Trucks

Vairuotojai renkasi „Volvo FH“ jau ketvirtį amžiaus

Tai sunkvežimis, negrįžtamai pakeitęs ir toliau keičiantis sunkvežimių pasaulį. Neprilygstamas dėmesys vairuotojui ir novatoriška kabina iškart po debiuto 1993 m. nutiesė kelią greitai „Volvo FH“ sėkmei. Tai buvo techniškai pažangiausias to meto sunkvežimis. Praėjus ketvirčiui amžiaus, šis modelis išlieka naujovių lyderiu ne vien tik tiesioginių privalumų vairuotojams suteikiančiose srityse, tokiose kaip saugumas ar rūpestis vairuotoju. Pridėjus daugybę novatoriškų sprendimų aplinkosaugos ir darbo našumo srityse, akivaizdu, kad „Volvo FH“ pakeitė sunkvežimių pasaulį, o ateityje ketina pateikti dar daugiau naujovių.
Volvo FH (1993)

„Volvo Trucks" prezidento Claeso Nilssono nuomone, „Volvo FH" yra „Volvo Trucks" verslo pagrindas, formuojantis visos kompanijos įvaizdį, kuriantis pelną klientams ir suteikiantis modernią darbo vietą vairuotojams. Jis prisimena, kaip 1993 m. pristačius drąsų ir novatorišką gaminį prasidėjo „Volvo Trucks" klestėjimo metas.

„Ekonominio nuosmukio pabaigoje nusprendėme žengti drąsų žingsnį ir jis buvo tikrai sėkmingas. Mes pristatėme FH modelį tinkamu laiku ir sukūrėme patraukliausią gaminį pradėjusiai augti ekonomikai bei transporto rinkoms", - sakė Claesas Nilssonas.

Pirmosios versijos pagrindu tapo nauja važiuoklė, kurios dinamiškas dizainas leido lengviau kurti sprendimus, lanksčiai pritaikančius sunkvežimį įvairioms gabenimų užduotims. Viskas buvo aiškiai orientuota į verslą, įskaitant degalus taupyti padedančią aerodinamiką, novatoriškus jėgos agregatus ir „Volvo" variklinį stabdį.

Tačiau tai, kad „Volvo FH" yra tikrai ypatingas, parodė naujoji kabina. „Volvo Trucks" pirmieji nusprendė pagrindinį dėmesį skirti vairuotojui: kuriant naująjį sunkvežimį didelės apimties tyrime dalyvavo daugiau nei 1 500 vairuotojų. Galutinis rezultatas - saugesnė, itin patogi kabina, suteikusi visiškai naują vairavimo, poilsio ir miego patirtį.

„Volvo Trucks" visada skatino pažangą. Bet FH modelio pristatymas buvo kaip niekad didelis žingsnis, parodantis mūsų inžinierių norą panaudojant naujas technologijas didinti vertę mūsų klientams ir jų vairuotojams", - teigė Claesas Nilssonas.

Dėmesys vairuotojams lėmė ne mažiau kaip tris reikšmingus kabinos atnaujinimus nuo 1993 iki 2008 metų, o 2012 metais buvo pristatytas naujasis „Volvo FH" su visiškai nauja kabina ir integruota klimato kontrolės sistema „I-park Cool", sukūrusia aukščiausio lygio komfortą. Vėliau pristatytos funkcijos, tokios kaip „Volvo Dynamic Steering" (2013 m.) leido vairuoti lengviau, saugiau, stabiliau ir tiksliau, taip sumažinant profesinių ligų rizikas.

Nuo pirmosios dienos „Volvo FH" tapo lyderiu saugumo srityje, ypač - pasyviojoje saugoje. „Volvo Trucks" buvo pirmasis sunkvežimių gamintojas, pristatęs saugos oro pagalvę (1995 m.), o 1996 m. įdiegęs priekinę apsaugos nuo palindimo sistemą (FUPS), kuri po dešimties metų tapo privaloma visiems sunkvežimių gamintojams. Ši pažanga tęsiasi iki šių dienų: sunkvežimiuose montuojamos moderniausios aktyviosios saugos sistemos.

Projektuojant kabiną, be patogumo vairuotojui, visuomet svarbus dėmesys skirtas saugumui. Kūrimo etapo metu sunkvežimis dalyvavo tūkstančiuose imituotų bandomųjų susidūrimų ir maždaug 100-te tikrų bandomųjų susidūrimų. Smūgius amortizuojančios sijos ir durys yra pagamintos iš dvifazio plieno, o kabinos rėmas - iš tvirčiausio rinkoje siūlomo plieno. Trumpai tariant, kiekviena išorės ir vidaus dizaino detalė sukurta taip, kad „Volvo FH" būtų saugiausias šiuo metu „Volvo Trucks" sunkvežimis.

„Volvo FH" perkėlė sunkiasvorių sunkvežimių našumą ir produktyvumą į naują lygį. Tarp daugybės naujovių ypatingo dėmesio nusipelnė novatoriška pavarų dėžė „I-Shift" (2001 m.) tapusi šiandieniniu viso sektoriaus etalonu, išplėtotu taip, kad patenkintų skirtingą paklausą ir įvairių vežėjų poreikius. „I-Shift Dual Clutch" ypač naudinga vykdant regioninius ir tolimuosius gabenimus kalvotais bei vingiuotais keliais. Visos pavaros perjungiamos tiksliai tada, kada reikia, neprarandant galios ar sukimo momento, o tai yra patogiau vairuotojui, be to - leidžia pasiekti didesnį vidutinį greitį. „I-Shift" su palėtintomis pavaromis puikiai tinka statybų sektoriui ir sunkių krovinių gabenimui. Sunkvežimis gali pajudėti iš vietos su iki 325 tonų sveriančiu sąstatu ir važiuoti tik 0,5 km/val. greičiu, todėl leidžia lengviau atlikti itin tikslius manevrus sudėtingomis sąlygomis.

„I-Shift" yra puikus pavyzdys, kaip vairuotojams ir vežėjams naudingos naujovės sumažina sunkvežimio poveikį aplinkai. Aplinkosauga yra viena iš pagrindinių „Volvo Trucks" vertybių, o „Volvo FH" metai iš metų mažino emisiją ir degalų sąnaudas. Didžiulis šuolis buvo padarytas 2017 m. pristačius „Volvo FH LNG". Suskystintosiomis dujomis varomi sunkvežimiai pasižymi tokiu pačiu našumu kaip ir kiti „Volvo FH" sunkvežimiai. Be to, jie gali būti varomi biodujomis, iki 100 proc. sumažinančiomis išmetamą CO2 kiekį, arba gamtinėmis dujomis, kurios, palyginti su dyzelinu,  sumažina CO2 emisiją iki 20 proc. Emisijos kiekis vertinamas transporto priemonės eksploatacijos metu - nuo dujų užpylimo į baką iki jų panaudojimo.

„Mūsų kelionė su FH modeliu tikrai įspūdinga, bet ateityje laukia dar daug jaudinančių naujienų. Diegdami naujas technologijas tikrai džiaugiamės tęsdami sėkmingą kelionę kartu su mūsų klientais ir jų vairuotojais", - teigė Claesas Nilssonas.

„Volvo FH" yra vienintelis modelis, tris kartus laimėjęs „Metų sunkvežimio" apdovanojimą - 1994, 2000 ir 2014 metais. Rinkoje buvo parduota beveik milijonas šio modelio vienetų. 1993 m. „Volvo Trucks" pristatytas kaip ateities modelis, „Volvo FH" tokiu išlieka ir praėjus ketvirčiui amžiaus.

„Yra tiek daug galimybių sukurti fantastiškus patobulinimus. Mes juos visus ištirsime ir užtikrinsime, kad „Volvo FH" išliktų pirmu vairuotojų pasirinkimu bei neštų pelno mūsų klientams. Neatskleidžiant per daug ateities planų galima teigti, kad ateinantys metai bus dar puikesni nei praėję dvidešimt penkeri", - užbaigė Claesas Nilssonas.    

Aplankykite svetainę 25-eri metai su FH