Geteborgas gauna savo pirmąjį elektrinį sunkvežimį

„Volvo Trucks“ gimtasis miestas Geteborgas turi didelių ambicijų tvarumo srityje. Šiais metais miestas gauna pirmąjį visiškai elektrinį sunkvežimį, kuris žymi nedidelį, bet svarbų žingsnį miesto komercinio transporto elektrifikavimo kryptimi. Tačiau kas liko užkulisiuose prieš pirmajam elektra varomam sunkvežimiui išvažiuojant į Geteborgo gatves?
Geteborgo saulėlydis.

„2016 m. pavasarį paprašėme miesto Tvarių atliekų ir vandens skyriaus ištirti galimybę sukurti visiškai elektra varomą šiukšliavežę. Ją buvo norima panaudoti projekte ir sužinoti, kaip sumanesnis ir tvaresnis transportas gali prisidėti prie patrauklesnės miesto aplinkos“, – apibendrina „Volvo Trucks“ sunkvežimių „Volvo FL“ ir „Volvo FE“ gaminių strategijos vadovas Jonas Odermalmas. 

Tai pažymėjo Geteborgo miesto, „Volvo Trucks“, JOAB ir „Renova“ intensyvaus bendradarbiavimo pradžią. Visi jie glaudžiai dirbo – kaip klientas, transporto priemonių kūrėjas, antstatų gamintojas ir operatorius.  

„Pradėjome nagrinėti maršrutą, kuriuo važiuotų elektra varoma šiukšliavežė, ir šiuo metu šiuo maršrutu naudojamų transporto priemonių konfigūraciją. Kaip toli jie važiuoja, kokį greitį pasiekia, kokia jų apkrova, kiek per pamainą sustojimų, ar kelias kalvotas, ar lygus?“ – paaiškina Jonas Odermalmas.

Išanalizavus ir sugretinus įvairius skirtingus veiksnius, projekto metu gauti duomenys apie reikiamą specifikaciją, kurios laikantis būtų projektuojamas sunkvežimis. Pageidaujama 19 tonų bendroji transporto priemonės masė su 5 tonų naudingąja apkrova ir kasdienis 60–70 km maršrutas su 128 sustojimų atliekoms pakeliui surinkti – tai buvo parametrai, skaičiuojant numatomas transporto priemonės energijos sąnaudas. Kadangi tai šiukšliavežė, taip pat buvo atsižvelgta į kėbulo / presavimo įrenginio energijos sąnaudas.  

Numačiusi energijos poreikius ir eismo sąlygas, plėtotės komanda atidžiau vertino įvairias energijos tiekimo alternatyvas. Sumontavus daug baterijų būtų galima toli važiuoti, tačiau tai neigiamai atsilieptų transporto priemonės naudingajai apkrovai. Sumontavus mažiau baterijų padidėtų naudingoji apkrova, tačiau transporto priemonę reikėtų dažniau įkrauti. 

„Ar važiuojant maršrutu buvo kilęs sparčiojo įkrovimo poreikis, ar per naktį įkrautų baterijų įkrovos būtų pakankamai? Prieš priimdami galutinį sprendimą nagrinėjome kelias galimybes“, – sako Hayderas Wokilas, kuris daugiausia buvo atsakingas už „Volvo Trucks“ dalyvavimą. 

Sprendimas – transporto priemonė su trimis baterijomis ir 150 kWh energijos, kurios pakanka visai pamainai be papildomo įkrovimo, saugykla. O kadangi šiukšliavežės naudojamos tik dieną, priimtas sprendimas jas krauti per naktį, prijungus prie standartinio maitinimo tinklo.  

2017 m. vasaros pradžioje ant „Volvo FL“ važiuoklės buvo sukonstruota šiukšliavežė. Buvo sumontuoti elektriniai jėgos agregatai, o važiuoklė ir kabina pritaikytos pagal naują technologiją. Po šešių mėnesių tobulinimo ir optimizavimo 2018 m. pradžioje šiukšliavežėje buvo sumontuotas kėbulas. Dabar bus atliekami suderinimo ir sertifikavimo darbai, mokomi vairuotojai ir mechanikai, o „Renova“ vairuotojai ją galės reguliariai eksploatuoti Geteborgo gatvėmis. 

Susiję straipsniai