Globali sunkvežimių industrija šiuo metu išgyvena transformaciją link tvaresnio transporto, o elektra varomų sunkiasvorių sunkvežimių pardavimai kyla. Šioje srityje pirmauja Europa, kur vis daugiau elektra varomų sunkvežimių naudojama komerciniams pervežimams.
Rinkos analizės grupės „IHS Markit“ duomenimis, 2021 m. iš viso Europoje buvo užregistruoti 346 elektriniai sunkvežimiai (≥16 tonų) – tai net 193 proc. daugiau, palyginti su 2020 m. Didžiausią šios rinkos dalį – 42 proc. – užima „Volvo Trucks“. Daugiausiai Europoje (be JK) registruotų elektrinių sunkvežimių (≥16 tonų), pagal „IHS Markit“ duomenis, yra Šveicarijoje, Norvegijoje, Švedijoje ir Nyderlanduose.*
„Esame pasiryžę skatinti elektrinių sunkvežimių revoliuciją, o mūsų rinkos lyderio pozicija tik patvirtina, kad būtent tai ir darome. Net jei skaičiai kol kas yra palyginti maži, mes matome sparčiai augantį susidomėjimą tiek Europoje, tiek ir Šiaurės Amerikoje bei kitose pasaulio šalyse. 2021 m. sulaukėme daugiau kaip 1100 užsakymų ir ketinimų įsigyti protokolų daugiau kaip dvidešimtyje šalių. Esu įsitikinęs, kad elektra varomas nulinės emisijos transportas tampa esminiu konkurenciniu pranašumu“, – sako „Volvo Trucks“ prezidentas Rogeris Almas.
Serijinę elektrinių sunkvežimių gamybą „Volvo Trucks“ pradėjo 2019 m., būdami vieni pirmųjų šia kryptimi žengiančių sunkiojo transporto gamintojų pasaulyje. Šių metų rudenį pradėjus serijinę elektrinių „Volvo FH“, „Volvo FM“ ir „Volvo FMX“ gamybą, „Volvo“ teiks plačiausią elektrinių transporto priemonių pasiūlą pasaulinėje sunkvežimių pramonėje. „Volvo“ jau yra pristatę nemažai elektrinių sunkvežimių klientams Europoje, Šiaurės Amerikoje ir Australijoje. Kompanijos tikslas – kad iki 2030 m. elektrinės transporto priemonės sudarytų pusę visų sunkvežimių pardavimų.
„Akivaizdu, šie skaičiai rodo, kad žengiame į puikią pardavimo pradžią. Turėdami plačią elektrinių sunkvežimių pasiūlą galėsime elektrifikuoti beveik pusę kelių transporto. Ši proporcija ateityje tik didės, nes elektrinių sunkvežimių galimas nuvažiuoti atstumas vis ilgėja, o sunkvežimiams skirta įkrovimo infrastruktūra nuolat gerėja“, – pažymi R. Almas.
*Šaltinis: „IHS Markit”, ihsmarkit.com. Europa, išskyrus JK
„IHS Markit” statistika, elektrinių sunkvežimių (≥16 tonų) registracija 2021 m. Europoje (išskyrus JK):
Šalis | Registruota 2021 m. |
Šveicarija | 77 |
Norvegija | 56 |
Švedija | 47 |
Nyderlandai | 42 |
Vokietija | 37 |
Prancūzija | 25 |
Danija | 21 |
Ispanija | 11 |
Italija | 9 |
Vengrija | 7 |
Lenkija | 4 |
Belgija | 3 |
Čekija | 2 |
Suomija | 2 |
Airija | 2 |
Austrija | 1 |
Viso | 346 |
NUORODA į aukštos kokybės nuotraukas.
Laurynas Bričkus, „Volvo Lietuva“ rinkodaros vadovas
Mob. +370 698 75977, el. p. laurynas.brickus@volvo.com
Daugiau nuotraukų ir vaizdo medžiagos galite rasti „Volvo Trucks Media Hub“: https://media.volvogroup.com/dam
„Volvo Trucks“ teikia kompleksinius transporto sprendimus reikliems profesionaliems klientams. Bendrovė siūlo plačią vidutinio svorio ir sunkiasvorių sunkvežimių gamą. Klientus aptarnauja pasaulinis prekybos atstovų tinklas, kurį sudaro 2 200 serviso centrų beveik 130 šalių. „Volvo“ sunkvežimiai surenkami 12 šalių. 2023 m. visame pasaulyje pristatyta maždaug 145 000 „Volvo“ sunkvežimių. „Volvo Trucks“ priklauso „Volvo Group“, kuri yra viena iš pirmaujančių pasaulyje sunkvežimių, autobusų, statybinės technikos ir jūrinių bei pramoninių variklių gamintojų. Ši grupė taip pat teikia finansavimo ir techninės priežiūros sprendimus. „Volvo Trucks“ veikla paremta kokybės, saugumo ir aplinkos apsaugos vertybėmis.