Trucks

„Volvo FMX” dešimtmetis statybų sektoriuje

„Volvo Trucks” neseniai paskelbė apie naujo, paties tvirčiausio sunkvežimio Švedijos gamintojo gamoje prekybos pradžią. Tai naujasis „Volvo FMX” - jau trečioji šio modelio karta su visiškai nauja kabina, didesne naudingąja apkrova ir novatoriškomis saugumo funkcijomis. Su iki 20 t padidinta priekinių ašių apkrova ir 38 t galinių ašių grupe šis modelis yra skirtas sunkiausioms užduotims bekelėje. Naujasis „Volvo FMX” yra pritaikytas elektrinei pavarai ir tinkamas naudoti su HVO kaip alternatyva dyzelinui.
Volvo FMX
Naujojo „Volvo FMX” kabinos erdvė padidėjo iki beveik 1.000 litrų. Tiesioginis vairuotojo matomumas padidėjo dėl naujos kabinos, pasižyminčios žemesne šoninių langų durų linija ir naujais veidrodžiais.

2010 m. „Volvo Trucks” pirmą kartą pristatė „Volvo FMX” – sunkvežimį, skirtą statybų segmentui. Nuo tada šis modelis, aprūpintas novatoriškomis funkcijomis, užsitikrino vieno iš tvirčiausių statybinių sunkvežimių reputaciją. Naujasis „Volvo FMX” pristatytas su visiškai nauja kabina, sukurta remiantis „Volvo Trucks” dešimties metų tvirtų sunkvežimių gamybos patirtimi.

„Naujasis „Volvo FMX” savyje apjungia neprilygstamą manevringumą ir tvirtumą. Didesnę erdvę ir geresnes saugumo savybes užtikrina tvirta važiuoklės konstrukcija bei statesni priekiniai naujosios kabinos statramsčiai. Be to, dabar įlipti ir išlipti yra daug patogiau”, sako Helena Alsiö, „Volvo Trucks” FM ir FMX gaminių linijos viceprezidentė.

Traukos kontrolė - lengvai ir paprastai

Naujajame „Volvo FMX” yra lengva įjungti tarpašinį ir ašių diferencialą. Tiesiog pasukęs traukos kontrolės valdiklį vairuotojas duoda komandą automatinei ratų sukimosi sinchronizacijai prieš diferencialo blokiruotės įjungimą. Prietaisų skydelyje vairuotojas realiu laiku mato aiškią informaciją apie ašis.

Važiavimo kryptį galima keisti net ir važiuojant

Judant mažesniu nei 15 km/val. greičiu galima keisti važiavimo kryptį. Perjungęs „I-Shift” pavarų svirtį iš priekinės eigos padėties į atbulinę, vairuotojas gali stabdyti sunkvežimį spausdamas akceleratoriaus pedalą. Kaip greitai sunkvežimis pakeis važiavimo kryptį, priklauso nuo akceleratoriaus spaudimo jėgos.

„Važiavimo krypties keitimas judant yra labai naudinga funkcija, padedanti lengviau manevruoti važiuojant mažu greičiu nedidelėse erdvėse, ypač kai sunkvežimis dar yra aprūpintas ir dinaminio vairavimo sistema „Volvo Dynamic Steering,” paaiškina Helena Alsiö.

Tikslus vairavimas be įsitempimo

2013 m. pristatyta dinaminio vairavimo sistema „Volvo Dynamic Steering” yra patentuota techninė inovacija, kuri leidžia vairuoti sunkvežimį be apkrovos raumenims. Sistemą sudaro standartinis vairo stiprintuvas su elektros varikliu, sumontuotu prie vairo mechanizmo.

„Dinaminio vairavimo sistema sulaukė greito pripažinimo ir puikiai tinka statybose naudojamiems sunkvežimiams. Važiuojant nedideliu greičiu vairą galima pasukti tiksliai ir be didesnių pastangų, tokiu būdu sumažinant vairuotojo rankoms ir pečių juostai tenkančias apkrovas. Visa tai didina saugumą ir sumažina profesinių ligų rizikas,” tvirtina Helena Alsiö.

Iki 150 t sąstato masė padidina našumą

Naujasis „Volvo FMX” išsiskiria ir svariausia savybe „Volvo” važiuoklių gamoje - 38 t galinių ašių grupe, kuri leidžia gabenti krovinius su iki 150 t sąstatais. Dar viena naujiena - priekinė ašis dabar gali atlaikyti iki 10 t apkrovą, o sudvejintos priekinės ašys - 20 t apkrovą bekelėje. Taip pat buvo padidinti galinės vairuojamos arba nevairuojamos ašies posūkio kampai, o tai pagerina manevringumą ir sumažina padangų nusidėvėjimą. Visi šie patobulinimai didina statybų sektoriuje naudojamų sunkvežimių našumą ir sumažina kaštus.

Sunkiems kroviniams pritaikyta „I-Shift”

Statybų darbams bekelėje ir sudėtinguose keliuose pritaikyta „I-Shift” pavarų dėžė leidžia eksploatuoti „Volvo FMX” saugiai ir patogiai. 2016 m. „Volvo Trucks” pristatė „I-Shift” su palėtintomis pavaromis. Jos leidžia sunkvežimiui pajudėti iš vietos su iki 325 t apkrova. Vairuotojas gali važiuoti ir itin nedideliu - 0.5 km/val. greičiu, o tai yra labai patogu kai gabenimo užduotis reikalauja itin didelio manevravimo tikslumo.

Didesnis saugumas

Naujojo „Volvo FMX” kabina buvo patobulinta saugumo ir geresnio matomumo atžvilgiu. Tai didesni langai, žemesnė šoninių langų durų linija ir nauji šoniniai veidrodžiai. Dar didesnį matomumą užtikrina šoninė keleivio pusėje įtaisyta kamera, kuri 9 colių papildomame ekrane rodo vaizdą iš dešinės sunkvežimio pusės.

Papildomame ekrane galima transliuoti vaizdą iš iki aštuonių kamerų, vienu metu rodant keturių kamerų transliaciją. Vairuotojui yra daug lengviau matyti sunkvežimį bei jų supančią aplinką.

Saugumą užtikrina ir važiavimo nuokalne kontrolės sistema, kuri fiksuoja vairuotojo nustatytą greitį ir apsaugo nuo nepageidaujamo greitėjimo nuokalnėse.

Elektronikos kontroliuojama stabdžių sistema (EBS), kuri yra būtina sąlyga įspėjimo apie susidūrimą su avarinio stabdymo funkcija sistemai, dabar yra naujojo „Volvo FMX” standartinės įrangos sąraše. Dinaminio vairavimo sistema su pagalbine važiuojamosios kelio juostos palaikymo bei stabilumo kontrolės sistemomis siūloma kaip papildoma įranga.

Nauja kelio ženklų atpažinimo sistema padidina saugumą kelyje. Vairuotojas prietaisų skydelyje gali matyti greičio ribojimo, draudimo lenkti ženklus ir kelio kategoriją.

Itin sudėtingų užduočių vykdymui kasyklose ir panašiuose objektuose, „Volvo FMX” galima užsisakyti su plieniniu stoglangiu ir avarinio išėjimo rankena, kuri atidaro visą stoglangį.

 

Nuoroda į filmą apie naujojo „Volvo FMX” savybes.
Nuoroda į aukštos kokybės nuotraukas.

Daugiau informacijos:

Laurynas Bričkus, „Volvo Lietuva“ rinkodaros vadovas
Mob. +370 698 75977, el. p. laurynas.brickus@volvo.com

Daugiau nuotraukų ir vaizdo medžiagos galite rasti „Volvo Trucks Media Hub“: https://media.volvogroup.com/dam

 

„Volvo Trucks“ teikia kompleksinius transporto sprendimus reikliems profesionaliems klientams. Bendrovė siūlo plačią vidutinio svorio ir sunkiasvorių sunkvežimių gamą. Klientus aptarnauja pasaulinis prekybos atstovų tinklas, kurį sudaro 2 200 serviso centrų beveik 130 šalių. „Volvo“ sunkvežimiai surenkami 12 šalių. 2023 m. visame pasaulyje pristatyta maždaug 145 000 „Volvo“ sunkvežimių.  „Volvo Trucks“ priklauso „Volvo Group“, kuri yra viena iš pirmaujančių pasaulyje sunkvežimių, autobusų, statybinės technikos ir jūrinių bei pramoninių variklių gamintojų. Ši grupė taip pat teikia finansavimo ir techninės priežiūros sprendimus. „Volvo Trucks“ veikla paremta kokybės, saugumo ir aplinkos apsaugos vertybėmis.