25 „Volvo FH“ novatoriški sprendimai

Nuo pat pradžių „Volvo FH“ keitė ateitį. 1993 m. nustatęs naujas taisykles, jis toliau verčia naują vairuotojų komforto, saugos, našumo ir pritaikymo verslui puslapį. Štai čia pateikti 25 novatoriški sprendimai ir ypatybės, kurie padėjo „Volvo FH“ atsidurti tarp geriausių.
„Volvo FH LNG“ sunkvežimis

25: „Volvo FH LNG“ (2017 m.)
„Volvo Trucks“ visada ieško naujų būdų našumui pagerinti ir tvariems sprendimams rasti. 2017 m. pristatytas „Volvo FH LNG“. Sunkiasvoris sunkvežimis, varomas suskystintųjų gamtinių dujų arba biodujų. Sunkvežimiai gali sumažinti CO2 emisijos lygį 20–100 proc. Tai leidžia toliau mažinti poveikį klimatui, vykdant sunkiasvorio regioninio ir tolimųjų reisų gabenimo užduotis.
 

„Volvo FH“ bandymai su sunkiu kroviniu


24: „I-Shift“ su palėtintomis pavaromis (2016 m.)

Įtaisius naujas palėtintas pavaras, „Volvo FH“ geba pajudėti nelygiu paviršiumi netgi su sunkesniais kroviniais, todėl vairuotojas gali sutikti atlikti daugiau užduočių. O grįžtant su tuščiu sunkvežimiu visada galima rasti tinkamą pavarą, mažinančią degalų sąnaudas.

„Volvo FH“ su pakelta ašimi


23: Sudvejintos ašies pakėlimo funkcija (2015 m.)

Varančiosios ašys sukelia trintį ir pasipriešinimą riedėjimui, todėl padidėja degalų sąnaudos. Atjungdami ir pakeldami nereikalingą ašį, grįždami su viena pakelta ašimi galite sumažinti degalų sąnaudas iki 4 proc. Tai puikiai tinka vairuojant itin pakrautą sunkvežimį į vieną pusę ir grįžtant jam tuščiam.

„Volvo FH“ su dviguba sankaba


22: „I-Shift Dual Clutch“ (2014 m.)

Sumontavus „I-Shift Dual Clutch“, „Volvo FH“ gavo lenktyninio automobilio technologija pasižyminčią pavarų dėžę. Tai suteikia galimybę važiuoti dar tolygiau, ypač šlaitais.

„Volvo FH“ vairuojantis vairuotojas


21: „Volvo Dynamic Steering“ (2013 m.)
„Volvo Dynamic Steering“ suteikia vairuotojui naują patirtį. 2 000 kartų per sekundę nustatant vairuotojų ketinimus ir kompensuojant kraštovaizdžio ir vėjo sąlygas, vairuoti galima labiau atsipalaidavus. Tai sumažina vairuotojų nugarai ir kaklui tenkančią įtampą. Važiuojant dideliu greičiu, „Volvo Dynamic Steering“ padeda vairuotojams išlaikyti stabilumą ir kryptį. O kai reikia lėtai ir atsargiai manevruoti, kad ir koks būtų krovinys, vairuoti nereikia daug pastangų.

IV kartos „Volvo FH“


20: IV karta (2012 m.)

2012 m. dienos šviesą išvydo naujasis „Volvo FH“. Šį kartą su dar daugiau ypatybių vairuotojui padėti. Kabina padidinta vienu kubiniu metru papildomos erdvės, o langai tapo dar didesni matomumui pagerinti. Patobulinus važiuoklę pagerėjo valdymas.

„Volvo FH“ vidus


19: „I-Park Cool“ (2012 m.)

„Volvo FH“ yra visapusiška darbo vieta. Ir gyvenimui skirta erdvė. Eismo saugumui naktį užtikrinti labai svarbu gerai pailsėti, todėl integravę klimato sprendimą „I-Park Cool“, „Volvo Trucks“ nustatė naują tinkamos temperatūros palaikymo – netgi naktį – standartą.

„Volvo FH“ kalnų kraštovaizdyje


18: „I-See“ (2012 m.)
„I-See“ programinė įranga leidžia „Volvo FH“ naudoti informaciją apie važiuotus kelius. Programinė įranga naudoja žinias, kad važiuojant kiekviena įkalne ir nuokalne su išmaniąja pastovaus greičio palaikymo sistema maksimaliai sumažėtų degalų sąnaudos.

Įspėjimo apie susidūrimą sistemą demonstruojantis „Volvo FH“


17: Įspėjimo apie susidūrimą sistema su avarinio stabdymo funkcija (2012 m.)

Nuo 1993 m. „Volvo FH“ užtikrino vairuotojų saugą. 2012 m. „Volvo Trucks“ pristatė įspėjimo apie susidūrimą sistemą su avarinio stabdymo funkcija. Tai aktyvioji saugos funkcija, kuri kartu su radaru ir vaizdo kamera nustato sunkvežimio priekyje esančias transporto priemones.

III kartos „Volvo FH“


16: III kartos FH (2008 m.)

2008 m. itin atnaujintas „Volvo FH“. Kabinos vidus perprojektuotas, nustatant naują vairuotojų patogumo standartą. Be to, priekis su naujomis grotelėmis, skydeliu nuo saulės ir priekiniais žibintais įgavo naują atpažįstamą išvaizdą.

Prietaisų skydas, kuriame rodoma DAS


15: Pagalbinė vairuotojo budrumo stebėjimo sistema (2008 m.)

„Volvo Trucks“ palaiko saugą keliuose. 2008 m. pristatyta vairuotojų budrumo stebėjimo sistema. Sistema aptinka bet kokius klaidingus judesius kelyje. Pastebėjus vairuotojo nuovargio požymių, sistema siunčia garsinį įspėjimą ir vaizdinį signalą.

Pagalbinės nukrypimo nuo važiuojamosios juostos įspėjimo sistemos mygtukas


14: Pagalbinė nukrypimo nuo važiuojamosios juostos įspėjimo sistema (2007 m.)

Vairuotojo saugai užtikrinti pagalbinės nukrypimo nuo važiuojamosios kelio juostos įspėjimo sistema fiksuoja kelio linijas ir, netyčia jas kirtus, įspėja vairuotoją.

 

„Volvo FH“ kalnų kraštovaizdyje


13: „Volvo Engine Brake+“ (2006 m.)

1993 m. debiutavus „Volvo FH“, „Volvo“ variklinis stabdys buvo viena išskirtinių ypatybių. 2006 m. sistema buvo atnaujinta, padidinant stabdymo galią iki 25 proc. Tai leidžia įveikti atkarpas nuokalnėn labiau atsipalaidavus ir sumažina ratų stabdžiams tenkančią apkrovą.

II kartos „Volvo FH“


12: II kartos FH (2001 m.)

Pristačius antrosios kartos „Volvo FH“ buvo nustatytas naujas standartas. Jau sėkmingame sunkvežimyje buvo įdiegta dar daugiau funkcijų, pagerinusių vairuotojų darbo vietą ir pelningesnių verslui. Perprojektuota kabina buvo dar aerodinamiškesnė. 

„Volvo FH“ ESP paveikslas


11: Elektroninio stabilumo programa (2001 m.)

2001 m. „Volvo Trucks“ pristatė pirmąją pasaulyje stabilumo programą, susidorojančią su sunkvežimių ir vilkikų junginiais. Iškilus pavojui, elektroninio stabilumo programa akimirksniu pradeda veikti, sumažina variklio galią ir ima stabdyti atskirai kiekvieną sunkvežimio ir priekabos ratą.

„Volvo FH“ saugos bandymas


10: Smūgio jėgas sugerianti kabina (2001 m.)
„Volvo Trucks“ visada randa naujų būdų saugai pagerinti. Įvykus susidūrimui, smūgio jėgas sugerianti kabina nukreipia smūgio jėgą atgal, kad kabinos viduje liktų pakankamai vietos, reikalingos vairuotojui ir keleiviams išgyventi.

„Volvo I-Shift“


9: „I-Shift“ (2001 m.)

2001 m. „Volvo FH“ buvo sumontuota „I-Shift“ pavarų dėžė. Pavarų dėžės perversmas. Tai buvo pavarų dėžės sistema, išimtinai sukonstruota automatiškai perjungti pavaras, – kažkas, ko prieš tai sunkvežimiuose nebuvo. Tai suteikė didžiulį privalumą „Volvo FH“ – vairuotojas galėjo sutelkti dėmesį į eismą, tuo pačiu išlaikydamas tolimųjų reisų gabenimams reikalingą optimalų našumą.

 

Diskinis stabdys


8: Diskinis stabdys su elektroniniu būdu valdoma stabdžių sistema (1999 m.)

Puikus našumas svarbus visoms sunkvežimio dalims. 1999 m. įtaisius diskinius stabdžius su EBS, „Volvo FH“ įgijo aukščiausio lygio atsako galimybę, tuo pačiu užtikrinant prieigą prie dar daugiau būsimų ypatybių.

„Volvo“ saugos bandymai


7: Priekinė apsaugos nuo palindimo sistema (1996 m.)
Sauga svarbi ne tik sunkvežimio viduje esantiems žmonėms. Įvykus susidūrimui kaktomuša su automobiliu, „Volvo FH“ sistema suprojektuota sugerti dalį susidūrimo energijos, pasislinkdama atgal. Iki to laiko, kai ši funkcija tapo privaloma, „Volvo Trucks“ jau buvo seniai ją įdiegusi.

Oro pagalvių saugos bandymai


6: Oro pagalvė (1995 m.)

Pirmasis sunkiasvorių sunkvežimių gamintojas „Volvo“ naudoti vairuotojo oro pagalves pradėjo 1995 m.

D12 variklis


5: D12A variklis (1993 m.)

D12A variklis leidžia „Volvo FH“ puikiai pajudėti iš vietos. Naujasis variklis pasižymi išskirtinėmis savybėmis. Jame buvo sumontuoti po vieną kiekvienam cilindrui skirti purkštukai, viršutinio išdėstymo skirstomasis velenas ir keturi vožtuvai kiekviename cilindre. Kai vairuotojai galėjo išbandyti sunkvežimį, itin išskirtine ypatybe buvo variklis.

„Volvo FH“, vairuojamas nuokalnėn miške


4: „Volvo“ variklinis stabdys (1993 m.)

Nuo pat pradžių „Volvo“ variklinis stabdys suteikė puikią stabdymo jėgą „Volvo FH“. Tai sumažina ratų stabdžiams tenkančią apkrovą ir leidžia pasiekti didesnį vidutinį greitį kalnuotose vietovėse, užtikrinant aukštesnį saugos lygį.

„Volvo FH“ modelio aerodinamikos bandymai


3: Aerodinamika (1993 m.)

Su jokiu kitu sunkvežimiu, kaip su „Volvo FH“, nebuvo atlikta tiek išsamių bandymų oro tuneliuose optimaliai aerodinamikai užtikrinti. Tai užtikrino geresnes ypatybes ir mažesnes degalų sąnaudas.

„Volvo FH“ vidus


2: Kabina (1993 m.)

Vienas pagrindinių privalumų, kuriais pasižymėjo pristatomas „Volvo FH“, buvo susijęs su vairuotoju. Kabina suprojektuota po nesuskaičiuojamų bandymų su tikrais vairuotojais. Kiekvienas sprendimas buvo priimtas galvojant apie jų poreikius. Tai leido sukurti išties rinkai įspūdį palikusią kabiną. „Volvo FH“ buvo ne tik vairavimo vieta – tai taip pat gyvenamoji zona.

Du „Volvo FH“


1: Važiuoklė (1993 m.)

Kuriamas „Volvo FH“ sunkvežimis buvo didesnio „Volvo Trucks“ plano dalis. Vienas dalykų, dėl kurių „Volvo FH“ buvo toks puikus nuo pat pradžių, buvo naujoji važiuoklė. Ji buvo suprojektuota kaip pagrindas, kuriuo galėtų remtis visi kiti inžinieriai. Tai užtikrino stabilumą ir kūrybingumą bei padėjo sėkmingus pagrindus būsimoms sėkmingoms sunkvežimių gamoms.

Susiję straipsniai

„Volvo“ dinaminio vairavimo sistemos privalumai vairuotojams

Tai padeda pasiekti puikų stabilumą važiuojant dideliu greičiu, visišką valdomumą judant mažu greičiu ir gerokai sumažina raumenų ir sąnarių apkrovą. Kadangi perversmą padariusi „Volvo Dynamic Steering“ (VDS) sistema buvo įdiegta 2013 m., tai iš ...

Kaip „I-Shift Dual Clutch“ pavarų dėžė padeda Italijos transporto bendrovei „Sartori“ taupyti degalus sudėtinguose kalnuotuose maršrutuose

Italijos kalnuotuose šiauriniuose regionuose šeimos verslo transporto bendrovei „Sartori Trasporti“ reikia transporto priemonių, pasižyminčių dideliu našumu ir mažomis degalų sąnaudomis. „Volvo FH“ su „ I-Shift Dual Clutch“ pavarų dėže gali būti ...

Palėtintomis pavaromis per apledijusius miškus

Apledėję, siauri, kalvoti keliai ir 76 tonų bendras svoris. Medienos gabenimas per Suomijos miškus – sunkus uždavinys tiek vairuotojams, tiek transporto priemonėms. Tačiau „Volvo“ sunkvežimiu, kuriame yra „I-Shift“ su palėtintomis pavaromis, Saku ...