2001 m. pristačius „I-Shift”, „Volvo Trucks“ užtikrino, kad mechaninės pavarų dėžės pagrindu veikianti transmisija yra efektyviausia automatizuoto pavarų perjungimo sistema. Nuo tada visame pasaulyje parduota daugiau nei milijonas sunkvežimių su „I-Shift“ technologija. Šiandien visi „Volvo FH“, „FH16“, „FM“ ir „FMX“ sunkvežimiai yra komplektuojami su „I-Shift“. Automatizuota „I-Shift“ pavarų dėžė sumažina degalų sąnaudas bei poveikį aplinkai, taip pat padidina saugumą ir pagerina transporto priemonės valdymą dėl mažesnio triukšmo lygio, vibracijos ir vairuotojui tenkančio fizinio krūvio.
„I-Shift“ buvo ir tebėra technologija, keičianti žaidimo taisykles. Šiandien mes parduodame „I-Shift“ visame pasaulyje. Šiaurės Amerikoje pardavimai nuo vienaženklių skaičių 2007 m. padidėjo iki daugiau nei 90% visuose „Volvo“ sunkvežimiuose. Šie įspūdingi skaičiai aiškiai atspindi ir padidėjusį efektyvumą, ir patrauklumą vairuotojui“, - sako Päras Bergstrandas, „Volvo Trucks“ transmisijų projektų vadovas.
„Volvo“ sukurta „I-Shift“ technologija yra visiškai suderinta su kitais sunkvežimio jėgos agregatais, nes pavarų dėžė naudoja tiek variklio, tiek transporto priemonės informaciją optimaliam darbui įvairioms gabenimų sritims ir sąstatams.
„Tokia sinchronizacija išskiria „I-Shift“ ir dėl šios priežasties ji yra tokia universali. „I-Shift“ yra puikus mūsų kvalifikuotų inžinierių daugelio kruopštaus darbo metų rezultatas, paremti ją bandžiusių klientų atsiliepimais bei „Volvo Trucks“ galimybė naudotis technologine pažanga visos „Volvo Group“ mastu“, - aiškina Päras Bergstrandas.
„I-Shift“ sėkmė slypi galimybėje veikti kartu su kitais jėgos agregatais, nes ši transmisija jau nuo pat pradžių buvo pritaikyta varikliui ir kitiems sunkvežimio komponentams. Daugelį metų nuolat tobulinama „I-Shift“ sugebėjo patenkinti pačių įvairiausių vežėjų poreikius ne tik dėl aukšto našumo, bet ir dėl vairavimo patogumo.
Per daugelį metų „Volvo Trucks“ įdiegė vis daugiau naujų išmanių funkcijų, kurias įvertino ir vairuotojai, ir vežėjai. Štai keletas pavyzdžių.
„I-Shift” su dviguba sankaba
Kai 2014 m. „Volvo Trucks“ pristatė „I-Shift“ su dviguba sankaba, tai buvo tvirta dviguba sankaba, įkvėpta lenktyniniuose automobiliuose naudojamų pavarų dėžių, kuri suteikė greitą sklandaus jėgos perdavimo jausmą perjungiant pavaras.
„I-Shift” su palėtintomis pavaromis
Dar vienas reikšmingas žingsnis buvo žengtas 2016 m., kai buvo imtasi itin sunkų krovinių gabenimo segmento, kuriuose reikalingas papildomas sukimo momentas ir lengvas pajudėjimas iš vietos. „I-Shift“ su palėtintomis pavaromis leidžia 325 t bendrosios masės sąstatui lengvai pajudėti iš vietos lygiame kelyje. Perdavimo santykis leidžia sunkvežimiui važiuoti net 0,5 km/h greičiu, kas naudinga atliekant tikslius manevrus, pavyzdžiui, statybvietėse, asfaltuojant kelius ar gabenant medieną.
„I-See” naudoja debesijos žemėlapio duomenis
„I-See“ yra atskira sistema, kuria galima papildyti „I-Shift“. Ji analizuoja maršruto topografiją ir panaudoja šiuos duomenis efektyviam ir degalus taupančiam pavarų perjungimui. 2017 m. atnaujinta „I-See“ palaiko pastovų sunkvežimio vidutinį greitį, analizuodama debesijoje esančių žemėlapių duomenis apie kelio topografiją. Sistema praneša „I-Shift“ apie optimalų laiką pavaros keitimui, kad būtų galima taupyti energiją ir degalus.
„I-Shift” su „Change Direction” funkcija
2020 m. pristačius naujuosius „Volvo Trucks“ sunkvežimių modelius, atsirado dar viena novatoriška funkcija: „I-Shift” su „Change Direction“. Ši funkcija leidžia sunkvežimiui pakeisti važiavimo kryptį vairuotojui nespaudžiant stabdžių pedalo. Ši savybė ypač naudinga statybose, medienos gabenimui ir kasybos darbams, kai reikia atlikti pasikartojančius manevrus pirmyn ir atgal mažesniu greičiu.
Naujausios kartos „Volvo“ sunkvežimiai taip pat pasižymi mažesnėmis degalų sąnaudomis. Pavyzdžiui, naujasis „Volvo FH“ su „I-Save“ technologija yra efektyviausiai degalus taupantis „Volvo Trucks“ tolimųjų gabenimų sunkvežimis, kurio degalų sąnaudos yra mažesnės iki 10 proc.*
Žvelgiant į ateitį, inovacijų diegimas nesustoja.
„Dyzelinu varomuose sunkvežimiuose „I-Shift“ ir toliau bus tobulinama, ji taip pat vaidins svarbų vaidmenį mūsų elektromobilumo kelionėje. Kaip pažangi automatikos technologija, „I-Shift“ siūlo unikalias galimybes prisidėti prie visiškai autonomiškų „Volvo“ ateities transporto sprendimų“, - apibendrina Päras Bergstrandas.
* Lyginami sunkvežimiai su „Euro 6“ D pakopos D13TC varikliais ir tolimųjų gabenimų paketu „Degalų efektyvumas“ (I-Save) ir sunkvežimiai su „Euro 6“ (eSCR) D pakopos D13 varikliais be tolimųjų gabenimų paketo „Degalų efektyvumas“. Faktinės degalų sąnaudos priklauso nuo daugelio veiksnių, tokių kaip pastovaus greičio palaikymo sistemos naudojimas, vietovės topografija, vairuotojo patirtis ir oro sąlygos.
NUORODA į aukštos kokybes nuotraukas
Laurynas Bričkus, „Volvo Lietuva“ rinkodaros vadovas
Mob. +370 698 75977, el. p. laurynas.brickus@volvo.com
Daugiau nuotraukų ir vaizdo medžiagos galite rasti „Volvo Trucks Media Hub“: https://media.volvogroup.com/dam
„Volvo Trucks“ teikia kompleksinius transporto sprendimus reikliems profesionaliems klientams. Bendrovė siūlo plačią vidutinio svorio ir sunkiasvorių sunkvežimių gamą. Klientus aptarnauja pasaulinis prekybos atstovų tinklas, kurį sudaro 2 200 serviso centrų beveik 130 šalių. „Volvo“ sunkvežimiai surenkami 12 šalių. 2023 m. visame pasaulyje pristatyta maždaug 145 000 „Volvo“ sunkvežimių. „Volvo Trucks“ priklauso „Volvo Group“, kuri yra viena iš pirmaujančių pasaulyje sunkvežimių, autobusų, statybinės technikos ir jūrinių bei pramoninių variklių gamintojų. Ši grupė taip pat teikia finansavimo ir techninės priežiūros sprendimus. „Volvo Trucks“ veikla paremta kokybės, saugumo ir aplinkos apsaugos vertybėmis.