ klientų bei transporto paslaugų užsakovų itin domisi galimybėmis transporto sektorių padaryti draugiškesnį klimato kaitai. Papildomos subsidijos arba mokesčių lengvatos investuojantiems į aplinką saugančias technologijas leistų paspartinti šį procesą.

„Naujos technologijos, kurios leidžia sumažinti CO2 emisiją, rinkose turėtų būti pristatytos kuo greičiau. Atsakingų institucijų prioritetai vertinant ir sertifikuojant jų naudojimą serijinėje gamyboje labai padėtų spartinti inovacijų diegimą transporto sektoriuje“.

ES planas apima jau naudojamų sunkvežimių anglies dvideginio emisijos mažinimą, tačiau „Volvo Trucks“ šį klausimą vertina platesnėje perspektyvoje.

„Jei visos transporto sistemos grandys kartu judės link to paties tikslo, poveikį klimato kaitai sumažinsime kur kas reikšmingiau. Geresnė logistika, didesnės biodegalų naudojimo apimtys, efektyvaus vairavimo mokymai, aerodinamiškos puspriekabės, aukštesni kelių kokybės standartai, platesnės galimybės naudoti ilgesnius sąstatus - tai yra tik keletas sudedamųjų dalių, galinčių prisidėti siekiant bendro tikslo,“ - sako Larsas Mårtenssonas.

Faktai

  • Naujasis ES reglamentas dėl sunkvežimių CO2 emisijų galioja visiems sunkvežimiams pagamintiems ir įregistruotiems 2019 m. ar vėliau.

  • Vidutinės sunkvežimių emisijos (palyginti su 2019 m.) nuo 2025 m. turės būti sumažintos 15% ir 30% nuo 2030 m.

  • Emisijų sumažinimo apimtys skaičiuojamos lyginant vidutines konkretaus gamintojo sunkvežimių emisijas su vidutinėmis rinkos 2019 m. emisijos apimtimis.

  • Sunkvežimių transporto, šiltnamio efektą sukeliančių, dujų emisija sudaro beveik 5% visoje ES susidarančių emisijų.

    *Nuo 1990-ųjų pradžios „Volvo Trucks“ sumažino naujų sunkvežimių degalų sąnaudas apytiksliai penktadaliu. Lyginami 1991 m. laidos „Volvo F12“ ir 2016 m. laidos „Volvo FH13“ duomenys.

Daugiau informacijos:
Laurynas Bričkus
Rinkodaros vadovas, „Volvo Lietuva”
El. p. laurynas.brickus@volvo.com
Tel. +370 5 215 9513

NUORODA į filmą: https://youtu.be/oPW15HkbKWU

ES CO2 infografikas PDF formatu
Pranešimas žiniasklaidai PDF formatu

„Volvo Trucks“ teikia kompleksinius transporto sprendimus profesionaliems ir reikliems klientams. Kompanija siūlo vidutinio svorio ir sunkiasvorius sunkvežimius. Klientus aptarnauja pasaulinis tinklas, kurį sudaro 2 100 prekybos atstovų ir serviso centrų daugiau nei 130 šalyse. „Volvo“ sunkvežimiai surenkami 15 šalių. 2018 m. visame pasaulyje pristatyta daugiau nei 127 000 „Volvo“ sunkvežimių. „Volvo Trucks“ priklauso „Volvo Group“ kuri yra viena iš pirmaujančių pasaulyje sunkvežimių, autobusų, statybinės technikos ir jūrinių bei pramoninių variklių gamintojų. Grupė taip pat teikia finansavimo ir techninės priežiūros sprendimus. „Volvo Trucks“ veikla remiasi pagrindinėmis vertybėmis: kokybe, saugumu ir aplinkos apsauga.