Trucks

Pirmieji pasaulyje: „Volvo Trucks“ sunkvežimių gamybai naudos be iškastinio kuro išlietą plieną

„Volvo“ tampa pirmuoju sunkvežimių gamintoju, nuo šiol savo sunkiasvoriams naudosiančiu be iškastinio kuro išlietą plieną. Tokį lydinį gamintojui tieks Švedijos įmonė SSAB. Šį plieną „Volvo“ iš pradžių naudos elektros energija varomų sunkiasvorių konstrukcijai stiprinti.
Pirmieji pasaulyje: „Volvo Trucks“ sunkvežimių gamybai naudos be iškastinio kuro išlietą plieną
„Volvo Trucks“ tampa pirmuoju sunkvežimių gamintoju, kuris sunkvežimių gamybai naudos be iškastinio kuro išlietą plieną. Toks plienas bus naudojamas rėmų gamybai.

SSAB įmonė tokį plieną lieja pasitelkdama visiškai naują technologiją, kurios pagrindas – vandenilis. Tai lemia gerokai mažesnį neigiamą poveikį aplinkai, nei taikant įprastą liejimo metodą. „Volvo“ naująjį plieną kol kas integruos dar nedidele apimtimi, o pirmieji elektriniai sunkvežimiai, pagaminti naudojant šią medžiagą, bus surinkti 2022 metų trečiajame ketvirtyje.

„Palaipsniui didinsime be iškastinio kuro gaunamų medžiagų kiekį visuose mūsų sunkvežimiuose. Taip galima pasiekti nulinę taršą vertinant ne tik jų eksploataciją, bet ir gamybos medžiagas“, – sako vyresnioji „Volvo Trucks“ produkto viceprezidentė Jessica Sandström.

Pritaikius vandenilio technologiją gautas plienas iš pradžių bus naudojamas sunkvežimių rėmams. Tai pati svarbiausia sunkiasvorio laikančiosios konstrukcijos dalis, ant kurios montuojami visi kiti pagrindiniai komponentai. Didėjant tokio be iškastinio kuro išlieto plieno pasiūlai, palaipsniui iš jo bus daromos ir kitos dalys.

90 proc. „Volvo“ sunkvežimio gali būti perdirbama

Šiandien maždaug 30 proc. naujo „Volvo“ sunkvežimio gamybai naudojamų medžiagų yra perdirbtos. Pasibaigus sunkiasvorio eksploatacijos laikotarpiui, iki 90 proc. jo detalių galima perdirbti ir pritaikyti įvairiose pramonės šakose.

„Mes nenuilsdami stengiamės mažinti poveikį aplinkai. Tuo pat metu siekiame visiško žiedinės ekonomikos modelio įgyvendinimo tiek bendrovės veikloje, tiek eksploatuojant mūsų pagamintus sunkvežimius“, –  pabrėžia J. Sandström.

Norėdama pereiti prie be iškastinio kuro pagaminto plieno, „Volvo Group“ nuo 2021 metų bendradarbiauja su SSAB įmone. Tai pačiais metais buvo pristatyta ir pirmoji iš tokio plieno sukurta mašina – kasybai ir karjerams skirtas elektra varomas autonominis savivartis.

Be iškastinio kuro išlietas plienas bus svarbus papildymas greta „Volvo“ sunkvežimių gamybai taip pat naudojamo įprastu būdu gaunamo ir perdirbto plieno.

 „Volvo Trucks“ pagal Paryžiaus susitarimą dėl klimato kaitos yra įsipareigojęs iki 2040 metų pasiekti nulinę šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisiją. Tai galioja bendrai įmonės veiklai ir jos gaminamoms transporto priemonėms.

Nuoroda į nuotraukas
Nuoroda į filmą

Daugiau informacijos:

Laurynas Bričkus, „Volvo Lietuva“ rinkodaros vadovas
Mob. +370 698 75977, el. p. laurynas.brickus@volvo.com

Daugiau nuotraukų ir vaizdo medžiagos galite rasti „Volvo Trucks Media Hub“: https://media.volvogroup.com/dam

 

„Volvo Trucks“ teikia kompleksinius transporto sprendimus reikliems profesionaliems klientams. Bendrovė siūlo plačią vidutinio svorio ir sunkiasvorių sunkvežimių gamą. Klientus aptarnauja pasaulinis prekybos atstovų tinklas, kurį sudaro 2 200 serviso centrų beveik 130 šalių. „Volvo“ sunkvežimiai surenkami 12 šalių. 2023 m. visame pasaulyje pristatyta maždaug 145 000 „Volvo“ sunkvežimių.  „Volvo Trucks“ priklauso „Volvo Group“, kuri yra viena iš pirmaujančių pasaulyje sunkvežimių, autobusų, statybinės technikos ir jūrinių bei pramoninių variklių gamintojų. Ši grupė taip pat teikia finansavimo ir techninės priežiūros sprendimus. „Volvo Trucks“ veikla paremta kokybės, saugumo ir aplinkos apsaugos vertybėmis.