Trucks

Su kokiais iššūkiais susiduria šiuolaikiniai vežėjai?

„Volvo Sunkvežimiai
2025-08-11
3 min. skaitinys
Technologijos ir inovacijos
Author
„Volvo Sunkvežimiai

Transporto verslo valdymas yra sudėtingas darbas, apimantis nuolatinį daugybės besikeičiančių veiksnių balansavimą. Tačiau kaip kasdieniai iššūkiai pasikeitė skirtingose pramonės segmentuose ir šalyse? Pasikalbėjome su keturiais transporto priemonių parkų vadovais iš viso pasaulio, kad apie tai sužinotume.
 

„Viena klaida gali pakenkti mūsų reputacijai“

Shu-Ling Su yra „Chi Sheng Transportation“ generalinė direktorė (nuotraukoje aukščiau). Ši įmonė specializuojasi pavojingų cheminių medžiagų ir dujų gabenimuose. Taivane įsikūrusi bendrovė valdo daugiau nei 120 transporto priemonių parką.

 

Kokią veiklą vykdo jūsų įmonė ir koks jūsų vaidmuo?

„Specializuojamės pavojingų krovinių gabenime. Esu atsakinga už veiklos valdymą ir strateginį planavimą, verslo plėtrą, finansų planavimą ir žmogiškųjų išteklių paskirstymą. Mano pagrindinė misija – užtikrinti efektyvius, saugius ir reikalavimus atitinkančius transporto procesus ir skatinanti pajamų augimą bei paslaugų kokybės gerinimą. 

 

Kokias tendencijas pastebite trasnporto pramonėje?

„Šiuo metu susiduriame su didėjančiu spaudimu dėl senstančios darbo jėgos, augančių išlaidų ir griežtėjančių saugos reikalavimų. Jaunimas vangiai jungiasi prie transporto pramonės, o išteklių kainos ir draudimo įmokos išaugo, todėl transporto pramonė jaučia įtampą. Tačiau taip pat matome, kad skaitmenizacija ir „žalioji“ politika vežėjus skatina dirbti efektyviau ir tvariau.“

 

Kokie yra didžiausi jūsų iššūkiai šiuo metu?

„Profesionalių vairuotojų įdarbinimas ir mokymas yra nuolatinis iššūkis, ypač kai stengiamės suderinti saugumą ir efektyvumą.“ Didžiausias mūsų rūpestis yra netikėtų incidentų rizikos valdymas. Nepaisant nuolatinių mokymų ir stebėjimo, vos vienas nelaimingas atsitikimas ar pažeidimas gali pakenkti mūsų reputacijai ir klientų pasitikėjimui. Didelė vairuotojų kaita ir pareigų perdavimo planavimo stoka taip pat kelia ilgalaikę grėsmę veiklos stabilumui.

 

Kaip siekiate tvarumo ir emisijų mažinimo tikslų? 

„Nors elektrinių transporto priemonių galimybės ir infrastruktūra naftos ir chemijos transporto sektoriuje išlieka ribotos, pradėjome bendradarbiauti su sunkvežimių gamintojais ir energijos tiekėjais, kad įvertintume elektrosunkvežių technines galimybes.“ 

 

„Taip pat įdiegėme „ERP“ (įmonės išteklių planavimo) sistemą, skirtą maršrutų planavimui ir transporto efektyvumui optimizuoti, kuri sumažino tuščias keliones ir energijos švaistymą. Reguliarūs ekonomiško vairavimo mokymai ir prevencinės priežiūros programos užtikrina, kad transporto parkas veiktų optimaliai ir dar labiau sumažintume mūsų anglies dioksido pėdsaką.“

 

Kokius technologinius pokyčius pastebite pramonėje?

„Matome tiesioginę skaitmenizacijos naudą: duomenimis pagrįstą maršrutų optimizavimą ir efektyvumo stebėjimą. Automatizacija ir dirbtiniu intelektu pagrįstas dispečerinis valdymas vis dar yra ankstyvosiose stadijose, tačiau manome, kad galiausiai jie padidins transporto parko planavimo ir sandėlio operacijų efektyvumą. Mūsų tikslas – sukurti duomenimis pagrįstą išmaniąją transporto priemonių parko valdymo sistemą, kuri suteiktų mums konkurencinį pranašumą.“

Vardas: Shu-Ling Su

Pateigos: Generalinė direktorė

Įmonė: „Chi Sheng Transportation“

Įsteigta: 1989

Darbuotojai: apie 150

Parko dydis: 120 sunkvežimių

Miestas, šalis: Kaohsiungo miestas, Taivanas

Dviejų naujų „Volvo FM“ sunkvežimių perdavimas „TBC Transportation & Trading“ 2025 m. sausio mėn. Kairėje: Ponas Louis Teh, vadybos padėjėjas, „TBC Transportation & Trading“. Dešinėje: Ponas Chua Kim Teck, UD Trucks Singapore pardavimų vadovas.

„Noriu užtikrinti, kad mes lenkiame reglamentus“

Louis'as Teh yra atsakingas už „TBC Transportation & Trading“ sunkvežimius. Jau daugiau nei 30 metų bendrovė yra viena iš pirmaujančių konteinerių ir laivybos krovinių gabenimo įmonių Singapūre.

 

Kokią veiklą vykdo jūsų įmonė ir koks jūsų vaidmuo?

„Aš prižiūriu mūsų 30 sunkvežimių parką, kuris daugiausiai gabena konteinerius ir bendruosius krovinius. Mūsų veikla apima tiek uosto paslaugas, tiek regioninius pristatymus, daugiausia dėmesio skiriant skubiems ir negabaritiniams kroviniams.“

 

Didžiąją dienos dalį praleidžiu derindamas tvarkaraščius, užtikrindamas transporto priemonių užimtumą, stebiu techninės priežiūros poreikius ir paskirstau vairuotojus. Taip pat daug laiko skiriame veiklos duomenų analizei, siekdami rasti būdų, kaip optimizuoti sąnaudas ir efektyvumą.“

 

Kokias pagrindines tendencijas pastebite pramonėje?

„Transporto pramonė po pandemijos tolygiai atsigauna, tačiau spaudimą daro kylančios degalų kainos ir griežtesni aplinkosaugos reglamentai. Tuo pačiu metu auga klientų lūkesčiai dėl greitesnių ir skaidresnių pristatymų.“

 

„Tvarumas tapo svarbiu prioritetu ir vis daugiau įmonių reikalauja ekologiškesnių transporto galimybių. Taip pat stebime spartų skaitmeninimo augimą – nuo transporto priemonių parko valdymo sistemų iki elektroninės dokumentacijos.“

 

Kokie yra didžiausi jūsų iššūkiai šiuo metu? 

„Didžiausias iššūkis yra valdyti veiklos išlaidas, ypač degalų ir darbo jėgos srityse. Vairuotojų įdarbinimas ir išlaikymas taip pat tampa vis sunkesnis, nes konkurencija didėja. O tada dar yra vairuotojų saugumas ir naujų aplinkosaugos standartų laikymasis. Noriu užtikrinti, kad pralenktume reglamentus, o ne vien į juos reaguotume.“

 

Kaip sekasi dirbti su naujomis technologijomis?

„Automatizacija mūsų sandėliavimo operacijose jau padidino greitį ir tikslumą. Skaitmeniniai įrankiai naudojantys dirbtinį intelektą ir realaus laiko duomenis padeda valdyti riziką bei priimti protingesnius ir greitesnius sprendimus.“

 

„Labai didžiuojamės mūsų neseniai įgyvendinta sandėlio automatizacijos iniciatyva, kuri 30 % sutrumpino užsakymo laiką ir padidino tikslumą. Taip pat sėkmingai įdiegėme nuspėjamosios analizės platformą, kuri padeda numatyti sutrikimus ir leidžia greičiau reaguoti visoje mūsų grandinėje.“

 


Kaip siekiate tvarumo ir emisijų mažinimo tikslų? 

„Tvarumas yra mūsų strategijos pagrindas. Mes domimės elektrinėmis transporto priemonėmis ir aiškinamės, ar jos gali būti pritaikytos mūsų veiklai. Technologijų pažangą laikome ir būtinybe, ir galimybe, o elektrifikaciją – raktu į miesto logistiką.“ 

Vardas: Louis Teh

Pareigos: Transporto vadybininkas

Įmonė: „TBC Transportation & Trading“

Įsteigta: 1992

Darbuotojai: apie 180
Transporto parkas
: 30 sunkvežimių, be vilkikų, konteinerių krautuvų ir šakinių krautuvų

Šalis: Singapūras

„Kaip rytoj galime būti efektyvesni nei esame šiandien?“

Levente'as Böröndy logistikos ir krovinių gabenimo keliais srityje dirba beveik 30 metų. Šiandien jis prižiūri Vengrijoje ir Lenkijoje veikiantį transporto priemonių parką, kuriame yra daugiau nei 2200 sunkvežimių. 

 

Koks jūsų vaidmuo?

„Esu įmonės „Waberer“ operacijų direktorius ir rūpinuosi mūsų didžiulio transporto priemonių parko kasdienės veiklos valdymu ir priežiūra. Turime daugiau nei 2200 transporto priemonių, 1800 valdo mūsų Vengrijos komanda, ir apie 400 valdo mūsų Lenkijos dukterinė įmonė. Mūsų pačių parką daugiausia sudaro mega priekabos, naudojamos tarptautiniams ir vietiniams krovinių gabenimams visoje Europoje.“

 

Kaip apibūdintumėte dabartinę transporto sektoriaus būklę savo regione?

„Vidurio ir Rytų Europos transporto sektorius išgyvena transformacijos laikotarpį, neigiamą didėjančių išlaidų poveikį, darbuotojų trūkumą ir naujų reguliavimo sistemų įgyvendinimą. Vis daugiau įmonių, siekdamos išlikti konkurencingos, didelį dėmesį skiria inovacijoms, automatizavimui ir tvarios veiklos kūrimui.“

 

Kokie yra didžiausi jūsų iššūkiai šiuo metu?

„Vien šis klausimas vertas atskiro straipsnio. Trūksta vairuotojų – daug patyrusių vairuotojų išeina į pensiją, o į šią sritį ateina vis mažiau jaunų žmonių. Taip pat didėja degalų išlaidos, mokesčiai ir reguliavimo išlaidos, sunkvežimių kainos ir lizingo įmokos. Keliuose sektoriuose juntamas ekonominis neapibrėžtumas, infliacija, aukštos palūkanų normos ir mažėjančios transporto apimtys. Ir galiausiai, perėjimas prie nulinės emisijos logistikos ir spaudimas skaitmenizuoti veiklą.“ 

 

Kaip dirbate tvarumo ir emisijų mažinimo srityse? 

„Esame įsipareigoję mažinti poveikį aplinkai investuodami į naujesnes, degalus taupančias transporto priemones. Nuolat rengiame mokymus vairuotojams, kad jie mažintu degalų sąnaudas.“

 

„Siekdami sumažinti CO2 emisijas, bendradarbiaudami su savo verslo partneriais, išbandome alternatyviuosius degalus, daugiausiai dėmesio skirdami HVO. Vengrijoje eksploatuojame 31 elektra ar SGD varomą transporto priemonę. Nors tai nėra didelis skaičius, palyginus su bendru parko dydžiu, tai didžiausias alternatyviaisiais degalais varomų sunkiųjų transporto priemonių parkas Vidurio ir Rytų Europos regione, ir mes manome, kad tai parodo mūsų įsipareigojimą tvarumui.“

 

Kaip naujosios technologijos paveikė jūsų verslą?

„Skaitmeninės priemonės, tokios kaip telematika ir maršrutų optimizavimo programinė įranga, tapo neatsiejama mūsų veiklos dalimi, todėl atidžiai stebime automatizacijos ir elektrifikacijos technologijų naujoves, kad galėtume jas integruoti ateityje. Ypatingai džiaugiuosi sėkmingai įdiegta išmania parko valdymo sistema, kuri patobulino maršrutų planavimą ir sumažino degalų sąnaudas.“

 

Kokie jūsų tikslai ateityje?

„Kaip rytoj galime būti efektyvesni nei buvome šiandien? Tai visada buvo mūsų įmonės šūkis. Kaip užtikrinti parko veiklą, su minimaliomis prastovomis ir didesniu efektyvumu? Kaip greičiau reaguoti į netikėtas situacijas? Kaip būti lankstesniems?"

 

Vardas: Levente Böröndy

Pareigos: Operacijų direktorius

Įmonė: Waberer's

Įsteigta: 1948

Darbuotojai: Apytiksliai 6000

Transporto parkas: Maždaug 2200 sunkvežimių

Miestas, šalis: Budapeštas, Vengrija

„Kiekvienas gali nuvežti paletę iš taško A į tašką B, todėl stengiamės suteikti papildomą vertę.“

Janno'as van Aalst, „Gebr-Pothuizen BV“ savininkas ir transporto parko vadovas, veikia vis konkurencingesnėje ir reiklesnėje rinkoje, kartu bandydamas suderinti perėjimą prie elektros.

 

Kokią veiklą vykdo jūsų įmonė ir kaip jums sekasi?

„Esame transporto įmonė, kuri specializuojasi baldų pristatyme. Aš valdau visą mūsų tranporto parką: Pirkimas, priežiūra, transporto priemonių ir vairuotojų užimtumas. Turime 33 sunkvežimius, iš kurių du yra elektriniai, o trečiasis bus pristatytas vėliau šiais metais.

 

Kokias pagrindines tendencijas pastebite pramonėje?

Klientai vis dažniau pageidauja daugiau paslaugų ir tikimės, kad tai tęsis. Paletę iš taško A į tašką B gali nugabenti bet kas, todėl stengiamės teikti papildomas paslaugas, pavyzdžiui, pervežti ir surinkti baldus. Klientai nori atsikratyti tokių užduočių, nes neturi tam tinkamų darbuotojų. Taigi, dabar mūsų vairuotojai yra ir baldų surinkėjai!“

 

Kokie yra didžiausi jūsų iššūkiai šiuo metu?

„Didžiausias iššūkis smulkaus verslo savininkui yra klientų išlaikymas. Taip pat yra nulinės emisijos zonos ir poreikis vairuoti elektrosunkvežimius, nuolatinė gerų darbuotojų paieška ir įvairios vyriausybės mums nustatytos taisyklės.“

 

Kokie jūsų prioritetai 2025 metais?

„Mūsų svarbiausias prioritetas – toliau elektrifikuoti ir plėsti savo transporto parką bei paslaugas. Iki 2030 m. norime turėti 15 elektrinių sunkvežimių. Mes gabename daug krovinių mieste, todėl ketiname specializuotis šioje srityje ir toliau investuoti į savo darbuotojų apmokymą. Kartu su didžiausiu savo klientu „Ahrend-Gispen“ (biuro baldų tiekėjai) pasirinkome elektrinį transportą ir šiuo metu jį plečiame, siūlydami surinkimo ir kitas papildomas paslaugas. Tai tikrai padeda mums išsiskirti iš konkurentų."

 

Kaip sekėsi pereiti prie elektrinio transporto?

„Perėjome prie jų, nes to nori mūsų klientai, kadangi daugelis jų turi sutartis su vyriausybe. Nyderlandų vyriausybė siūlo subsidijas, kurios padengia trečdalį išlaidų. Be to, elektriniai sunkvežimiai veikia labai gerai, jų nuvažiuojamas atstumas yra geresnis, nei tikėjomės, o mūsų vairuotojai jais labai patenkinti – tai svarbu, nes darbuotojai yra įmonės veidas.“ 

Vardas: Janno van Aalst

Pareigos: Transporto priemonių parko vadovas

Įmonė: Gebr-Pothuizen BV

Įsteigta: 1892

Darbuotojai: 50

Transporto parkas: 32 sunkvežimiai

Miestas, šalis: Kulemborgas, Nyderlandai