Trucks

Beieškant geriausių aerodinamikos sprendimų

Pristatant naująjį „Volvo FH“ aerodinaminiai patobulinimai buvo pagrindinis veiksnys, kuriais buvo siekiama padėti vežėjams didinti pelningumą.
Joakimas Sallbergas
Vyresnysis „Volvo Trucks“ dizaineris Joakimas Sallbergas įsitikinęs, kad sunkvežimį reikia vertinti kaip visumą, o ne pernelyg daug dėmesio skirti tam tikrai sričiai.

Naujausias „Volvo FH“ modelis buvo pristatytas 2013 m. Erdvesnis, saugesnis ir dar ergonomiškesnis už pirmtaką – naujasis sunkvežimis aukštai iškėlė kartelę tolimųjų reisų sektoriuje. Naujajame modelyje buvo įgyvendinta nemažai geresnę aerodinamiką užtikrinančių atnaujinimų. „Volvo FH“ modelis yra specialiai suprojektuotas tolimiesiems gabenimams, juo dažniausiai važiuojama 70 km/val. ir didesniu greičiu, todėl aerodinamikos patobulinimai jam suteikia daug privalumų.

Joakimui Sallbergui ir jo kolegoms iš „Volvo Trucks“ Geteborge teko sudėtinga užduotis dar labiau patobulinti aukštai vertinamą transporto priemonę. „Nors kabina yra vienu kubiniu metru didesnė, mums pavyko patobulinti aerodinamiką. Pats svarbiausias dalykas – subalansuotas sunkvežimis. Atlikdami pakeitimus, sunkvežimį turime vertinti kaip visumą, o ne pernelyg daug dėmesio skirti tam tikrai sričiai arba komponentui. Tai visada yra tarpusavyje susijusių elementų visuma.”

Buvo atlikti kelių naujausio „Volvo FH“ sričių pakeitimai, tačiau pats didžiausias iš jų – patobulintos lenktos linijos sunkvežimio priekiniuose šonuose. Dėl žymiai sumažėjusio oro pasipriešinimo tai leidžia transporto priemonei sutaupyti degalų. Tokie tikslingi aerodinamikos pakeitimai pramonėje, kurioje tonkilometris yra matuojamas pelno požiūriu, gali būti reikšmingi.

Pakeisti oro srauto nukreipikliai, ratų arkos sritis, buferio aptakas ir purvasaugiai taip pat prisideda prie važiuojančio „Volvo FH“ našumo. Be to, komandai pavyko sukurti vienu kubiniu metru didesnę salono erdvę, nepakenkiant sunkvežimio aerodinamikai. Anot Joakimo Sallbergo, bet koks sunkvežimio pakeitimas yra atliekamas norint jį tinkamai subalansuoti. 

„Ar tai būtų sunkvežimio priekis, jo ir priekabos dugnas, ar galinė dalis, visos dalys susijusios aerodinamikos atžvilgiu. Projektavimo etape atliekame tam tikrus matavimus, kad nustatytume paviršių tarpusavio atitikimą ir jų lygiavimą. Pavyzdžiui, kurdami naujausio „Volvo FH“ lenktas linijas, turėjome atsižvelgti, kaip ant pakeisto dizaino sunkvežimio pasiskirstys nešvarumai. Norint rasti sprendimą reikėjo dirbti su visa transporto priemone.”

Šiuolaikinis sunkvežimio projektavimo procesas yra pažangus ir sudėtingas, vis dėlto Joakimas Sallbergas save vadina senamadišku dizaineriu, dirbančiu su maždaug 15–20 asmenų, kurie dalyvauja įvairiuose skirtingų projektų etapuose.

Ar tai būtų sunkvežimio priekis, jo ir priekabos dugnas, ar galinė dalis – visos dalys susijusios aerodinamikos atžvilgiu.

„Atliekant šiuos aerodinaminius patobulinimus svarbiausia yra kliento poreikiai. Taip yra visada, kad ir su kokiu projektu dirbtume. Mums svarbu, kad dizaino pakeitimai atitiktų klientų lūkesčius, o sunkvežimiai ilgai tarnautų. Kiekviena mūsų taikoma dizaino ypatybė apima pagrindines „Volvo“ vertybes. Tai lydi visus mūsų darbus.”

Joakimas Sallbergas

Pareigos: Vyresnysis dizaineris
Amžius: 40 m.
Darbas „Volvo“: 10